IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тайните проекти на Porsche - 911 с четири турбини и Golf с V10

Инженер на компанията разказва за някои от най-лудите разработки на марката

Дизайнерите и инженерите на автомобилните производители винаги имат повече идеи, отколкото могат да реализират. И някои от най-откачените проекти често остават зад кулисите и не попадат в полезрението на широката публика. В интервю за The Intercooler Маркос Маркес, ръководител на проекта за разработка на синтетично гориво eFuels на Porsche, повдигна завесата на тайната над два необичайни модела на марката.


VW Golf 5


При първия хечбекът Volkswagen Golf (Mk5) е използван за създаването на прототип с V10 двигател. Задвижващият агрегат на спортните автомобили Audi R8 и Lamborghini Gallardo е монтиран на обичайното място за Golf - отпред под капака, напречно. И за да може колата ефективно да реализира потенциала на мотора, хечбекът е оборудван със задвижване на всички колела.

„Видях този прототип и го чух да работи няколко пъти – това беше доста луда кола с двигател от 500 конски сили, способен да достигне до 8200 оборота в минута“, каза Маркос Маркес.

Хечбекът си остава фабричен експеримент, запазвайки статута на най-мощната серийна модификация на Volkswagen Golf R32 Mk5 с 250 конски сили с 3,2-литров VR6.


Porsche 911


Другата разработка, за която разказва Маркес, също е много интересна. Инженерите на Porsche са тествали модификация на предишното поколение на Turbo 991 с четири компактни турбини наведнъж

„Този автомобил беше много близо до реализиране, защото в повечето аспекти четирите турбина работеха много добре. Тази версия позволи не само да се увеличи мощността на 3,0-литровияк шестцилиндров двигател, но и да се увеличи въртящият момент, тъй като турбото беше постоянно и покриваше голяма част от диапазона на оборотите“, каза Маркос Маркес.

Според специалиста единственият неразрешен проблем по време на проекта е конструкцията - компресорите не се побираха в двигателния отсек и бяха много уязвими в случай на инцидент, ако някой блъснe спортния автомобил отзад.


0 от 500
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    #1:Електрификацията не е опция за спортни автомобили. Единствено до ниво лек хибрид. Леко подпомагане на ДВГ в слабите му зони. Но все пак - където теглото е решаващо няма място за усложнения и добавено тегло от ел системи. 2 турбини или 2 цил. повече са много по добро решение от гледна точка на тегло и надеждност.
  • #1
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега с помощта на електрическите двигатели всички тези проблеми са решени още в зародиш и нито мощността нито въртящия момент са някакъв проблем. Ако говорим за спортен автомобил, пробегът с едно зареждане също не е важен и може да се сложи доста по-малка и лека батерия за да се справя със завоите. С нетърпение очаквам подобни експерименти и съм сигурен, че porsche има какво да ни покажат. Те ако не могат, кой ли ще може?