Всяка съвременна кола е сложен механизъм с куп електроника, която може да бъде опасна както за водача и пътниците в нея, така и за другите, дори ако не отива никъде, а например е паркирана някъде на слънце. Вина за това понякога имат и създателите на съответния автомобил, които са допуснали грешки при неговото проектиране. Те може да бъдат в дизайна на превозното средства или в конструкцията на основните му компоненти и агрегати.
В следващата подборка са посочени няколко случая на автомобили, които по различни причини станаха причина за излизането от строя на огромен брой превозни средства. По-лошото обаче е, че те причиниха смъртта на повече от 100 човека.
Грешки на автомобилните инженери, отнели човешки животи (ГАЛЕРИЯ):
Втората голяма и много опасна инженерна грешка също е свързана с името Takata. Става въпрос за ключалки за предпазни колани, които се произвеждат от компанията от 1986 до 1991 г. и се монтират предимно на японски модели, както и на техните американски и европейски производни. Сервизната акция, организирана през 1995 г., засегна над 9 милиона автомобила от марките Honda, Mazda, Nissan, Subaru, Isuzu, Daihatsu, Chrysler, GM и Ford.
Основното оплакване относно работата на катарамите на предпазните колани на Takata 52X и A7X беше, че те не биха се заключили или спонтанно се освободили при инцидент. И причината беше материалът, от който е направена тази част - ABS пластмаса. При продължително излагане на ултравиолетова радиация, особено след повреда, тя става крехка и, разпадайки се, може да блокира заключващия механизъм. Броят на жертвите поради този проблем не се съобщава.