fallback

Кои са най-караните коли в България?

Тoyota и Mercedes са се увеличили най-много за три години, електромобилите са скочили с 535%

Всяка втора кола в България е на повече от 20 години; два от всеки пет автомобила по пътищата ни са германско производство; най-популярното задвижване си остава дизеловото. Това са част от заключенията от традиционния преглед на автопарка у нас, който Automedia.bg прави всяка пролет на база регистрите на МВР.         38% от колите у нас са на германски марки. Но тази доминация се проявява основно при най-старите автомобили. Ако разгледаме тези на възраст до 5 години, най-популярните марки стават Dacia, Renault, Toyota, Volkswagen, Skoda и Mercedes         Неудържимият доскоро внос "втора ръка" видимо забавя темпо в последните години, резултат най-вече на недостига на употребявани автомобили и на осезаемото им поскъпване. За три години броят на автомобилите с активна регистрация у нас се е увеличил с едва 137,000 - най-малкото нарастване от почти две десетилетия насам, и сега е 3.43 милиона.

Доминиращи по българските пътища си остават германските марки, които държат първите три места по популярност (Volkswagen - 12.2%, Mercedes - 8.2%, Opel - 8.0%),  и още две позиции в Топ 10 (Audi и BMW). За последните три години обаче най-голямо увеличение в броя на регистрациите има при Honda и Toyota.

Забележимо се увеличава и броят на луксозните марки, регистрирани у нас. По пътищата се движат 356 Maserati, 267 Bentley, 130 Ferrari, 97 Lamborghini, 69 Rolls-Royce, 32 Aston Martin, 23 McLaren. В същото време не са напълно изчезнали и реликвите от соца: с активни регистрации остават към 1370 трабанта, 894 вартбурга, 846 волги, 221 запорожеца. Все още се движат и 65 автомобила от произвежданото у нас "Булгаррено".          Само за последните три години броят на регистрираните Ferrari у нас се е увеличил с 32        Броят на електромобилите в България е скочил с внушителните 535% за три години, но делът им от общия автопарк си остава твърде скромен - 0.3%. Най-популярното задвижване в България си остава дизелът (48.3%), пред бензина (36.5%), и пропан-бутана (12.6%). Около 1% от автомобилите са бензинови хибриди, 0.8% са а природен газ, а 0.2% са дизелови хибриди.

Само 5% от леките автомобили по пътищата са на възраст до 5 години, а още 7.5% са между 5- и 10-годишни. На практика над половината (50.2%) от всички коли у нас са над 20-годишни.         Най-популярните автомобилни марки в България (ГАЛЕРИЯ):

      

 

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма нищо лошо да караш стар мерцедес или старо БМВ. Само че трябва да се поддържат като хората. Което не се случва. Нашенеца като има 5к лв в джоба ще си купи кола за 4950. И после като опре до обслужване и ремонти, "ама спешно ли е", "ама може ли да се закърпи", "не може ли с употребявани части". И после коли по 200 коня се карат с употребявани гуми или Нанканг. И носещи компоненти са кърпени със свински опашки и надупчени за планки.
  • #15
    Ами ( преди 1 година )
    в статията си пише: "фолксвагените в България все още са повече от всички автомобили на Toyota, Honda, Nissan и Suzuki, взети заедно."и това няма да се промени скоро, защото VW не стават гнилочи за скрап след 20-тата година, за разлика от гореизброените!
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    #11 какво не ти е ясно с Мерц на второ място - скоро и на първо ще е. Феноменът се корени в местни, балкански особености на населението.
  • #13
    Алекс ( преди 1 година )
    При новите автомобили Dacia разбива Volkswagen.Ти да видиш.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    "най-голямо увеличение в броя на регистрациите има при Honda и Toyota" - Както и броя гласове за ***. САфпадение? Не мисла. Японските коли, копейките, псевдопатриотизма и слабото образование - 4-те стълба на българският русофилчик.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    VW има логика да са на първо място също и Опел. Евтини са както за закупуване така и за поддръжка и са сравнително здрави коли. Имат и добри дизели доста икономични. Но Mercedes на второ място е малко странно. Те са точно обратното на VW. Скъпи за закупуване, скъпи за поддръжка и не особено здрави. Да едно време бяха много здрави ама тия модели вече са на по 30г. Новите са кошмар за ремонт. Толкова много ненужни и сложни неща има по тях.
  • #10
    до 7 Смех ( преди 1 година )
    Колега, ти го даваш тука голем разбирач /най-вече плюеш германските коли, ако трябва да сме обективни/, та можеш ли да обясниш на нас простите, каква аджеба, толко добра притежаваш?!! Или бичиш на тате с Реното?!
  • #9
    Дедо мацо ( преди 1 година )
    Най карани са стари коли
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Като ми кажат 500% ръст на ЕЛ и се сещам за ония казармен виц, в който редник Петров си проси отпуска щото паднал гръм и 50% от стадото в къщи умряло... и колко голямо ви беше стадото попитал старшинката - 2 овчички старши! Те така и с електричките - същински овчички и те :D
  • #7
    Смех ( преди 1 година )
    Нормално старите селинджъри карат немско проблема е че немските са гнилощи и вече не издържат
fallback
Последни