IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическият флагман на Kia получи 385 коня и 541 км пробег

ЕV9 излиза в 3 варианта на задвижване, клиентът избира между 6 и 7 места в салона

След като преди дни показа дизайна на новия си електрически флагман – EV9, сега Kia разкри и голяма част от неговите характеристики, в това число размери, различни модификации и задвижващи системи.


Kia EV9


Електрическият SUV е изграден на глобалната модулна платформа (E-GMP) на компанията-майка Hyundai Motor Group, като това е първият модел на ток на марката с три реда седалки. Той разполага с батерии от четвърто поколение, които ще се се предлагат в три варианта на мощност.

Основният модел е EV9 RWD Standart, който разполага с 76,1-киловатчасова батерия. Тя захранва двигател с мощност 215 к.с. и 350 Нм, при който ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,2 секунди.


Kia EV9


За тези, за които пробегът е по-важен от производителността, се предлага версия Long Range. При нея батерията е с капацитет 99,8 кВт/ч и мотор с мощност 201 к.с., като тя може да измине 541 км с едно зареждане, когато е оборудвана с 19-цолови колела.

Същата батерия захранва и третата модификация – ЕV9 AWD, която е с два електромотора. Те развиват общо 385 к.с. и 600 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6,0 секунди. В случая шофьорът има на разположение функция Boost, подпомагаща ускорението. Тя се активира за кратък момент, като увеличава въртящия момент до 700 Нм, а скоростта от 100 км/ч се достига за 5,3 секунди.


Kia EV9


Засега от Kia не разкриват пробега на версиите EV9 RWD Standart и EV9 AWD. Посочва се обаче, че ултра-бързата система за зареждане с 800 волта добавя 240 км пробег приблизително за 15 минути. Както при другите превозни средства на платформата E-GMP, EV9 също може да се превърне в генератор на ток и да зарежда различни устройства (лаптопи, например) или оборудване за къмпинг, като мощността е до 3,68 кВт.

Новият флагман на Kia разполага с редица системи за безопасност и асистенти на водача. Основният технологичен акцент е системата за пилот на магистрала (HDP), която дава възможност за условно ниво 3 на автономно шофиране на избрани пазари, където условията позволяват. Благодарение на 15 сензора, включително два лидара, HDP ще може да сканира и открива обекти в пълно 360-градусово зрително поле, за да предотврати потенциални сблъсъци.


Kia EV9


EV9 също така поддържа магазин Kia Connect, който дава възможност на клиентите да купуват цифрови функции и услуги при поискване. Това ще им позволи непрекъснато да надграждат възможностите на EV9 с актуализации над въздуха (OTA) по всяко време.

Технологията „Цифрово осветление на модела“ на версията EV9 GT-Line, например, може да бъде допълнително подобрена с добавянето на функцията „модел на осветление“. Дистанционният „умен паркинг на KIA 2 (RSPA 2)“ също се предлага като цифрова функция, както и съдържанието се предава през системата за аудио, навигация и телематика на автомобила (AVNT).


Kia EV9


Освен това, EV9 се предлага и с „Digital Key 2“ на Kia който използва технологията с широка лента (UWB), позволяваща на потребителите да се отварят и да стартират колата си, използвайки смартфона си, дори когато ключът е в джоба или чантата им. Що се отнася до усъвършенстваните системи за подпомагане на водача (ADAS), списъкът е много дълъг и включва помощта на сблъсъка за сблъсък на заден кръстосан трафик (RCCA), асистенция за избягване на сблъсък (BCA), асистенция за поддържане на лентата (LKA), интелигентен лимит на скоростта Assist (ISLA), базиран на навигация Smart Cruise Control (NSCC) и други.

Що се отнася до размерите, EV9 е почти идентичен с Kia Telluride. Дължината на електрическия SUV е 5010 мм, широчината – 1980 мм, а височината – 1755 мм. Единствената значителна разлика се отнася до междуосието, което при EV9 е със 203 мм по-дълго и достига 3100 мм.


Kia EV9


Щедрите размери се превръщат в просторен интериор, предлагащ три реда седалки в шест- и седемместни конфигурации. Kia EV9 предлага четири опции за сядане втори ред, като стандартният вариант е с 3 места, но има възможност за 2 стандартни и 2 въртящи се седалки. Те може да се обърнат на 180 градуса. Последният вариант е със „седалки за релаксация“, в който първият и вторият ред се прибират, докато електромобилът се зарежда.

Kia EV9 ще направи своя публичен дебют на шоуто на Seoul Mobility 2023 по -късно този месец, а премиерата за Северна Америка ще се състои по време на автосалона в Ню Йорк през април. Тогава трябва да станат ясни и останалите характеристики на електрическия флагман на корейския производител.


Още снимки на новия флагман на Kia - вижте в галерията:

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Мега грозно!!! ( преди 1 година )
    Това Квазимодо, трябва да го продават с упътване, хората да не се облягат на него, че с тези ръбове може някой да се пореже.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всичко звучи супер, но не разбирам защо трябваше да я правят толкова грозна тази кола. Наистина не го схващам защо го правят. Сега имат пълната свобода да измислят супер дизайн. Нямат двигател, който да се мъчат да го вместват някъде, нямат нужда от радиаторна решетка и т.н. Могат да моделират както искат и накрая да се изходят така с такава тухла четворка не го схващам. И не, не е въпрос на вкус, а липсата на такъв, ако на някой случайно му харесва това недоразумение.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Що да купувям корейска марка като мога да купя друга марка
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    bg ( преди 1 година )
    Дай боже всеки да може да си купи такава нова кола.Корейците вече по нищо не отстъпват на другите марки.
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Получаваш ( преди 1 година )
    толкова, колкото плащаш! За бюджетен не е лош.
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Киа пооправиха дизайна покрай работата си с европейските дизайнери. Но най-новите модели кривнаха доста встрани и имат откровено азиатско излъчване. Тоя дизайн е доста преходен и след 1-2 години ще омръзне и ще остарее, докато някои от по-старите им модели, ще са още привлекателни
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ти луд ли си?Корейците имат ясно изразена линия в дизайна им през последните 7-8 години, като надграждат и развиват с такива темпове, че нямат стигане вече!Това, че на тебе не ти допада е друго!
  • #1
    6 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Корейците никога не са разбирали автомобилния дизайн. Отпред прилича на хладилник и може да го объркаме със задната част, отзад са откопирали Волво. Как японците имат идентичност и добър дизайн, а корейците нямат? Разбира се, повечето потребител не ги загрява тези работи и юруш на маслините. После гордо се пъчи и разваля градската среда, буди смях и съжаление.