fallback

BMW представи най-мощния си и най-бърз електромобил

Седанът i7 M70 xDrive развива 660 к.с. и вдига 100 км/ч за 3,7 секунди

BMW представи най-мощния и най-бърз електрически автомобил в историята си. Седанът i7 M70 xDrive е разработка на BMW M, като ускорява от 0 до 100 за 3,7 секунди и може да измине повече от 500 км с едно зареждане. В стандартното оборудване на модела влизат въздушно окачване с автоматично нивелиране, интегрално кормилно управление, електромеханични стабилизатори и M Sport спирачки.

В гамата на новото BMW 7-Series има версии за всеки вкус - от бензинови и дизелови до хибридни и електрически. Досега обаче тя предлагаше само една опция, задвижвана изцяло на ток - xDrive60. Сега баварците пускат и по-мощен вариант - i7 M70 xDrive, който се настанява на върха в семейството.

Двата електрически мотора на седана развиват общо 660 к.с. и 1100 Нм въртящ момент (максималната стойност на тягата е налична само когато е активиран M Launch Control или M Sport Boost, стандартно въртящият момента е 1015 Нм). Ускорението до 100 км/ч за 3,7 секунди е по-бързо от това на суперкросоувъра на BMW - XM Red Label, който разполага със 748 к.с. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч.

Топ-версията използва пето поколение на системата eDrive за задвижване на задните колела с шестфазен двоен инвертор. Специфичната мощност на електродвигателя е 2,41 киловата на килограм. Цифрата е с една четвърт повече от показателите на i7 xDrive60. С едно зареждане колата изминава 488-560 км, като има специален режим на шофиране Max Range, който увеличава пробега с 15-25%. Полезният капацитет на батерията е 101,7 кВт/ч.

Цялата мехатроника в i7 M70 xDrive е със специфични M-настройки. Предната част на тялото е подсилена с добавена преграда. Стандартно седанът е оборудван с въздушно окачване с адаптивни амортисьори, механизъм за завъртане на задните колела и система за активно предотвратяване на накланяне. Спирачките са M Sport с дискове с по-голям диаметър.

В допълнение, M70 xDrive разполага с Executive Lounge задни седалки, BMW Theatre Screen, звукова система Bowers & Wilkins и нови лакови покрития. Те включват осем двуцветни комбинации, включително BMW Individual Liquid Copper/Saphire Black металик, както е показано на снимките, и серията Frozen матови бои, направени от биомаса.

Мултимедийната система в M70 xDrive работи с оперативната система OS 8.5 за първи път. Това е най-новото поколение интерфейси на марката BMW с нов дизайн на началния екран, бърз достъп до често използвани функции и организация на менюто, подобна на смартфоните.

С пускането на iDrive 8.5 компанията премина към по-кратки цикли на издаване на актуализации, подобрена информация за станциите за зареждане и рационализирани онлайн-услуги като карти.

Продажбите на BMW i7 M70 xDrive ще започнат през второто тримесечие на 2023 г., като топ-седанът ще се сглобява заедно с другите версии на 7-Series в завода в Динголфинг (Германия).

Още снимки на най-мощния електромобил на BMW - вижте в галерията:

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    БМВ стои малко встрани от електрификацията по принцип. Този модел е проучвателен. Серийни ще има "когато им дойде времето".
  • #9
    До 5 ( преди 1 година )
    (Иначе винаги всеки може да сложи трети мотор като в Тесла и да мине 1000к.с.)Не само Тесла има подобна мощност но е ясно, че не всеки може от една страна за да не иде пробега на вятъра а от друга защото е трудно да се отдава толкова мощност наведнъж от батерията. Не е случайно, че Порше планират да пуснат Тайкан с 3 мотора и около 1 000 коня иначе и БМВ в един момент ще пуснат модел с подобна мощност и тестват модели даже с 4 мотора но още ги подготвят
  • #8
    До 5 ( преди 1 година )
    Може да е седмица но се води М вариант ако не беше М нямаше да се спомене изобщо Тесла. При S комфорта далеч не е нулев това не ти е Модел 3. Даже базовата Тесла S е половин секунда по-бърза до 100 а това е значително за такива бързи коли
  • #7
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    Да *** и шлепа! Ако искаш да се возиш в такъв тип кола купи си Ролс Ройс, на нея поне такива размери и отиват.
  • #6
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    тоя пробег е при лабораторни условия...
  • #5
    До 1 ( преди 1 година )
    Да сравняваш тази седмица с Тесла е все едно да сравняваш Ролс Ройс с Рено Лагуна, ако ще и с 2000к.с. да е вътре всичко е от евтино по-евтона, комфорт нула. Единстувното лошо нещо в тази седмица е че не и сложиха 120 киловата батерия. Иначе винаги всеки може да сложи трети мотор като в Тесла и да мине 1000к.с., Но едва ли на някой нормален му пука дали ускорява за 2,5 сек или за 3,5сек.
  • #4
    До 2 ( преди 1 година )
    Разлика между среден и магистрален пробег правиш ли? Друг е въпроса, че е крайно време да дават отделно извънградски пробег както дават разход при ДВГ колите. Обикновено седаните и СУВ купетата доближават средния пробег по WLTP с 90 км/ч. Двумоторна i7 по теста на Бьорн минава 630 км с 90 км/ч и 400 км с 120 км/ч значи този М вариант ще е около 10% надолу
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Само задния мотор е 480 коня
  • #2
    До долните ( преди 1 година )
    С тва тегло и със смешния капатситет на батерийката ше измине тоя пробег га цъфнат налъмите
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Пълна излагация. Можеше поне да се постараят да достигнат ускорението и максималната скорост на тесла модел 3, като не могат да достигнат тези на SUV Model X Plaid. Сега излиза че дори най-бавният модел на тесла модел y е по-бърз от най-бързото BMW както на скорост така и на ускорение. Искрено се надявам поне на писта да се представя по-добре от Тесла, за да е истинско bmw.
fallback
Последни