fallback

Ядосани гръцки таксиметрови шофьори разбиват колите на Uber

Бакшишите бесни, че конкурентите им предлагат по-ниски цени за пътуване (ВИДЕО)

Група собственици и шофьори на таксита от гръцки остров Родос предизвикаха безредици на паркинг в града, след като разбиха няколко коли на Uber. До инцидента се стигна, след като малко преди това полицията арестува трима шофьори на Uber за нарушаване на законите за движение и предлагане на по-евтини от разрешените превози до летището на острова.

Местните медии публикуваха шокиращите кадри от действията на таксиметровите шофьори пред офиса на Uber в Родос. На снимките се виждат VW T-Roc и Volvo XC40, обърнати по тавани. Други коли - Mercedes CLA, три Mercedes GLA, Peugeot 3008 и Skoda Octavia, също са пострадали сериозно, като са с изпочупени прозорци и огледала.

Според информациите вандалският акт е извършен в четвъртък, като инцидентът е предизвикат от шофьор на Uber, който показал среден пръст на двама таксиметрови шофьори. Той обаче е нарушил правилника за движение и е бил арестуван от полицията. Ден по-рано двама негови колеги от услугата за превози са задържани, тъй като предлагали по-евтин превоз до летището – 20 евро вместо минималната тарифа от 36 евро, приета по-рано, съобщава вестник Dimokratiki.

Напрежението между гръцките таксиметрови шофьори и компанията за споделено пътуване е факт от години. А причината е, че бизнес-моделът на Uber е много различен от правилника за таксита в Гърция. Цената на разрешителното за такси в Атина достига до 100 000 евро, докато при Uber сумата е минимална, а получаването на лиценз става бързо и евтино.

В отговор на вандализма на остров Родос, гръцкото подразделение на Uber осъди инцидента, като заяви, че заплахите и насилието не трябва да се толерират. Компанията пое ангажимент да си сътрудничи с местните таксиметрови шофьори, чийто синдикат обаче има различен поглед върху ситуацията. Той беше категоричен, че ще продължи да се противопоставя на навлизането на Uber в региона, тъй като то създава нечестна конкуренция и заплашва препитанието на повече от 700 семейства на Родос, които зависят от таксиметровия бизнес.

fallback
  • #8
    Мхм ( преди 1 година )
    В Бъгъ всичко е скъпо щото няма предлагане.Всичко е монопол или картел между 2-3 фирми това е руската мечта да извиват ръце и да печелят и живеят добре 3-*** олигарси а всичко друго да е леш.ПОгледнете сравними по икономически сектори страни Русия и Арабските петролни и газови държави.Основната част от БВП се формират от добива на изкопаеми вижте къде как живеят и накъде бягат рускините.Същото искат и германците.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Убер и всички други фирми с подобен бизнес модел взимат между 30% и 50% от печалбата без да предлагат нищо освен един софтуер. Гърците не са прости, ако там пенсията беше 200 евро Брюксел щеше да бъде изпепелен до основи на следващия ден, пак си помислете кой е простия.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Бай *** иска да му е евтино в таксито в Гърция като отиде с торбите с лютеница и салам Камчия марка "Народен" ! И в България се вози в 30 годишна Корса или Поло в Максим , ама рИве къде е полицията като му разбият БМВ-то наркоманите, дет' го возят в Максим!
  • #5
    До 3 ( преди 1 година )
    А защо смяташ, че е много лесно да създадеш дребен бизнес наречен бензиностанция, и да се конглокираш с дребни фирми като shell, lukoil и omv? Вместо да си собственик на зарядни станции за електромобили в квартала, след като инвестицията в тях е по-малка отколкото за вендинг автомат за кафе и никой няма да иде да си остави за цяла нощ на центъра колата да се зарежда заради 5 стотинки по-евтин ток на някоя голяма верига зарядни? Или пък малка фирма за производство на ток плюс зарядни.
  • #4
    До 3 ( преди 1 година )
    А защо смяташ така? Дали туриста ще бъде закаран от таксиметров шофьор или от шофьор на юбер, всеки от тях храни семейство. Бройката е същата. Дали ще имаш сервиз за електромобили или за автомобили с ДВГ, ако си кадърен ще имаш клиенти, защото за разлика от големите автомобилни компании от миналото, Тесла например позволява на малки гаражни фирми да им обслужват гаранционните автомобили. Има такъв гараж в перник например.
  • #3
    до анонимен #1 ( преди 1 година )
    Нищо няма да ти бъде по-евтино, не се заблуждавай пич, по-скоро в бъдеще ще е точно обратното - тяхната идея е да нямаш независими шофьори, малки сервизи, изобщо какъвто и да е дребен бизнес, който да си изкарва хляба с двете ръце - идеята е да бъдеш зависим ОТ ТЯХ винаги и за всичко - и като клиент, и като купувач, и като продавач дори. Uber която няма място нито в Гърция, нито в България, те са *** компания, която вербува и дава подкупи https://***.theguardian.com/news/series/uber-files
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Гърците са страшно малоумно племе. По-прости хора не познавам.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Статуквото не се дава така лесно. Таксиметрови шофьори срещу uber защото предлага ли на клиентите по-ниски цени. Петролните компании срещу тока, защото предлагал по-ниски цени за пътуване. Работници в автосервизи срещу електромобилите, защото ги лишавали от огромни доходи, а и те семейства хранили. Всеки гледа как да дере с огромни разходи за една и съща услуга обикновеният човек. Да не би пък нещо да му стане по-евтино!
fallback
Последни