fallback

Как грешка в избора на гуми може да изпрати летите джанти на боклука

Появата на вибрации и промени в поведението на колата алармират за проблема

Пролетта е времето да потърсите нов комплект гуми за вашия автомобил. Въпреки това, когато избирате гуми, е необходимо да се съсредоточите не само върху стандартния размер.

Всичко започва просто и непринудено. В магазина продавачът препоръчва "гума" и дори прави отстъпка за нея. Водачът се нуждае само от това. Той, без да навлиза в подробности, радостно зарежда покупката в багажника и отива да ги монтира. В сервиза за всеки случай се проверяват летите джанти. Нормални са, без кривини и повреди. Следва монтаж иводачът, доволен от себе си, тръгва по пътищата през лятото. Въпреки това, постепенно започва да забелязва, че поведението на колата се е променило.

Появяват се паразитни вибрации при ускорение или спиране. И понякога тези симптоми започват да притесняват. Обикновено те се дължат на "криви" гуми. Особено ако са употребявани. Но не са рядкост и случаите, когато след отстраняването на колелото веднага става ясно, че проблемът е много по-сериозен. По ръба на джантата внезапно са се появили следи от износване. В някои случаи ръбът на джантата започва буквално да се отлепва. В най-лошия случай това може да доведе и до изхвърчане на гумата в движение. И ако това се случи на скорост, тогава инцидентът не може да бъде избегнат.

Гумаджиите казват, че виждат това доста често. Това е така, защото върху джантата е поставена гума, която не отговаря на стандартните параметри на самата джанта. Когато гумата е доста по-широка, то такава дреболия е достатъчна, за да започне деформация.

Ръбът на "отливката" не издържа на натоварването, което страничната стена на гумата упражнява върху него и постепенно го деформира. В резултат на това целият комплект джанти, който само преди дни е бил в отлично състояние, трябва да бъде изпратен на сметището.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Само за колежки е тази статия.Без да ги обиждам!
  • #7
    до 6 ( преди 1 година )
    Твоя грижа е да си избереш гумите за джантите които имаш. Пък гумаджията каквото и да му занесеш ще ти го монтира. Макс да ти каже че не са много съвместими и сам си носиш отговорността, за да не му ревеш после на него.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Отворковци, вместо да зяете толкова, идете в някоя гумаджийница в Перник да видите как се спазват размери и дали му пука на някого за J :D
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Дреболия....... Поне извод да бяхте направили, че някои неопитен и незнаещ да научи нещо от тая .... Джантата има ширина, маркирана с буква J. В зависимост от ширината, примерно 7.5J се гледат допустимите размери гуми - съотношение на ширина и височина. Мин. ширина и макс. и се съобраяват с препоръчаните от прозиводителя на автомобила. При модели с 4х4 е възможно да има строги изисквания към параметр. на гуми и джанти. Цолажът е др. параметър свързан с избора на гуми, взависмост от джантата.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Четенто на съветите от Автомедия...гарантирано!
  • #3
    Blondi ( преди 1 година )
    Статията ми прилича на свободно съчинение на ученик от 4ти клас. Скоро не бях чел по голяма...
  • #2
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Тази статия да не би да е предназначена за Сомалия...
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    За първи път чувам за такова нещо. Има си размер на джантата и по този размер се купува гумата. Всеки магазин за гуми си имат таблици с размерите и на кой размер джанта отговаря съответния размер гума. В нета също има симулатори за гуми и всеки уважаващ себе си човек би трябвало да погледне каква гума отговаря по каталог на съответната джанта. Ако продавача на гуми е некоректен, а вие сте обратното на умен, то поне гумаджията е редно да ви каже, че ще имате проблеми с тези гуми.
fallback
Последни