fallback

Stellantis: Губим основните си клиенти заради електрификацията

За средната класа колите на ток стават прекалено скъпи, предупреждават от концерна

Един от най-големите автомобилни производители – Stellantis, се готви да електрифицира гамата си, но предупреждава, че това ще струва много пари. И един от възможните ефекти е, че електромобилите ще станат твърде скъпи за средната класа.

По време на автосалона в Ню Йорк концернът представи електрическия пикап Ram 1500 REV като свое бъдеще, но и предупреди, че пускането му на пазара ще бъде скъпо. И единственият изход от положението е повишаване на рентабилността и намаляване на разходите, за да може да се финансира преминаването към електромобили.

„Разходите за електрификация са прекалено скъпи и за да се справим с тях, трябва да увеличим рентабилността на настоящия ни бизнес – продажбата на автомобили с ДВГ. Само така можем да финансираме бъдещите електромобили“, предупреди изпълнителният директор на Ram – Майк Ковал-младши, цитиран от Automotive News.

Той допълни, че запазването на рентабилността е огромно предизвикателство на фона на последните събития като пандемията, недостига на микрочипове, инфлацията и регулаторните промени. Именно високите разходи са накарали Stellantis да спре работата на завода си в Илинойс през февруари. В това предприятие се произвежда Jeep Cherokee.

На свой ред, изпълнителният директор на концерна Карлос Таварес беше категоричен, че ако производителите не се справят с допълнителните разходи, ще се стигне до свиване на пазара. От него ще основно средната класа потребители, които няма да могат да си купят нови автомобили.

„Ставаме прекалено скъпи за средната класа и случващото се в момента не е в интерес на корпорациите. Не е в интерес на гражданите. Не е в интерес и на синдикатите“, коментира Таварес.

 

fallback
  • #32
    Гостенино ( преди 1 година )
    "Строежа на Гига фабриката в Берлин започна началото на 2020 година,стига си лъгал.Ставаш смешен вече." Я посочи какво точно съм излъгал? Очевидно е че след като производството е започнало през ноември 2021, фабриката би трябвало да е построена тогава за да работи, въпреки че екологичното и разрешително, което е един от документите за издаване на разрешително за строеж беше издадено в началото на март 2022, а разрешителното за експлоатация няколко седмици по-късно.
  • #31
    До 27 ( преди 1 година )
    Пак си объркал емоциите и никой не се радва че ще дойдат китайците да си продават тук електромобилите за 4000 долара. Ядосваме се защо европейците не могат да произведат електромобили за 4000 долара за да си ги купуваме и ние. Как така китайците могат а европейците не и защо този електромобил за 4000 долара докато дойде от китай до европа вече струва 14? Не виждаш ли че има нещо сбъркано което въобще не е за радост. А фактите са си факти и без емоции. В Китай има в Европа няма.
  • #30
    Гост ( преди 1 година )
    Строежа на Гига фабриката в Берлин започна началото на 2020 година,стига си лъгал.Ставаш смешен вече.
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    същите разбирачи сте си...
  • #28
    Гост ( преди 1 година )
    До "Гостенино" - мисля, че няколко човека пишем като "Гост". Аз не съм против - малко съм скептик. Аз спорех за 4х4 и се съгласих, че съм се объркал. Все едно. Ти говориш за отваряне на чисто нов завод. Мисля, че напр. при Берлинго случая не е такъв - огромна част от компонените са същите и имат обучен персонал. Абе алчни са - за какво спорим ами поне да не реват постоянно :-)
  • #27
    до 26 ( преди 1 година )
    До скоро един електричар тук само обясняваше колко ще е хубаво като дойдат китайците. Колко са евтини там електричките започват само от 5000 долара, само чакаме да дойдат, за да ни освободят от лошото ДВГ. Иначе спокойно, ако можеха китайците да дойдат, отдавна да са дошли. Виждаме през последните 15-тина години как от време на време някой пробва, но освен шепа продажби в страната където му е фабриката трудно прави.
  • #26
    До 22 ( преди 1 година )
    А ти защо мислиш че много се радваме че ще дойдат китайците, а не се ядосваме? Единствената разлика е че вие не се ядосвате на автомобилните производители, че не предприемат абсолютно никакви действия за да противодействат на китайското нашествие. Китайското нашествие ви го даваме като заплаха, като червена лампа, направо надуваме сирената, а вие си мислите, че много се кефим от това. Просто крещим опасност опасност опасност опасност от китайско нашествие. Също както се ядосвахме на toyota!
  • #25
    Гостенино ( преди 1 година )
    После започнаха и продажбите и им трябваха няколко месеца за да произвеждат 1 000 автомобила на седмица. В последствие, почти без да увеличават брой на работниците, плавно увеличиха производството до сегашните около 5000 автомобила на седмица. Тоест при едни и същи разходи за заплати, производството се е увеличило 10-ки пъти. Следователно и себестойността на автомобилите е паднала. Въпреки че батериите продължават да струват 150$/квтч, сглобяването е им в автомобила е 10 пъти по-евтино.
  • #24
    Гостенино ( преди 1 година )
    Ще ти дам и конкретен пример. Giga фабриката на Тесла в Берлин получи разрешение за строеж Март месец 2022 година, а една седмица по-късно и разрешение за ползване на фабриката, като в нея бяха вложени милиарди. Колкото и да е парадоксално, производството започна пет месеца по-рано от издаването на разрешително за строеж, още ноември месец 2021. Тоест пет месеца работниците са работили, плащани са им заплати, но тесла нямаха никакви приходи и на практика горяха пари.
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Един колега живял и работил 10 години в Китай, казваше дойде ли китаец да ти предлага да работите заедно бягай далече. Първо ще те залъже, после ще те купи и накрая ти ще работиш за него в собствения ти бизнес.
fallback
Последни