fallback

Renault Espace се завърна като 7-местен SUV

Наследникът на емблематичния миниван получи хибридно задвижване и завиващи задни колела

Истинска икона сред минивановете, Espace се превърна в любим семеен автомобил още след появата си в Европа през 1984 г. Едва четвъртото му поколение от 2002 г. обаче той е изцяло собствена разработка на Renault, защото преди това беше съвместен проект с Matra. Тази генерация се задържи цели 13 години, като беше заменен от подобен на кросоувър модел през 2015 г.

Сега френският производител представя шестото поколение на модела, което на практика се сбогува с всички характеристики на минивана. По същество това е версия с дълга база на компактния кросоувър Austral с някои незначителни промени в дизайна. Докато колите са склонни да растат по размер и да добавят тегло, новият Espace се противопоставя на тенденцията, тъй като е с 14 см по-къс и с 215 кг по-лек от минивана, който замества. Той също така е с 3,2 см по-нисък и разполага с допълнителен трети ред седалки, но може да бъде поръчан и само с 5 места.

Достъпна през електрическа задна врата, товарната площ варира от 159 литра във варианта със 7 седалки до 1818 литра в конфигурация с 5 места, ако вторият ред седалки бъде прибран. От Renault посочват, че тази версия разполага с обем от 777 литра, ако задните седалки бъдат избутани максимална напред. Допълнително в кабината има 39 литра място за съхранение на по-малки предмети.

За да направят купето още по-просторно, клиентите могат да изберат масивен стъклен покрив с размери 1,33 x 0,84 метра. Размерът на джантите е 19 или 20 цола в зависимост от нивото на оборудване, като топ-версията Esprit Alpine е разположена над базовата Techno и средната Iconic.

Дори най-евтиният вариант има 12,3-инчов цифров инструментален панел и 12-инчов сензорен екран, докато 9,3-инчовият хед-ъп дисплей се заплаща допълнително. Освен безжична подложка за зареждане и чифт 12V контакти, в салона им по два USB-C порта за всеки ред.

Както при Austral, новият Espace не се предлага с дизелов двигател. Вместо това е достъпен с 1,3-литров бензинов мотор с турбокомпресор като пълен хибрид с два електрически мотора. Трицилиндровият агрегат развива 131 к. с. и 205 Нм въртящ момент, а основният електромотор предлага 68 к.с. и 59 Нм. Вторият електрически мотор работи като стартер-генератор с 25 к.с. и 50 Нм. Съвкупната мощност на задвижващата система е 199 к.с.

С приемането на хибридно задвижване френската марка твърди, че е намалила разхода на гориво с цели 40% - до 4,7 литра/100 км, със съответните CO2 емисии от 105 г/км. Тъй като ефективността е приоритет и хората не търсят производителност в миниван, ускорението от 0 до 100 км/ч е 8,8 секунди, а максималната скорост достига 175 км/ч.

Освен че разполага с по-усъвършенствано многораменно задно окачване, Espace има още едно сериозно предимство в сравнение с повечето масови SUV в своя сегмент. Той може да се похвали със завиване на задните колела, за да намали диаметъра на завой до 10,4 метра, подобно на Clio. При скорост до 50 км/ч задните колела завиват в обратна посока, а при по-високи скорости – в същата като предните, за да се осигури по-голяма стабилност.

Renault започва да да приема поръчки за новия Espace тази пролет. Това не е единственият миниван на марката, което се превръща в SUV, тъй като Scenic ще последва примера му през 2024 г. Той обаче ще бъде изцяло електрически.

Още снимки на новото Renault Espace - вижте в галерията:

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    И това ще е някакво недоразумение като мерцедес R клас,нещо между suv,mpv и комби( не че имам нещо против 3в1) но малко изостанало като замисъл е ;)
  • #14
    #6 ( преди 1 година )
    Вероятно "практикуваш" в психиатрията, сподели!
  • #13
    До долния ( преди 1 година )
    Е да де при положение че имаш 7 места и по висок клирънс за какво ти е миниван именно и затова спряха д аги купуват като излезнаха сувовете нали тфа казвам
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    9 - явно грам не разбираш от коли, и само за оща инфо - има миниванове, които също са 7 места (но отписваш багажника, както и като СУВ) Шаран, Зефира, 5008, ЕС-Макс, и други. Просвет-а на тези паркетници е съвсем малко над този на кола, и много далече от истински СУВ. Не че спряха да се купуват, прсото ги направиха СУВ, в името на модата.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Един колега немец преди години караше въпросния Еспас, веднага го попитах що за чудо немец да кара френска кола после като се повозих и разбрах. Това жалко подобие на СУВ с 1.3 литрака може и да си мечтае да има нещо общо с Еспаса, а и ако му видите цената ще ви се отще съвсем.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    скоро ще пуснат и автобуси като в онзи виц където един чуждестранен студент писал на баща си как е живота в българия че всички се придвижвали с автобуси и баща му му изпратил пари да си купи и той автобус общо взето хората са като уфсете
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Сув е много по добро от вановете не случайно Еспейси Пежа 806 Крайслери Вояджъри и тн никой не купува и те умряха.Тука е съшото хем имаш 7 места хем има клирънса на джипка.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    СУВ манята взе поредната жертва. Еспас. А беше доста приятен миниван. В момента е проедния безличен паркетник... който дори в прафил ми прилича малко на Дачия.
  • #7
    Рено фен ( преди 1 година )
    Практиката ме е научила че щом е Рено все е добро
  • #6
    рено.БъГъ ( преди 1 година )
    Начии скоро ша са пуяви и хипер-супер спортния еспЪс с матор от 1.00л, от един литър разбиръш ли! Тва маторче е разработено от косачка Хонда и е мноооо надежно, *** знайти. С неколко електромоторчета, батерийки ААА, екранчета-мекранчета *** развива шеметните сто и четрийсе км/ч! Направо трепач!Насаааам народеее: койту купи 2 рена *** има и една дачийка - подарък за тъщътъ!!!
fallback
Последни