fallback

Skoda отговори на Tesla и свали цената на Enyaq

Версията 50 на електрическия крос вече струва само 40 000 евро

Спадът в цената на електрическите автомобили в Европа предизвика реакция от чешкия производител Skoda, който намали продажната стойност на своя електрически кросоувър Enyaq. Този модел не е никак евтин, като стандартният вариант доближава 50 000 евра. Сега обаче Skoda предлага версията Enyaq 50 само за 40 000 евро.

Тази модификация се задвижва от един електрически мотор с мощност 148 к.с., монтиран на задната ос. Капацитетът на батерията е само 55 кВт/ч, което осигурява пробег до 340 км в съответствие с цикъла WLTP, но на практика тази цифра ще бъде по-ниска.

Версията Enyaq 50 е предназначена основно за градско шофиране, а не за дълги пътувания. Тя ускорява от 0 до 100 км/ч за цели 11,4 секунди. В същото време топ-модификацията електрически кросоувър на чехите - Enyaq vRS, разполага с 300 к.с. и може да ускори до 100 км/ч от място за 6,5 секунди.

Въпреки ограничената наличност на версията Enyaq 50 (тя ще излезе в ограничен тираж), отговорът на Skoda на намалението на цените на Tesla показва силна конкуренция между производителите на електрически превозни средства. Явно е, че търсенето на коли, задвижвани само на ток, продължава да расте, което ще доведе не само до излизането на по-ефикасни, но и на по-достъпни електромобили.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    И ФВ пусна такъв вариант на ИД4 за 40 400 евро - 360км средно по WLTP, 170 коня за 9 сек до 100
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Похвално е, че са свалили цената, но сравнението с Тесла е смехотворно. Дори най-бързата модификация RS е по-бавна от стандартния LR на Тесла. А такава бавна модификация Тесла въобще не продава. При тези спецификации, пак ще си купя Тесла и дори няма да се замисля.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Нека има избор пак си е добре за който не пътува често над 200 км и върти основно из града това си е 8 хил евро или близо 20% по-малко от досегашния вариант не е незначително.. Иначе Тесла може да го обезсмисли ако намали цената на Тесла У с още няколко хиляди но ще разберем дали ще стигне чак до там което е доста вероятно стига да искат да запазят големия си ръст..
  • #9
    До 6 ( преди 1 година )
    По принцип си прав. Но пък ако за същите или дори по-малко пари можеш да си купиш много по-бърз електромобил с много по-голям пробег, който се зарежда много по-бързо, каква била причината да избереш шкодата пред него? От skoda осъзнават това и затова са намалили цените, поне да имат някакъв минимален шанс някой заблуден фен да си купи техния автомобил по сектантски подбуди.
  • #8
    До 7 ( преди 1 година )
    Шшшшт. Тихо че тука има един гост антиелектрик, който слухти и праща данъчни на всеки който е малко по-успял от него. Иначе от мен честито! Радвам се за тебе! По-добре е отколкото електромобил или панелка в краен квартал в София.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Вчера капарирах 4 стаен в Испания за 45000 юро на 20 км от плажа и столицата на провинцията
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Пробег 340 км от 100 до 0 процента на батерията, в ежедневието не вярвам да са много хората които ще шофират до по 20, ще рече 250 км в най добрия случай което също не е толкова зле ако живееш в София и селото ти е на 100-тина км
  • #5
    Живанши ( преди 1 година )
    Да си купиш електричка с ниска мощност и слаб радиус си е осакатяване. Не стига че няма да дърпа, а и ще тр да я чакаш с часове да се зарежда за да изминеш някви си 200км. Купи си ДВГ и не се мъчи да си модерен. Електричка с високо ускорение и пробег на 450км одобрявам, но такива изпълнения като шкодата са нелогични.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Да направиш електромобил за близо 100к което са страшно много пари и после да ми пестиш от ускорение, въздушно окачване и качествен интериор е меко казано голяма грешка, човек който дава такива пари и нагоре няма как да си вземе Рино Меган или Пижо е2008 на които с читаво оборудване им искат тези пари.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега ще се появи онзи сектант на toyota гост турбо антиелектрик, за да обясни как това е края на Тесла, защото въпреки че модел y се продава на по-ниска цена той е скъп *** и всички ще предпочетат да си купят луксозната skoda, защото при покупка на автомобил не се интересуват от скорост и ускорение, нито пък като си купуват електромобил се интересуват от пробегът с едно зареждане и за колко време става това зареждане. Това е в неговата измислена реалност. Ще видим скоро как е в нашата!
fallback
Последни