IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ядосани гръцки таксиметрови шофьори разбиват колите на Uber

Бакшишите бесни, че конкурентите им предлагат по-ниски цени за пътуване (ВИДЕО)

Група собственици и шофьори на таксита от гръцки остров Родос предизвикаха безредици на паркинг в града, след като разбиха няколко коли на Uber. До инцидента се стигна, след като малко преди това полицията арестува трима шофьори на Uber за нарушаване на законите за движение и предлагане на по-евтини от разрешените превози до летището на острова.


Uber разбити коли


Местните медии публикуваха шокиращите кадри от действията на таксиметровите шофьори пред офиса на Uber в Родос. На снимките се виждат VW T-Roc и Volvo XC40, обърнати по тавани. Други коли - Mercedes CLA, три Mercedes GLA, Peugeot 3008 и Skoda Octavia, също са пострадали сериозно, като са с изпочупени прозорци и огледала.

Според информациите вандалският акт е извършен в четвъртък, като инцидентът е предизвикат от шофьор на Uber, който показал среден пръст на двама таксиметрови шофьори. Той обаче е нарушил правилника за движение и е бил арестуван от полицията. Ден по-рано двама негови колеги от услугата за превози са задържани, тъй като предлагали по-евтин превоз до летището – 20 евро вместо минималната тарифа от 36 евро, приета по-рано, съобщава вестник Dimokratiki.


Uber разбити коли


Напрежението между гръцките таксиметрови шофьори и компанията за споделено пътуване е факт от години. А причината е, че бизнес-моделът на Uber е много различен от правилника за таксита в Гърция. Цената на разрешителното за такси в Атина достига до 100 000 евро, докато при Uber сумата е минимална, а получаването на лиценз става бързо и евтино.

В отговор на вандализма на остров Родос, гръцкото подразделение на Uber осъди инцидента, като заяви, че заплахите и насилието не трябва да се толерират. Компанията пое ангажимент да си сътрудничи с местните таксиметрови шофьори, чийто синдикат обаче има различен поглед върху ситуацията. Той беше категоричен, че ще продължи да се противопоставя на навлизането на Uber в региона, тъй като то създава нечестна конкуренция и заплашва препитанието на повече от 700 семейства на Родос, които зависят от таксиметровия бизнес.



0 от 500
  • #18
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    #16 тези хора за които говориш могат да продължат да са таксиметрови шофьори за убер или друга подобна компания. С по ниски крайни цени за потребителя и достатъчно за тях - уберите са доволни от полученото иначе няма да работят - просто е.
  • #17
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    Тоест си съгласен печалбите да отиват при големи фирми, които да изнасят печалбите извън държавата, а тези фирми да слагат огромни цени, които да обират парите на хората и да им се налага да работят повече. Но в същото време не си съгласен местни фирми да предлагат същите стоки и услуги на много по-ниски цени, за да може парите да си останат да се въртят в икономиката на държавата, а гражданите да плащат по-малко за стоки и услуги и да могат да купят повече с парите си? Внимавай какво си пожела
  • #16
    6 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Евала на гърците, че си защитават работните места и не допускат подобни туморни мултинационални фирми да им задушат бизнеса и икономиката. За плиткоумните хора цената е най-важното, а за хората с повече акъл има и други неща, които са също толкова важни. Когато тези хора останат без работа и отидат на борсата кой ще им плаща помощите? Държавата естествено. Кой е държавата? Всички, които живеят и плащат данъци. Или иначе казано ще им се плаща от джоба на всеки, за да има по-евтина услуга.
  • #15
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Някъде да съм казал, че електромобилите са по-евтини? В мнението става въпрос за сервизите, на който работата ще намалее драстично, като ще остане за ремонт само окачването и никаква поддръжка и ремонт на двигатели и техните помощни системи.
  • #14
    8 rate up comment 4 rate down comment
    до номер 1 ( преди 1 година )
    И кое точно му е по-евтиното в поддръжката на електрическия автомобил, при положение, че е двойно по-скъп от ДВГ такъв като начална цена! ОК, не сменяш масла и филтри, ама те като цена са в пъти по-евтини от ремонти по окачването например! Да не говорим, че се изтъква някакво преимущество, че едва ли не зареждаш този електрически автомобил безплатно, а то не е така!
  • #13
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Във франция фирми като бла бла и добър обществен транспорт почти премахнаха таксиджиите които освен в големите градове и главно около аерогарата другаде ги нема
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе член съм на групи за работа в Гърция и се хвалят с някакви си 1010 евро заплата, това било нормално за Атина, скъсах се от смях. Че това са трохи.
  • #11
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    няма по страшно от частния монопол всички таксиметрови компании са картел
  • #10
    19 rate up comment 4 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    "Цената на разрешителното за такси в Атина достига до 100 000 евро" - А защо таксиджите просто не минат към юбер???
  • #9
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ала БГ - бай Бакши се чувства заплашен от убера понеже не може да си вдига цените и да вози на 5 лв на километър. гнусна работа.