Страстната седмица на католическия Великден приключи с най-големия брой жертви при катастрофи от 7 години в Испания, но Главна дирекция на движението (DGT) продължава да изненадва със сюрреалистични сцени, като най-новата мода е да крие радарите зад пътни знаци и табели, информира Autopista.
Смъртните случаи са 34, което e със 7 повече отколкото през 2022 г. и това е най-фаталната Страстна седмица от 2016 г., когато са регистрирани 41 загинали по пътищата на страната. Отчита се, че броят на пътуванията се е увеличил само с 3,8 процента в сравнение с Великден през 2022 г., което обаче не оправдава голямата смъртност.
За новите методи на следене с радари за превишена скорост стана ясно от разпространени снимки и видео клипове в социалните мрежи. На тях се виждат радари, скрити зад пътни знаци и табели, които няма как да се видят движейки се фронтално. Това са устройства Velolaser, които са малки и леки и се оказват идеални за прикриване.
Изданието допълва, че DGT публично на сайта си обявява близо 2100 места с инсталирани камери за скорост, но също така е вярно, че за да попречи на шофьорите да ги разпознаят лесно, се използват нетрадиционни практики, които всяват ужас сред шофьорите.
Същевременно във Великобритания местната полиция прави друго, което е познато като подход от години, но има ново измерение. В Нортхемптъншир по пътищата е пуснат „цивилен“ микробус, който на пръв поглед е обикновен, но вътре е с камери отпред и отзад.
Нещата са прости и доказани през годините – ванът спира на улица за определено време, като отзад има прозорец, през който камерата снима, а същото прави и устройство от предния прозорец. На пръв поглед такъв ван не предизвиква реакция сред шофьорите, защото не се отличава по нищо от „просто спрял“ автомобил. Но кошмарът следва после.
Планът на властите във Великобритания е този подход да се разшири в цялата страна. Според тях радарите са част от „ново поколение и са положителна стъпка за намаляване на броя на шофьорите, които карат с превишена скорост“.