fallback

Британци направиха двигател с мощността на дизел, но без вредни емисии

Водородният агрегат на JCB ще се използва в строителството и селскостопанската индустрия

Компанията JCB обяви международния дебют на изцяло нов водороден двигател с вътрешно горене. Това се случи по време на CONEXPO-CON/AGG 2023 в Лас Вегас, като подробности за иновацията бяха съобщени от пресслужбата на производителя .

„Като първата компания за строително оборудване, която разработва напълно работещ двигател с вътрешно горене, задвижван с водород, ние се радваме, че вече можем да изведем тази технология на международната сцена. Уникалните свойства на изгарянето на водород позволяват на водородния двигател да осигури същата мощност, същия въртящ момент и същата ефективност като машините JCB с дизелови двигатели, но с нулеви въглеродни емисии. Тази технология е рентабилна, надеждна и ще се използва не само в строителната и селскостопанската индустрия“, казва председателят на JCB лорд Бамфорд.

Първата машина, работеща с водороден двигател, е багер-товарачът JCB Loadall. Технологията беше демонстрирана в Зелената зона на COP26 в Глазгоу, когато световните лидери обсъждаха мерки за драстично намаляване на емисиите на парникови газове.

JCB произвежда двигатели от 2004 година, като те се правят във фабрики в Дербишир. Новият 4.8-литров редови четирицилиндров водороден двигател с директно впръскване на горивото (448 ABH2) също ще се произвежда там.

Компанита ще инвестира 100 милиона британски лири в проекта за производство на суперефективни водородни двигатели. Екип от 150 инженери работи по инициативата и повече от 50 прототипа вече са произведени в завода за двигатели на JCB в Обединеното кралство.

Иновационните водородни двигатели JCB вече задвижват багер-товарачите и телескопичните товарачи Loadall. Любопитен факт е също, че JCB инсталира един от водородните двигатели в камион Mercedes с тегло 7.5 тона – преоборудване, което беше завършено само за дни.

fallback
  • #2
    До първия ( преди 1 година )
    Като се замислиш, водородът е донякъде по-подходящ за селскостопански и строителни машини, отколкото за леки автомобили, защото лекия автомобил колкото и да му е пробегът, може да спре по пътя на първата зарядна станция и да зареди и да си продължи пътя, но на полето няма зарядни станции. От друга страна, пак е глупаво, защото на полето няма и водородни зарядни станции, а ако ще прибираш машините да зареждат, могат да заредят и ток, а ток много по-лесно се носи на полето и строителната площадка
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Като стигнах до водород, спрях да чета.
fallback
Последни