fallback

Volkswagen дава само 15 години живот на новите автомобили

След това се спират софтуерната поддръжка и производството на резервни части

Volkswagen определи живота на автомобила като максимум 15 години, което вероятно ще бъде критикувано от много от потребителите на стари коли, както и от цялата автомобилна общност. Една кола трябва да издържи много по-дълго, особено ако се поддържа правилно.

Въпреки това 15-годишният експлоатационен живот дава на Volkswagen повече контрол върху това как се поддържат колите. резервните части се предоставят от поддоставчици и тези доставчици трябва да актуализират своите производствени линии, за да обслужват широката гама от нови превозни средства.

В крайна сметка по-старите модели отстъпват място на по-новите версии - обикновено това е продиктувано от търсенето, но в някои случаи самите автомобилни производители изискват от доставчиците да модернизират производствените линии, особено при пускането на автомобили от ново поколение.

Отказът от поддръжка на по-стари автомобили се дължи и на технологията, използвана от доставчиците. Полупроводниците, например, се развиват с бързи темпове и днешните резервни части ще бъдат много скъпи за производство след 20 години.

Volkswagen ще поддържа софтуера на автомобилите в продължение на 15 години, но това не означава, че автомобилите ще спрат да работят, когато вече не разполагат с допълнителни актуализации. Както при компютър с Windows, тези машини ще продължат да работят според очакванията след края на поддръжката. Единствената разлика е, че няма да има нови корекции, така че грешките и уязвимостите в софтуера ще останат.

Това в крайна сметка може да се превърне в проблем със сигурността за цялата индустрия. Подобна тенденция се наблюдава в света на софтуера, където компании като Microsoft изпитват трудности да убедят потребителите да надстроят до нови версии. Операционната система Windows 7, например, която се появи през 2009 г. и бе спряна през 2020 г., все още е популярна.

Подобен проблем може да възникне в автомобилната индустрия, тъй като получаването на софтуерна поддръжка е като закупуване на нова кола. Въпреки това, в сравнение с компютрите, автомобилите са много по-скъпи и купувачите вероятно ще се съпротивляват на тази тенденция много по-дълго.

fallback
  • #31
    Батко ( преди 1 година )
    Голф 3 1,6 75 кс.АЕЕ двигател . 1997 г. На 97 740 км . Кара се всеки ден от 3 годиниПерфектен катализатор .Желая ви успех с електричките :)(Голфа не се продава)
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    За VW и 5 г са много.Проблемни но скъпи.
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    15 години ако изкара колата (без големи драми) - хич не ми е до ъпдейт на софтуера след това ;)
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    #19 ти ако си въобразяваш, че някой е заинтересован да ти направи "вечна" кола - не знам какви вещества ползваш, но ми кажи откъде да си взема и аз - ефективни са.
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    Не знам дали въобще ще има такава фирма след 15 години
  • #26
    Ко?НЕ! ( преди 1 година )
    Тези новите са като найлонови торбички. Може да издържи 15 години ако стои в гаража.
  • #25
    123 ( преди 1 година )
    То като гледам на VW политиката спрямо колите,след 10 години само ще си спомняме че някога имаше такава марка.Такова падение на качеството даже и при FIAT не се е случвало.
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    Точно тези, не съм че за 15 години ще успеят да отстранят бъговете.
  • #23
    Какви глупости ( преди 1 година )
    Какви електрически коли. Карайте на газ и ще сте добре.
  • #22
    Сметай ( преди 1 година )
    Преди Волксваген даваха толкова живот само на водната помпа.
fallback
Последни