fallback

Руският петрол все още захранва европейските автомобили

Заобикалянето на забраната се случва с помощта на Индия

През декември Европейският съюз забрани почти целия внос на суров петрол по море от Русия. Два месеца по-късно ЕС удължи забраната за гориво от Русия. Тези правила обаче не попречиха на страни като Индия да купуват евтин руски петрол, да го преработват например в дизелово гориво и да го доставят на Европа с надценка.

Азиатската държава е на път да се превърне в най-големия доставчик на петролни продукти в Европа този месец, като същевременно купува рекордни обеми руски петрол, според данни, събрани от Bloomberg и от анализаторската компания Kpler. През април обемът на доставките на петролни продукти от Индия за ЕС се е увеличил от 143 000 барела на 365 000 барела на ден.

Руският петрол се завръща в Европа въпреки всички санкции, а Индия, която увеличава износа си на гориво на Запад, е добър пример за това“, казва Виктор Катона, водещ петролен анализатор.

Развитието на този вид доставки има смесени последици за ЕС. От една страна, блокът се нуждае от алтернативни източници на дизелово гориво сега, след като прекъсна директните потоци от Русия, която беше негов основен доставчик.

Това обаче в крайна сметка не намалява търсенето на руски петрол, а само води до допълнителни транспортни разходи и надценки за ЕС. Това също означава по-голяма конкуренция за европейските рафинерии, които нямат достъп до евтин руски петрол..

Главният изпълнителен директор на Repsol SA - Джосу Йон Имаз, каза, че руският дизел навлиза незаконно в Европа и призова властите да спрат тези доставки. Той обаче не говореше за търговия през Индия, а за потока на дизелово гориво, което идва директно от Русия, по т.нар. сиви канали. Предварително разследване, проведено от испанските власти не откри доказателства, че руско дизелово гориво е влязло в страната и в ЕС, като това бе здаявено от правителствен служител, добавяйки, че разследването продължава.

Според данни на Kpler обемът на вноса на петролни продукти в Европа от Индия ще надхвърли 360 000 барела на ден, като това е малко над вноса от Саудитска Арабия. А през април пристигането на руски суров петрол в Индия ще надхвърли 2 милиона барела на ден, което е почти 44% от общия внос на петрол в страната.

Ще припомним, че повече от половината от доставките на руски петрол по море бяха предназначени ​​за Европейския съюз и Г-7, преди блокът да започне да намалява покупките в отговор на нахлуването на страната в Украйна в началото на 2022 г.

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Тия европейци баси и наглите Хем забранява търговията с Русия хем пак й купуват производството
  • #15
    До 14 ( преди 1 година )
    А във вашето село, ако колата ти харчи пет на 100 да не спираш на всеки километър да сипваш по 50 мл? За един електромобил е достатъчно да зареди веднъж седмично и няма никакво значение нито в колко часа нито в кой ден от седмицата ще го направи. А най-големият проблем на фотоволтаиците е именно свръх производството в определени часове. Проблем който се решава от батерии. Много на брой големи батерии. Точно каквито има във всеки електромобил, който на практика е огромен power bank на колела.
  • #14
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 13.Във вашето село слънцето да не пече 24 часа 365 дни в годината.
  • #13
    До 6 ( преди 1 година )
    Ако позволяваха, в момента фотоволтаиците щяха да са минимум 5 пъти повече и и в момента да произвеждат повече от цялата консумация на България. Но дори сега, като пече слънце, фотоволтечните централи осигуряват около 1 милион киловата мощност, което означава за час зареждане на 5 милиона километра пробег, което пък е еквивалента на около 400 хиляди литра гориво, което можеше да не се внася/рафинира. И това е спестеното всеки час, без да броим колко емисии ще се спестят от изгарянето му
  • #12
    До 6 ( преди 1 година )
    Не знам как е в Дания, но в България поне до преди две години, документите за 1 киловат централа която струва около 1000 лв, бяха на стойност няколко пъти цената на централата и бяха абсолютно същите документи като да построиш централа с мощността на АЕЦ Козлодуй. Точно това е причината да няма толкова много фотоволтаични централи, а не че няма желаещи. По този начин хората на властта изграждат собствени фотоволтаични паркове върху плодородна земя, вместо гражданите по покривите.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Много каманисти, много баклюци, мноооо нещо...
  • #10
    7 ( преди 1 година )
    И защо палец наобратно бе, колега! Изобщо, какво значение има. Като идва от Сауитска Арабия, проблем ли е? 11 септември и прочие ... Ок. Добре. Но евтиното гориво си е евтино гориво.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1 - Жалко, че нашите журналисти не искат да интервюират случайни немски граждани за ситуацията, че ще чуят неща, детои нашите конспиратори и путинисти биха се изчервили, ако им ги кажеш на живо.
  • #8
    До 5 ( преди 1 година )
    В намалението та ОПЕК+ участва и Русия която е част от този картел и която вече беше намалила доста количествата от началото на настъплението й насам. Ако мислиш, че арабите ще си дадат дяла доброволно на Русия щото "много я обичат" значи много се лъжеш
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    До 4 - Все ми е тая, кой какво приказва. За мен е важно, да имам достъп до евтини горива, произходът не ме интересува.
fallback
Последни