fallback

Защо Skoda Favorit Tremp си остана само концепция?

Идеята за създаването на този пикап се заражда в Турция

В историята на Skoda има един автомобил, който е странна комбинация от всичко - отвън прилича на пикап, кабриолет, плажно бъги, количка за голф и офроуд модел. Казва се Favorit Tremp, но така и не стига до серийно производство. А защо, разказва Auto.cz.

 

 

Станислав Цинкле, бивш ръководител на сглобяването на прототипи в Skoda, повдига завесата. През 1990 г. той два пъти посещава Турция за по четири месеца като инспектор на сервизното оборудване. В напечената от слънцето Турция той често се среща различни дребни търговци на зеленчуци и други стоки.

И като професионалист с идеи изгражда в главата си най-точната кола като комбинация от местните пътища и нуждите на хората. И когато се връща у дома след втория път преди Коледа, е наясно каква кола иска да направи точно за условията там.

 

 

Проектът получава работното име Favorit Tremp и идеята е да се реализира, като се модифицира Skoda Favorit в малък двуместен автомобил без задна преграда. Пълното изпълнение на проекта отнема само десет седмици, което е изключително кратък срок за времето си.

Цинкле признава, че най-голямата дилема е възникнала при инсталирането на рамката. Разработчиците, които работят без документация, дълго време не са могли да решат дали да надхвърля очертанията на колата, или не. В крайна сметка е издигната тръба над кабината, която може да служи и като държач за допълнителни светлини.

 

 

Станислав Цинкле разказва, как този уникален прототип е бил „излъскан“ до съвършенство, като са монтирани специални английски двойни кръгли рефлектори и алуминиеви джанти, невиждани до тогава в автомобили Skoda. Изложеният в музея концептуален автомобил обаче е с обикновени фарове от нормална Skoda, а джантите са стандартни без декоративни капаци.

След изготвянето на Skoda Favorit Tremp, прототипът е предаден на експертни развойни групи, които да дадат оценка и евентуално одобрение като част от сложния подготвителен процес. Но за съжаление на конструкторите смятаната като една от най-интересните концепции на Skoda през последните три десетилетия не влиза в производство. И автомобилът потегля по-късно към музея.

 

 

Все пак идеята не отива напълно на вятъра, защото още през 1991 г. започва да се произвежда Favorit Pickup, който се различава от Tremp в по-дълго и по-практично тяло с отделен заден капак, кабина с две врати и допълнителни затварящи се надстройки. Освен това се появяват и товарни версии на стандартни пътнически модели - Favorit Praktik, Forman Praktik и Forman Plus.

А Станислав Цинкле работи на тази позиция в продължение на три десетилетия - от дните на Skoda Favorit до Octavia II. По този начин той участва значително във всички концепции и проучвания на марката. След пенсионирането си сега помага в архива на компанията за обработката на материали за създаването на богатата история на най-голямата чешка автомобилна компания.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

fallback
  • #5
    до хехехе ( преди 1 година )
    Не ги бъркай с руснаците.
  • #4
    до долният ( преди 1 година )
    Първият уни е италиански бе сулио
  • #3
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Първият университет в света е Карловият в Прага. Едва ли си го завършил....Вероятно си чувал само за Югозападния...
  • #2
    хе хе хе ( преди 1 година )
    Чех да измисли нещо е нонсенс адски простовати са а вече от де са крали идеята е мистерия
  • #1
    Готино е ( преди 1 година )
    Плажна golf единичка с емблема Шкода
fallback
Последни