fallback

Как размерът на джантите влияе на консумацията при електромобилите?

Експериментът с еднакви Tesla Model Y показа интересни резултати

Пробегът на електрическите автомобили е сред най-важните характеристики, а как размерът и видът на алуминиевите джанти влияе върху ефективността на колата, следователно и на консумацията на батерията? Отговор дава експеримент на двама опитни шофьори в Австралия - Харалд Мърфи и Роб Дийн, председател на Клуба на собствениците на Tesla в Западна Австралия (TOCWA), за който разказва TheDriven.

 

 

Двамата сядат зад волана на Tesla Model Y, които са почти идентични, като се започне с избрания вариант Performance. Двете коли са произведени през 2023 г. в завода в Шанхай, като напускат фабриката в рамките на няколко дни една след друга. И двете имат един и същи показател на батерията, като са изминали 1600 км. По време на теста двамата пилоти настройват активирания климатик на 22 градуса, налягането в гумите е еднакво, а така също и в двете коли има по двама пътници.

По време на движение автомобилите са наредени на опашка от минимум 60 м до максимум 400 м, като се редуват да водят. Освен това е решено да се карат с максимално ограничение на скоростта (110 км/ч) доколкото е възможно по протежение на пътя - магистрала в Австралия.

 

 

По време на изпитанието са изминати 272 км, но двата Tesla Model Y има само една голяма разлика - алуминиевите джанти. Единият електромобил е оборудван с 19-инчови Gemini, а другият с 21-инчови Uberturbine. Малка разлика, която обаче има много значително влияние върху консумацията на енергия.

Какво се оказва накрая? Model Y с по-големите, фабрично монтирани 21-инчови джанти Uberturbine, регистрира средна консумация от 178 Вт/ч на километър, докато този с по-малките джанти, 19-инчови Gemini и капачки на главините (придобити от нов стандартен Model Y) - 158 Вт/ч на км, което е разлика от 11 процента.

 

 

Каква е причината за тази съществена разлика? 21-цоловите джанти Uberturbine имат това, което може да се опише като „лепкави“ гуми Pirelli, пояснява изданието. Страхотни за намаляване на мощността и въртящия момент на електрическите мотори при изключително тежко шофиране, но гладни за енергия като цяло.

Гумите имат по-малко гладка повърхност и са по-грапави от външната страна, следователно са по-малко аеродинамични. От друга страна гумите, монтирани на версията с 19-инчови джанти, са с по-гладка повърхност, следователно въздушният поток може да преминава по-лесно.

 

 

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Да бяха сложили еднаква марка гуми, за да се сравнява размера на джантите или еднакви джанти с различни гуми, за да сравняваме гумите. Доста объркано написана статия.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    За държавите с хубави пътища може голяма джанта и по-малко гума, но в държавите, като нашата, това не важи, а важи по-малка джанта и повече гума. Разбрах го по трудния начин и сега вместо с 21 цола съм с 19-ки и съм хепи. Вярно, че колата не изглежда толкова добре, както с 21-ките, но вече не кривя джанти и комфорта на возене е значително по-добър от преди. Разликата в консумацията на гориво не е голяма. Около 0,5/100, но не тя е важната в случая, а другите споменати неща.
  • #5
    младен ( преди 1 година )
    21 цола джанта за мен е ад. Еле пък в БГ. С предишната кола бях с 18ки нископрофилни на 40 и ми изпадаха зъбите. Тия гъзарите тук с 20ки или 21цуюи не ми се мисли гъзарията им.
  • #4
    До долния ( преди 1 година )
    Повече джанта по малко гума тъпъците се радват а ония им прибират парите
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Това не е само при електромобилите, важи и за обикновен автомобил с ДВГ, но както се вижда уж много трябва да сме зелени ама всички слагат 20 инча джанти вместо 15-16 на новите коли.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Така и не разбрах дали е заради размера на джантите или заради избора на гуми
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Та .. как влият джантите? За гумите разбрахме. По-тежки или леки са 21", по-широки ли, що?
fallback
Последни