IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нови трикове с радари всяват ужас сред шофьорите

Поставят се устройства, скрити зад пътни знаци, както и в „цивилни“ микробуси

Страстната седмица на католическия Великден приключи с най-големия брой жертви при катастрофи от 7 години в Испания, но Главна дирекция на движението (DGT) продължава да изненадва със сюрреалистични сцени, като най-новата мода е да крие радарите зад пътни знаци и табели, информира Autopista. 

 

Радар зад пътен знак

 

Смъртните случаи са 34, което e със 7 повече отколкото през 2022 г. и това е най-фаталната Страстна седмица от 2016 г., когато са регистрирани 41 загинали по пътищата на страната. Отчита се, че броят на пътуванията се е увеличил само с 3,8 процента в сравнение с Великден през 2022 г., което обаче не оправдава голямата смъртност.

За новите методи на следене с радари за превишена скорост стана ясно от разпространени снимки и видео клипове в социалните мрежи. На тях се виждат радари, скрити зад пътни знаци и табели, които няма как да се видят движейки се фронтално. Това са устройства Velolaser, които са малки и леки и се оказват идеални за прикриване.  

 

Радар зад пътен знак-2

 

Изданието допълва, че DGT публично на сайта си обявява близо 2100 места с инсталирани камери за скорост, но също така е вярно, че за да попречи на шофьорите да ги разпознаят лесно, се използват нетрадиционни практики, които всяват ужас сред шофьорите.

Същевременно във Великобритания местната полиция прави друго, което е познато като подход от години, но има ново измерение. В Нортхемптъншир по пътищата е пуснат „цивилен“ микробус, който на пръв поглед е обикновен, но вътре е с камери отпред и отзад. 

 

Радар в микробус

 

Нещата са прости и доказани през годините – ванът спира на улица за определено време, като отзад има прозорец, през който камерата снима, а същото прави и устройство от предния прозорец. На пръв поглед такъв ван не предизвиква реакция сред шофьорите, защото не се отличава по нищо от „просто спрял“ автомобил. Но кошмарът следва после. 

Планът на властите във Великобритания е този подход да се разшири в цялата страна. Според тях радарите са част от „ново поколение и са положителна стъпка за намаляване на броя на шофьорите, които карат с превишена скорост“. 

 

 

0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Има камери поставени на прави участъци с знак за ограничение 60 км.ч. Това какво е, ами полицейски рекет. Примерно чисто новото шосе от Пазарджик до Костенец. Можеше ограничението да е 80 или 90км.ч. и всъщтост масово получават глоби, шофьори които карат съвсим нормално, а не джигити. Такива знаци има и по новия път софия - петрохан. И какви са тези глоби 50 лв. За привишение с 10 км.ч. Аз имам 2 такива глоби за превишение с 10 и 13 км в час като втората е 140 лв. А нямам ПТП послед. 7 годин
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    До 9 - Така е, като анализаторите и ръководителите ти идват от бизнес училища. Всичко е просто с цел печалба и НИЩО друго.
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Камерите никога не са били за борба с катастрофите и жертвите! Камерите са властите да си пълнят касичката! Точно Британците имаха и доклад казващ че се поставят не на опасни участъци, а на доходоносни такива с безумни ограничения.
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    7-ми, визирам агресивното поведение, когато съм посредата на изреварване на камион (и съм по или над ограничнието) и зад мен някой почва да ми присветва и да с опитва да ми влезе в багажника, все едно мога магически да изчезна. Друга ситуация е, ако караш по-бързо и видиш, че някой иска да тръчгне да изпреварва (тогава е точно за внимание) и това е ок
  • #7
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ако си караш в платното съобразно твоите възможности на водач няма да има къси дълги пускат се за да ти се изостри вниманието че ще те изпреварват за да не навлезеш в лентата и да не стане мазало преди 30 години когато се караше с включени фарове през светлата част на денонощието катаджиите глобяваха шофьорите за агресивно поведение докато някои по умни глави анализираха това явление в цивилизованата част на европа и констатираха че светлините изострят вниманието толкова по темата дълги къси
  • #6
    14 rate up comment 4 rate down comment
    arazora ( преди 1 година )
    Ограничение 10 и камера на главен път до лагера за бежанци как ще го наречеш? Минаваш с 60 като бял човек, ограничение 10, +50, *** глобата ти тряскат. 5 лентов булевард в София, ограничение 40. И колко още такива места има... Това ли ти е джигитството?
  • #5
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    безделници не знам колко не особено щастлив трябва да си за да стъжняваш живота на околн4те това нап мап кат мап данс манс мвр и всичките подобни напълно безмисленни репресивни структури отнемат близо 50 процента от бюджета на обществото вместо средствата да се отделят за инфраструктура попадат в една опг самоопредила се като държава
  • #4
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    3-ти, айде стига с тези глупости "джигит". Важното е да има толерантност, а не "къси дълги" и "лакти". Отделно куките се залагат ВИНАГИ на безсмилени ограничения, където знаят че никой не спазва, защото е сигурна каса. Но няма да ги видите пред училище, да слагат глоби на неправилни спрелетите (на аварийки). Няма да ги видиш и на Калотина да органзират малко движението..- ремонт, двупосочно и 3км ТИР опашка, вмсесто да ги отбият преди ремонта, а не колите карат в насрещното за да минат
  • #3
    15 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако караш по правилник и не се правиш на джигит никой няма да ти дере кожата.
  • #2
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    И нито дума за единственото нещо което е важно в случая: тези практики законни ли са или не? Ако са законни, няма какво да се спори повече, ако не са, да ги съдят и точка...