Богатите купувачи на автомобили продължават да проявяват силен интерес към новите модели на Ferrari, като производителят на луксозни автомобили отчита силно търсене, което продължава и през следващата година.
По време на среща на акционерите президентът на Ferrari - Джон Елкан, отбеляза, че италианската марка е получила „рекорден брой поръчки за 2024 година“, като това се дължи най-вече на силното търсене на новите модели - 296 GTB и Purosangue, съобщава Reuters.
През миналата година италианският производител призна, че очаква повече поръчки за първия си SUV – Purosangue, отколкото може да изпълни. В компанията планират да произвеждат не повече от 3000 бройки от модела на година, което е 20% от общия брой от годишното производство.
Главният търговски и маркетингов директор на Ferrari - Енрико Галиера, посочва, че търсенето на Purosangue буквално е „избухнало“, когато автомобилният производител потвърди, че ще пусне версия на модела с атмосферен 6,5-литров V12.
По време на събитието на акционерите Елкан повтори плановете на Ferrari да пусне 15 нови модела между 2023 и 2026 г. Сред тях ще бъде първият изцяло електрически сериен автомобил, който ще излезе на пазара през 2025 г.
От компанията също така обявиха подкрепата си към предложението на ЕС да позволи производството на автомобили с ДВГ след 2035 година, стига те да се задвижват със синтетични горива (eFuels). Според главния изпълнителен директор на Ferrari - Бенедето Виня , „конвенционалните двигатели все още има какво да дадат благодарение на тяхната по-висока енергийна ефективност и синтетични горива, като Ferrari се ангажира да разработи решения, които ще допринесат значително за намаляване на емисиите на CO2.“
Въпреки тези изявления, плановете на Ferrari предвиждат постигане на въглеродна неутралност до 2030 г. Автомобилният производител направи значителни крачки към тази цел през 2022 г., включително изграждането на нов завод за горивни клетки и фотоволтаична система в Маранело, както и приемането на нови филтри в неговата леярна и възстановяването на топлинната дисперсия в процеса на тестване на двигателя. Ferrari съобщава, че тези инициативи са довели до намаление с приблизително 5% на потреблението на енергия на автомобил.