fallback

Volkswagen дава само 15 години живот на новите автомобили

След това се спират софтуерната поддръжка и производството на резервни части

Volkswagen определи живота на автомобила като максимум 15 години, което вероятно ще бъде критикувано от много от потребителите на стари коли, както и от цялата автомобилна общност. Една кола трябва да издържи много по-дълго, особено ако се поддържа правилно.

Въпреки това 15-годишният експлоатационен живот дава на Volkswagen повече контрол върху това как се поддържат колите. резервните части се предоставят от поддоставчици и тези доставчици трябва да актуализират своите производствени линии, за да обслужват широката гама от нови превозни средства.

В крайна сметка по-старите модели отстъпват място на по-новите версии - обикновено това е продиктувано от търсенето, но в някои случаи самите автомобилни производители изискват от доставчиците да модернизират производствените линии, особено при пускането на автомобили от ново поколение.

Отказът от поддръжка на по-стари автомобили се дължи и на технологията, използвана от доставчиците. Полупроводниците, например, се развиват с бързи темпове и днешните резервни части ще бъдат много скъпи за производство след 20 години.

Volkswagen ще поддържа софтуера на автомобилите в продължение на 15 години, но това не означава, че автомобилите ще спрат да работят, когато вече не разполагат с допълнителни актуализации. Както при компютър с Windows, тези машини ще продължат да работят според очакванията след края на поддръжката. Единствената разлика е, че няма да има нови корекции, така че грешките и уязвимостите в софтуера ще останат.

Това в крайна сметка може да се превърне в проблем със сигурността за цялата индустрия. Подобна тенденция се наблюдава в света на софтуера, където компании като Microsoft изпитват трудности да убедят потребителите да надстроят до нови версии. Операционната система Windows 7, например, която се появи през 2009 г. и бе спряна през 2020 г., все още е популярна.

Подобен проблем може да възникне в автомобилната индустрия, тъй като получаването на софтуерна поддръжка е като закупуване на нова кола. Въпреки това, в сравнение с компютрите, автомобилите са много по-скъпи и купувачите вероятно ще се съпротивляват на тази тенденция много по-дълго.

fallback
  • #11
    до 9 ( преди 1 година )
    Не се знае и при електричките начело с Тесла колко време ще поддържат софтуера на старите. А там е още по-важен отколкото при ДВГ. За сега е лесно - при повечето производители е първо поколение ел возила или дори да е второ, то е директна еволюция на първото и са в голяма степен съвместими. Но като се навъдят повече?
  • #10
    Да ве да ( преди 1 година )
    Голфчето на 34 години беше бетон Жал ми е за него, че един *** ме удари много лошо !
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Поддържането на рез. части и софтуера на стари модели наистина е скъпо, а тази цена се прехвърля на клиентите. Но ми е много интересно какъв момент са избрали да го обявят: началото на ерата на електромобилите, в която се очертава колите да имат много по-дълъг живот. Нищо - още една причина човек да избере Тесла.
  • #8
    Киро майсторо ( преди 1 година )
    Само,че в договора пише с малки букви-чки 100К км или 15 години гаранция. Което ще рече,че можете само да отидете до магазина да си пазарувате.
  • #7
    Originalni chasti ( преди 1 година )
    Това е най голямата глупост която чувам. Какво е оригинална част? Варианта не произвежда свещи и съеденители а ги поръчва, при Luk, Magneti&Mareli и.т.н
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Трудно ще ни накарат да сменяме коли пак на 5 години, то скоро с тези цени ще е по-евтино с таксита и спарк да се движим.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Ширпотребата на ВАГ няма никакъв шанс да ги стигне тези оптимистични 15 г. Ама никакъв шанс. Още от завода са с проблеми, а до 5-тата година са вече гробници.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Те и без друго техните произведения са проблемни от самото начало.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    15 пак е добре ако разбира се ги завършат с възможно най-голямо натрупване на важните части.. Така или иначе както е писал номер 2 рядко се ползват оригинални нови части при над 15 годишни коли
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    И без това повечето собственици на 15 годишни коли не ползват оригинални части. И е успех ако ползват нови заместители щ, а не употребявани части. А заместители особено китайски ще има дълго време.
fallback
Последни