fallback

Volkswagen дава само 15 години живот на новите автомобили

След това се спират софтуерната поддръжка и производството на резервни части

Volkswagen определи живота на автомобила като максимум 15 години, което вероятно ще бъде критикувано от много от потребителите на стари коли, както и от цялата автомобилна общност. Една кола трябва да издържи много по-дълго, особено ако се поддържа правилно.

Въпреки това 15-годишният експлоатационен живот дава на Volkswagen повече контрол върху това как се поддържат колите. резервните части се предоставят от поддоставчици и тези доставчици трябва да актуализират своите производствени линии, за да обслужват широката гама от нови превозни средства.

В крайна сметка по-старите модели отстъпват място на по-новите версии - обикновено това е продиктувано от търсенето, но в някои случаи самите автомобилни производители изискват от доставчиците да модернизират производствените линии, особено при пускането на автомобили от ново поколение.

Отказът от поддръжка на по-стари автомобили се дължи и на технологията, използвана от доставчиците. Полупроводниците, например, се развиват с бързи темпове и днешните резервни части ще бъдат много скъпи за производство след 20 години.

Volkswagen ще поддържа софтуера на автомобилите в продължение на 15 години, но това не означава, че автомобилите ще спрат да работят, когато вече не разполагат с допълнителни актуализации. Както при компютър с Windows, тези машини ще продължат да работят според очакванията след края на поддръжката. Единствената разлика е, че няма да има нови корекции, така че грешките и уязвимостите в софтуера ще останат.

Това в крайна сметка може да се превърне в проблем със сигурността за цялата индустрия. Подобна тенденция се наблюдава в света на софтуера, където компании като Microsoft изпитват трудности да убедят потребителите да надстроят до нови версии. Операционната система Windows 7, например, която се появи през 2009 г. и бе спряна през 2020 г., все още е популярна.

Подобен проблем може да възникне в автомобилната индустрия, тъй като получаването на софтуерна поддръжка е като закупуване на нова кола. Въпреки това, в сравнение с компютрите, автомобилите са много по-скъпи и купувачите вероятно ще се съпротивляват на тази тенденция много по-дълго.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Или 150-200 хил. км, когато съвременните подобия на двигатели приключват и не подлежат на ремонт
fallback
Последни