fallback

Кои са най-караните коли в България?

Тoyota и Mercedes са се увеличили най-много за три години, електромобилите са скочили с 535%

Всяка втора кола в България е на повече от 20 години; два от всеки пет автомобила по пътищата ни са германско производство; най-популярното задвижване си остава дизеловото. Това са част от заключенията от традиционния преглед на автопарка у нас, който Automedia.bg прави всяка пролет на база регистрите на МВР.         38% от колите у нас са на германски марки. Но тази доминация се проявява основно при най-старите автомобили. Ако разгледаме тези на възраст до 5 години, най-популярните марки стават Dacia, Renault, Toyota, Volkswagen, Skoda и Mercedes         Неудържимият доскоро внос "втора ръка" видимо забавя темпо в последните години, резултат най-вече на недостига на употребявани автомобили и на осезаемото им поскъпване. За три години броят на автомобилите с активна регистрация у нас се е увеличил с едва 137,000 - най-малкото нарастване от почти две десетилетия насам, и сега е 3.43 милиона.

Доминиращи по българските пътища си остават германските марки, които държат първите три места по популярност (Volkswagen - 12.2%, Mercedes - 8.2%, Opel - 8.0%),  и още две позиции в Топ 10 (Audi и BMW). За последните три години обаче най-голямо увеличение в броя на регистрациите има при Honda и Toyota.

Забележимо се увеличава и броят на луксозните марки, регистрирани у нас. По пътищата се движат 356 Maserati, 267 Bentley, 130 Ferrari, 97 Lamborghini, 69 Rolls-Royce, 32 Aston Martin, 23 McLaren. В същото време не са напълно изчезнали и реликвите от соца: с активни регистрации остават към 1370 трабанта, 894 вартбурга, 846 волги, 221 запорожеца. Все още се движат и 65 автомобила от произвежданото у нас "Булгаррено".          Само за последните три години броят на регистрираните Ferrari у нас се е увеличил с 32        Броят на електромобилите в България е скочил с внушителните 535% за три години, но делът им от общия автопарк си остава твърде скромен - 0.3%. Най-популярното задвижване в България си остава дизелът (48.3%), пред бензина (36.5%), и пропан-бутана (12.6%). Около 1% от автомобилите са бензинови хибриди, 0.8% са а природен газ, а 0.2% са дизелови хибриди.

Само 5% от леките автомобили по пътищата са на възраст до 5 години, а още 7.5% са между 5- и 10-годишни. На практика над половината (50.2%) от всички коли у нас са над 20-годишни.         Най-популярните автомобилни марки в България (ГАЛЕРИЯ):

      

 

fallback
  • #26
    до #23 ( преди 1 година )
    Би ли ни казал какво означава за теб нормална кола щом Тойота и Хонда не правят такива. Какви са изискванията и характеристиките, за да се нарече една кола нормална според теб? Моля за конкретика при отговора, а не за разтягане на локуми!
  • #25
    21 до 24 ( преди 1 година )
    Не съм казал че немското е много здраво, а само че на вторичния пазар то е адски уморено. Та дори ново да е било сравнително здраво, то като употребявано със сигурност не е. Иначе като ново бих казал че не е по-лошо от останалите. В момента търкалям втора Шкода купувана нова и на първата за 6 години и половина една водна помпа съм сменил. Което не е идеално здраво, но не бих казал и че е лошо, като за "гаден и чуплив" ВАГ.
  • #24
    до #21 ( преди 1 година )
    Тези фантасмагории ги разправяй в кръчмата, когато всички са на по няколко ракии, за да може някой да ти повярва на глупостите. Има тестове за здравина и немските ги няма никакви там, а специално ВАГ-ените са най-зле от всичко немско. Има също така статистики и допитвания до собственици. Те също доказват ниското немско качество. Така, че ще те помоля да фантазираш на ум и да не пишеш повече глупости, че ще ти се смеят децата.
  • #23
    До 19 ( преди 1 година )
    Тойота съществува още само защото продава най-евтините бракми след дачия. И рустикалните герои по България не си купуват CR-V, щото е търсено и запазва висока остатъчна стойност, а по точно обратната причина :D след което животът им минава в отчаяни заяждания с всички, които имат нормални коли
  • #22
    Ха-ха ( преди 1 година )
    Защо Дачиите над 15г са малко? Ами просто не доживяват. Не са коли дето да ги караш над 250хил км. Обаче пък нова и да я хвърлиш на тия км става, при това изгодно.
  • #21
    до 19 ( преди 1 година )
    Всъщност не. Японките са много по-малко на първичния пазар (особено преди 15-тина години) и съответно на вторичния са много по-малко, а има търсене за тях. Също огромна част от немските са бивши служебни на много километри и карани като чуждо магаре, докато японките не рядко са карани от маниаци които си ги гледат. От където идва и разликата в здравината като станат на години.
  • #20
    До Тинтирито ( преди 1 година )
    Ти си спрял развитието си, като си бил на 18.
  • #19
    до #15 ( преди 1 година )
    Фолк с Вагените не са много у нас заради някакви положителни качества, а защото са най-евтини. А защо са най-евтини и малко дете ще ти каже. Тойотите и Хондите държат много високи цени, много бавно се обезценяват и поради тези причини е съвсем нормално на най-бедния пазар в ЕС с най-бедното население да не са толкова много. Вдяваш ли или ти е трудно?
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    А разбирачите тук само обсъждат елекромобили с дял 0.3% :) а то реално 38% двг над 10 год и 50 % над 20 год за скрап
  • #17
    Киро майсторо ( преди 1 година )
    Албанците знаят кое е най доброто,затова ги пазят. Щом нямат проблеми,защо да ги продават!
fallback
Последни