fallback

Автомобилен шеф: Ще превърнем Европа в Куба със стари коли по пътищата!

Друг ръководител от индустрията обаче смята, че решението за спиране на ДВГ е закъсняло

Изпълнителният директор Iveco Truck - Герит Маркс предупреди, че тласъкът към скъпи електрически превозни средства и също толкова скъпи синтетични горива няма да доведе до масов отказ от съществуващите превозни средства с ДВГ, както се надява ЕС.

 

 

Според германския мениджър на мултинационалната компания, работеща с тежки търговски камиони с двигатели с вътрешно горене, това може да има и обратен ефект, принуждавайки шофьорите и операторите на автопаркове да се придържат към по-стари, по-замърсяващи автомобили и камиони.

„Ще превърнем Европа в Куба, където виждате стари коли по пътищата, защото обикновените хора няма да могат да си позволят новите алтернативи“, каза той в интервю за Bloomberg, коментирайки решението на Европейската комисия да позволи използването на синтетични горива (e-Fuel) за автомобили, произведени след 1 януари 2035 г.

 

 

Шефът на Iveco също така смята, че синтетичните горива няма да помогнат на света да се откаже от изкопаемите, доставяни от Близкия изток. „Познайте кой иска да стане номер едно производител на е-горива – Саудитска Арабия - каза още той. - Просто заменяме един източник с друг, но от същия регион.“

Маркс казва още, че богатите производители на горива и компании за суперавтомобили може би се радват на новината за e-Fuel, но не така е за всички. И това са не само екоактивистите. Маркс нарече синтетичните горива „шампанското на задвижването“ и каза, че макар да изглеждат добре за заможните шофьори на Porsche и Ferrari, заради високата цена e-Fuel не е реалистичен начин за европейските производители на автомобили за въглеродна неутралност.

 

 

„Ако имате Ferrari или ако карате вашето Porsch Turbo веднъж през уикенда, няма да ви пука дали един литър струва €5 или €8, но това не е гориво за бъдещето“, каза германският шеф пред репортери в централата на Iveco в Италия.

Маркс, който също така даде да се разбере, че не е привърженик на новото строго законодателство за емисиите Евро 7, описа политическото управление на ЕС в Брюксел, като „нефункционално“, твърдейки, че има необходимост от по-голяма координация между агенциите в блока на ЕС, натоварени с управлението на технологиите, емисиите и транспортните проблеми.

 

 

Същевременно Карлос Таварес - главен изпълнителен директор на корпорацията Stellantis, заяви на онлайн дебат за мобилността на бъдещето, че изключването на горива с нисък въглероден отпечатък като биогаз, получен от отпадъци, означава „загуба на шанс“. Според него така се губи креативност, а налагането на една единствена технология, вместо създаване на здравословна конкуренция, означава премахване на ролята на науката, която може да намери нови решения за декарбонизацията на автомобилния сектор.“

Португалският мениджър коментира решението на за синтетичните горива така: „Няма много да се промени за нас. e-Fuel представляват посока, която трябва да се развие и тепърва ще демонстрира въглеродна неутралност. Искаме да предложим безопасна, чиста и достъпна мобилност и решението е електрическата кола“.

 

 

Таварес добави, че „може би решението за спиране на продажбата на автомобили с ДВГ е трябвало да бъде взето по-рано, още през 2014 или 2015 г.

 

 

fallback
  • #65
    Krase ( преди 1 година )
    Ограничават ни гадовете да не се придвижват хората.
  • #64
    анонимен ( преди 1 година )
    #60 абе всичко е цветя и рози, докато не увиснеш като со пол някъде неочаквано
  • #63
    анонимен ( преди 1 година )
    Прав е човекът, защото всеки може да провери с колко се е вдигнала средната възраст на автопарка в Европа
  • #62
    До 57 ( преди 1 година )
    А тези 10kWp фотоволтаични панели заемат 50м2 - смешна площ за гориво за 40 000км + ток за домакинството. За 2 милиона електромобила +домакинства ще са необходими смешните 100 милиона квадратни метра. Много ли ти се виждат? Кой минава 40 000км годишно?
  • #61
    До 57 ( преди 1 година )
    Като се замисля, не електромобилите, а точно фотоволтаиците са най-голямата заплаха за дизела. Ако един дизелов suv на година минава 40 000 км и харчи 10 на 100, ще са му необходими 4000 литра нафта, за около 12 000 лв годишно. Тези пари могат да се купят 10 kwр фотоволтаична централа, която ще произвежда около 13 000 kWh/год. За 40 000 км трябват само 8-10 000kWh, останалите са бонус, и останалите 30 години съвсем без пари, а за дизел 30х12 000=360 000лв - колкото 3-4 нови електромобила.
  • #60
    До 58 ( преди 1 година )
    И колко електрички да са се наредили на опашка? Никога не съм виждал и петте колонки да са заети. Най-много съм виждал 2 заети. С тази мощност никой не зарежда повече от 10-15 минути и няма толкова електрически автомобили в България, че да стане опашка. А при положение че ти взимат по 200лв за час зареждане, ако има опашки, набързо ще инсталират още колонки на всяко място, където се образуват опашки. Засега такива има само по безплатните станции, които даже са бавни и зареждат за часове.
  • #59
    Оня ( преди 1 година )
    Имаше един българин, с неговия Браунов газ
  • #58
    анонимен ( преди 1 година )
    до #52 - ще заредиш АКО няма други електрички на опашка ;)
  • #57
    Вай-вай! ( преди 1 година )
    А откъде ще вземат толкова ток да зареждат електричните? Или ще караме в градовете еко-коли, а енергията ще идва от "мръсно" производство извън населените места? Голяма екология няма що! С перки и панели ще трябва и Луната да покрием.
  • #56
    До 53 ( преди 1 година )
    А ferrari харесваш ли? Как ще реагираш ако ти кажа че ферари не може да вдигне 150 км в час и един голф върви повече? Ще ми отминеш ли коментара? Това прави ли те заклет фен на ferrari и означава ли че ще си купиш щом ги защитаваш от такива които разправят глупости за тях? Виждаш ли колко си ограничен.
fallback
Последни