Audi ще избегне настоящата тенденция, започната от премиум-марките Mercedes и BMW, като ще продължи да се придържа към по-компактни модели като A3. Това потвърди изпълнителният директор на компанията Маркус Дюйсман, като допълни, че компанията му готви нов високотехнологичен компактен електрически автомобил, който ще излезе през 2026 година.
Германската марка се отказва от най-малките си модели и не планира наследници на настоящия компактен автомобил A1 и на кросоувъра Q2 . Но докато съперникът на Audi - Mercedes , спира производството и на A-Class, и на B-Class до средата на десетилетието, Audi планира да представи кола точно с този размер, при това изградена на изцяло нова платформа.
На годишната пресконференция на Audi миналия месец Дюйсман потвърди, че моделът с размер и на A3 е получил зелена светлина като част от стремежа си да има „напълно електрическа кола във всеки ключов сегмент“. „Решихме да пуснем допълнителен базов електрически модел след Q4 e-tron “, каза той.
Той ще се основава на новата архитектура за електрически превозни средства на VW Group, която се нарича SSP. По същество това е комбинация от инструментариума MEB, който в момента е в основата на VW ID.3 и Q4 e-tron на Audi, с PPE компонентите, които ще присъстват в по-големия Audi Q6 e-tron.
SSP ще замени и двете платформи през втората половина на десетилетието, рационализирайки ключови компоненти като батерии и електрически двигатели, за да осигури огромни икономии за VW Group и значително да подобри способността на своите марки да предлагат електрически превозни средства на по-ниски цени.
Членът на борда на директорите на Audi за техническо развитие Оливер Хофман каза, че моделите с размера на A3 в момента се адаптират, за да отговарят на изискванията на новата платформа SSP. „Следващото поколение платформа ще бъде SSP, на която ще има много широка гама от автомобили - от компактния размер на A3 до D-сегмента. Ние вече сме наясно с платформата SSP и виждам бъдеще за автомобили с размера на A3, базирани на нея. Бъдещето на Audi е и в компактния премиум клас ", коментира Хофман.
Както вече знаем, SSP ще поддържа електрически двигатели от 85 kW (114 к.с.), но се очаква Audi да получи около 200 к.с. и задвижване на задните колела. В същото време инженерите ще имат пространство за внедряване на задвижване на всички колела и векторизиране на въртящия момент върху по-производителни версии на модела с етикет RS.
Новата изцяло електрическа кола с размерите на А3 обаче вероятно не означава наследник на съществуващия модел с двигател с вътрешно горене A3 . Настоящият модел беше представен през 2020 година и типичният седемгодишен живот ще приключи в ерата, когато Audi ще произвежда само нови електрически автомобили.