fallback

Защо шофирането с висока скорост е особено полезно през пролетта?

Зимният сезон нанася поражения върху двигателя, които бързо трябва да бъдат премахнати

С настъпването на топлото време шофьорите имат повече грижи – поставяне на летни гуми, смяна на консумативи и дори ремонти. В крайна сметка изведнъж се оказва, че след зимата двигателят е започнал да работи с прекъсвания. Това може да бъде повод за притеснения, но има и лесно решение на проблема, стига да не се касае за сериозна повреда.

Зимата оставя отпечатък върху мотора. Стартиране на студено, движение в задръствания и като цяло по-бавното шофиране през най-неприятните за автомобила месеци на годината са причините за редица проблеми. Например, производителността на маслената помпа намалява и различни части изпитват повишени натоварвания.

В най-лошия случай това води до изтъняване на антифрикционния слой върху втулките на коляновия вал. И неправилно подбраното масло стимулира появата на драскотини по стените на цилиндрите и също така води до постепенно запушване на маслените канали. Бавно, но сигурно, това довежда агрегата до маслен глад, което означава основен ремонт.

Не бива да се забравя и горивната система. През зимата върху дюзите и свещите се образуват въглеродни отлагания. Особено ако се пести гориво. И мръсотията може да се утаи върху горивната помпа в резервоара. Тогава колата започва да „кашля".

Ето защо, веднага щом асфалтът извън града изсъхне, струва си да излезете на магистралата и да „изпържите“ колата. Тоест, да се движите с високи скорости, при които температурата в захранващия блок се повишава. Съответно, саждите се изгарят в горивните камери, а свещите се почистват.

Алгоритъмът на действия е прост. Отивате на магистралата и поддържате обороти на коляновия вал в диапазона 3000-5000 об/мин, като карате по този начин 30-40 минути. Ако колата е с автоматик, вариатор или роботизирана скоростна кутия, тогава преминете на ръчен режим. Така трансмисията няма да превключи на по-висока предавка. Подобно пътуване е много полезно, защото ще премахне целия конденз от резервоара за гориво и водата от изпускателната система, тъй като там през студените месеци там се натрупва много течност.

Тя може да се появи и в картера на двигателя, особено, а ако карате на къси разстояния през зимата, тъй като тогава няма време да се затопли. Така че кондензът се смесва с маслото, което намалява защитните му свойства. „Изпържването“ решава проблема, почистват се също така маслени канали и свещи, а отлаганията върху инжекторите стават по-малко. Така че смело натискайте газта до пода. Асфалтът вече е сух. И извършвайте тази процедура на всеки 4000-5000 км. Двигателят ще ви благодари.

fallback
  • #14
    Колю ( преди 1 година )
    За да се отсеят некадърниците до лятото. За това е много полезно.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Мда, каране на дизел при 5000 оборота в продължение на 40 минути, определено ще прати двигателя в коша. По безумна статия не бях чел.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Тя пък и една зима беше тази последната!
  • #11
    Пропов ( преди 1 година )
    Илияне #6: Мустанг осмак с толкова коне...такава кола който може да си позволи НЕ я кара зимата, пич. Така че няма кво да и се издухва. Ама ти нали имаш, трябва да ги знаеш тия неща.
  • #10
    Пропов ( преди 1 година )
    Да де - оборотите са важни. Ама пък не е ли тъпо да държиш на 3та или 4та примерно 100 ама моторът фучи. Като изкуфял пенсионер дето не знае кога да смени предавка. Като ще даваш газ - ами направи го като хората. Напъни я колата че и паяжините да и издухаш, па и ти да си направиш кефа.
  • #9
    Мемфис ( преди 1 година )
    Няма ли кой да го изгони този ***? Той дори терминологията не познава, по- зле е от децата в махлата: втулки те на колянов ия вал!?!?! А бе нямаш ли малко срам, самоуважение, само глупости ръсиш в този руски сайт! Ходи да миеш улиците, за друго не ставаш!!!
  • #8
    ТозиКойто ( преди 1 година )
    Ми аз постоянно си карам така.
  • #7
    Говедо ( преди 1 година )
    Пр()Ст народ и силен вятър нищо не ги спира
  • #6
    Илиян ( преди 1 година )
    Притежавам Мустанг, 8 цилиндров, 449 к.с. Ако спазвам инструкциите на статията или ще умра в катастрофа, или в затвора.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Петърчо, седни си! Не ставаш и за чeп за зеле!Високата скорост и високите обороти на двигателя не винаги са едно и също. Като пораснеш и вземеш книжка, може и да разбереш...
fallback
Последни