IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как лесно и много евтино да решите проблема с ръждясалите болтове на джантите

Пластмасовата капачка не струва почти нищо и в случай на загуба лесно се заменя с нова

Нищо не влияе на вида и усещането на автомобила така, както джантите. Не напразно собствениците на автомобили инвестират толкова много време, усилия и пари в джанти - те формират образа на колата, подчертавайки предимствата и прикривайки недостатъците. Има обаче един малък детайл, който може да взриви всички усилия - ръждясалите болтове на колелата.


джанти


Те често ръждясват след първата зима, скъпи са за смяна и са изключително податливи на надраскване и впоследствие на ръжда от инструмента за смяна на гуми. Това е така, защото защитният слой е тънък, а зимната пътна сол е сурова. Как да се справим с този проблем?

В мрежата има много предложения за „защитно“ покритие. В зависимост от желанията и възможностите на клиента, крепежните елементи могат да бъдат третирани със специални съединения, които блокират достъпа на кислород и в резултат на това предотвратяват появата на ръжда. Тук и просто боядисване, например със спрей може да свърши работа.

Но първоначално, веднага след процедурата, ефектът е ясно видим - болтовете изглеждат красиви. Но не забравяйте, че това ще бъде само до първото използване на ключа за гуми. Това ще повреди покритието и ръждата ще се появи отново.


джанти


Заради това  трябва да потърсите други възможности. Единствената такава е да инвестирате в титаниеви болтове, или се примирете с ръждата. Цената на тези титаниеви крепежни елементи обаче е по-висока от тази на стандартните от стомана.

А има и алтернатива - на китайския онлайн битпазар можете да се сдобиете с пластмасови капачки за "жълти стотинки", които се щракват върху болтовете на колелата, стоят сигурно и плътно, отстраняват се със специален инструмент и най-важното - изглеждат добре и прикриват ръждясалите болтове. Те могат да са както хромирани, така и с различни цветове.

Пластмасовата капачка не струва почти нищо, напълно решава проблема и в случай на загуба лесно се заменя с нова. Няма да залепне или ръждяса. И дори ако болтът се надуе от ръжда, то тогава пластмасата лесно се откъсва с отвертка. Като цяло, просто, бързо и много евтино решение на проблем, който значително разваля външния вид на любимата ви кола.


0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Иванов ( преди 1 година )
    Голф 2 , 1984 година- на всеки болт има пласмасова шапка и още една по-голяма капачка закрива центъра на колелото- там дето е главината. :) Измислил го немеца , още кога китайците можеха да правят само пинг понг топчета и хилки.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    До#2 Това, върху което си навиваш никелираните гайки, всъщност са болтове с шлици в основата, набити отвътре навън в главината.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На астричката заводско идат с капачки
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До №2 ( преди 1 година )
    направо само със шплентове ги закрепи и си карай така
  • #2
    2 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Досега не съм имал кола със болтове. Това са някакви германски изобретения. На нормалните коли джантите се закрепват със никелирани гайки.
  • #1
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До сега никога не съм ползвал и не са ми ръждясвали болтовете. А като си загубиш щипката за вадене и се виждаш в приключение.