fallback

Renault Espace се завърна като 7-местен SUV

Наследникът на емблематичния миниван получи хибридно задвижване и завиващи задни колела

Истинска икона сред минивановете, Espace се превърна в любим семеен автомобил още след появата си в Европа през 1984 г. Едва четвъртото му поколение от 2002 г. обаче той е изцяло собствена разработка на Renault, защото преди това беше съвместен проект с Matra. Тази генерация се задържи цели 13 години, като беше заменен от подобен на кросоувър модел през 2015 г.

Сега френският производител представя шестото поколение на модела, което на практика се сбогува с всички характеристики на минивана. По същество това е версия с дълга база на компактния кросоувър Austral с някои незначителни промени в дизайна. Докато колите са склонни да растат по размер и да добавят тегло, новият Espace се противопоставя на тенденцията, тъй като е с 14 см по-къс и с 215 кг по-лек от минивана, който замества. Той също така е с 3,2 см по-нисък и разполага с допълнителен трети ред седалки, но може да бъде поръчан и само с 5 места.

Достъпна през електрическа задна врата, товарната площ варира от 159 литра във варианта със 7 седалки до 1818 литра в конфигурация с 5 места, ако вторият ред седалки бъде прибран. От Renault посочват, че тази версия разполага с обем от 777 литра, ако задните седалки бъдат избутани максимална напред. Допълнително в кабината има 39 литра място за съхранение на по-малки предмети.

За да направят купето още по-просторно, клиентите могат да изберат масивен стъклен покрив с размери 1,33 x 0,84 метра. Размерът на джантите е 19 или 20 цола в зависимост от нивото на оборудване, като топ-версията Esprit Alpine е разположена над базовата Techno и средната Iconic.

Дори най-евтиният вариант има 12,3-инчов цифров инструментален панел и 12-инчов сензорен екран, докато 9,3-инчовият хед-ъп дисплей се заплаща допълнително. Освен безжична подложка за зареждане и чифт 12V контакти, в салона им по два USB-C порта за всеки ред.

Както при Austral, новият Espace не се предлага с дизелов двигател. Вместо това е достъпен с 1,3-литров бензинов мотор с турбокомпресор като пълен хибрид с два електрически мотора. Трицилиндровият агрегат развива 131 к. с. и 205 Нм въртящ момент, а основният електромотор предлага 68 к.с. и 59 Нм. Вторият електрически мотор работи като стартер-генератор с 25 к.с. и 50 Нм. Съвкупната мощност на задвижващата система е 199 к.с.

С приемането на хибридно задвижване френската марка твърди, че е намалила разхода на гориво с цели 40% - до 4,7 литра/100 км, със съответните CO2 емисии от 105 г/км. Тъй като ефективността е приоритет и хората не търсят производителност в миниван, ускорението от 0 до 100 км/ч е 8,8 секунди, а максималната скорост достига 175 км/ч.

Освен че разполага с по-усъвършенствано многораменно задно окачване, Espace има още едно сериозно предимство в сравнение с повечето масови SUV в своя сегмент. Той може да се похвали със завиване на задните колела, за да намали диаметъра на завой до 10,4 метра, подобно на Clio. При скорост до 50 км/ч задните колела завиват в обратна посока, а при по-високи скорости – в същата като предните, за да се осигури по-голяма стабилност.

Renault започва да да приема поръчки за новия Espace тази пролет. Това не е единственият миниван на марката, което се превръща в SUV, тъй като Scenic ще последва примера му през 2024 г. Той обаче ще бъде изцяло електрически.

Още снимки на новото Renault Espace - вижте в галерията:

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Третият ред седалки е неизползваем. Няма 4х4, седалките не лягат напълно водоравно. Шкода Кодиак си остава най-доброто бюджетно предложение, и то с много.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Рено не се ли пробват в сегмент, където няма много място за тях?
  • #3
    Nlkm ( преди 1 година )
    Едно време само като видиш профила или интериора на Еспаса и знаеш, че е Еспас. На това ако му махнеш емблемите, откъдето и колкото и да го гледаш няма шанс да кажеш, че е Рено, камо ли Еспас. Един от многого "джипове" със 7 места и екран по средата на таблото. Единствената му забележителна характеристика е 3-цилиндровият му двигател, но тази характеристика избощо не е за хвалене, независимо колко ел. мотора са му сложили.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Чакаме 7местно купе сега, убиец на някой Х,Q,GL
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Прилича на фейслифт на Колеос. Задвижването е като на Austral. Разхода е много добре като за кола с тези размери, и обикновено го постигат. Явно няма да видим скоро наследник на Колеос (ако изобщо видим такъв).
fallback
Последни