fallback

Кои са най-караните коли в България?

Тoyota и Mercedes са се увеличили най-много за три години, електромобилите са скочили с 535%

Всяка втора кола в България е на повече от 20 години; два от всеки пет автомобила по пътищата ни са германско производство; най-популярното задвижване си остава дизеловото. Това са част от заключенията от традиционния преглед на автопарка у нас, който Automedia.bg прави всяка пролет на база регистрите на МВР.         38% от колите у нас са на германски марки. Но тази доминация се проявява основно при най-старите автомобили. Ако разгледаме тези на възраст до 5 години, най-популярните марки стават Dacia, Renault, Toyota, Volkswagen, Skoda и Mercedes         Неудържимият доскоро внос "втора ръка" видимо забавя темпо в последните години, резултат най-вече на недостига на употребявани автомобили и на осезаемото им поскъпване. За три години броят на автомобилите с активна регистрация у нас се е увеличил с едва 137,000 - най-малкото нарастване от почти две десетилетия насам, и сега е 3.43 милиона.

Доминиращи по българските пътища си остават германските марки, които държат първите три места по популярност (Volkswagen - 12.2%, Mercedes - 8.2%, Opel - 8.0%),  и още две позиции в Топ 10 (Audi и BMW). За последните три години обаче най-голямо увеличение в броя на регистрациите има при Honda и Toyota.

Забележимо се увеличава и броят на луксозните марки, регистрирани у нас. По пътищата се движат 356 Maserati, 267 Bentley, 130 Ferrari, 97 Lamborghini, 69 Rolls-Royce, 32 Aston Martin, 23 McLaren. В същото време не са напълно изчезнали и реликвите от соца: с активни регистрации остават към 1370 трабанта, 894 вартбурга, 846 волги, 221 запорожеца. Все още се движат и 65 автомобила от произвежданото у нас "Булгаррено".          Само за последните три години броят на регистрираните Ferrari у нас се е увеличил с 32        Броят на електромобилите в България е скочил с внушителните 535% за три години, но делът им от общия автопарк си остава твърде скромен - 0.3%. Най-популярното задвижване в България си остава дизелът (48.3%), пред бензина (36.5%), и пропан-бутана (12.6%). Около 1% от автомобилите са бензинови хибриди, 0.8% са а природен газ, а 0.2% са дизелови хибриди.

Само 5% от леките автомобили по пътищата са на възраст до 5 години, а още 7.5% са между 5- и 10-годишни. На практика над половината (50.2%) от всички коли у нас са над 20-годишни.         Най-популярните автомобилни марки в България (ГАЛЕРИЯ):

      

 

fallback
  • #36
    до 35 ( преди 1 година )
    Не само съм правил тестове, а преди няколко години се излъгах да си купя чисто нов жълтомобил, топ оборудване, топ двигател. Не беше никак евтин. Пак повтарям - върна ме в 90-те години. 2 седмици ми трябваха, за да установя всичките му простотии, които бяха десетки. Реално нищо не работеше като хората. Върнах го скоро след това.
  • #35
    до #29 ( преди 1 година )
    Кое от изброеното го няма в азиатските автомобили? Кое? Вземи си извади главата от пясъка и виж какво правят хората на изток, вземи покарай, направи тестове, а не да ми пишеш някакви пълни глупости, които нямат нищо общо с истината! И на всичкото отгоре от Азия колите са с много повече екстри в базовото оборудване и са на по-ниска цена, както и са доказано много по-здрави и надеждни от немските кошове.
  • #34
    Анонимен ( преди 1 година )
    До #24:Карам Ауди А4 Б6 1.8Т куатро от около 2 години и досега единствено две крушки съм сменил,другото е консумативи.Колата е на 21 години да подчертая,внос от Америка.Така че не са толкова чупливи ВАГ-овете ;)
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    Пиша от първо лице като човек, който последните две седмици търси "нов" семеен автомобил в бюджет до 35-6 Хил лв. В крайна сметка се спрях на Пасат Б8, защото цена качество предлага най-много от всички останали. Първоначално се бях насочил към Мазда 6 и CX-5 след 2016-та (разбира се бензин). Ами освен разни ударени канадски кошници нищо читаво няма за тези пари. С Passat -а съм в познати води. Последните 3 години имах Октавия 3 фейс със същия мотор и освен обслужване нищо не съм правил по нея.
  • #32
    Старите спорове на н ( преди 1 година )
    Карайте разумно, бъдете търпеливи един към друг и спазвайте ограниченията доколкото е възможно. Тръгнете по-рано за да не се налага да правите необмислени маневри. Всеки кара каквото иска или каквото може да си позволи. Човещината буди уважение, пишлегарството от своя страна е достойно за съжаление. Останете със здраве.
  • #31
    Ами ( преди 1 година )
    Нормалните хора си карат немските автомобили, а долния (тинтири) не може да си намери място от зaвист!
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    девет секунди но не каза дали до 200 а това си е направо изтребител
  • #29
    до 26 ( преди 1 година )
    Ще ти отговоря вместо него. Нормална кола означава да има съвременно окачване, осигуряващо комфорт, тишина и безопасност. Означава съвременна ергономия и комфорт в салона. Означава съвремено обезшумяване. Означава ускорение под 9 сек. Означава съвременен софтуер. Означава дизайн, от който не ти се повръща. Означава елементарни възможности като отвор за ски например. Като се кача в жълтомобил, все едно съм се върнал в края на 90-те. Без преувеличение.
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    6 г. не значи абсолютно нищо. Има коли на 50 000 км., както и коли на 500 000 км. Също така е важно да се знае къде се кара предимно и как. Една кола, която се кара на дълги разстояния е много по-здрававъпрки, че има няколко пъти повече навъртени км. от такава карана градско на къси отсечки. Така, че нещата ме са черно и бяло, а имат мн.нюанси.
  • #27
    Хсххд ( преди 1 година )
    Хаххаха #24, чети си резултатите от тестовете преди сън и спи спокойно. Това ще ти остане, тея японските, само на преклонна възраст им се възхищават хората. СКУКА
fallback
Последни