fallback

Вратите в автомобилите съвсем скоро ще са без дръжки отвътре

Интериорът на недалечното бъдеще включва и холографски изображения пред шофьора

Какъв ще бъде автомобилният интериор на недалечното бъдеще, или поне част от него? Отговор на този въпрос дава германската Marquardt Gruppe, доставчик на авточасти от ниво 1, работещ с Mercedes-Benz и General Motors, която предлага редица решения, които трябва да улеснят живота на водача и пътниците, а за тях информира Automotive News.

 

 

Семейната фирма, специализирана в електромеханични и електронни превключватели, предлага от вратите да бъдат премахнати традиционните вътрешни дръжки, като вместо това се оборудват със сензори. Има и алтернативни начини за отваряне чрез жест на ръка или смартфон.

Предполага се, че воланът ще е оборудван с малки екрани с програмируеми менюта. Така ще се даде на водача достъп до голям брой функции, които могат да се превключват с палци. Това донякъде прилича на сензорните бутони на воланите на някои автомобили Mercedes, но очевидно е замислено като нещо по-модерно.

 

 

Marquardt залага и на управление с холографски икони, които се задействат, когато пръст „докосне“ проекцията, прекъсвайки светлинния лъч.

Самите производители на автомобили, като BMW например, работят върху вариации на най-новите технологии от много време. В началото на 2017 г. баварците представиха на изложението за потребителска електроника CES концептуалния интерфейс човек-машина HoloActive Touch - водачът управлява функциите на автомобила чрез натискане на виртуални „бутони“ на холографски екран, окачен във въздуха.

 

 

Година и половина по-късно подобно решение беше приложено в концепцията BMW iNext (предвестник на кросоувъра iX ) - конзола между предните седалки беше превърната в своеобразен iDrive контролер.

Специално за електрически превозни средства Marquardt разработи порт за зареждане с „екран“, който показва цялата необходима информация. Тъй като е и холографски, е устойчив на всякакви замърсявания и влага и не оставя пръстови отпечатъци.

 

 

Според Брандън Жарбо от Marquardt, старомодните превключватели неизбежно ще отстъпят място на микроконтролерите, свързани към шина, която изпраща данни към суперкомпютъра на автомобила.

 

 

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    #4 колкото електронната ръчна спирачка е дублирана с механична такава, толкова и тези неща могат да (не)бъдат дублирани - има начин :)
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Боже ела си събери версиите
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    #5, в БМВ-то има дръжка, щото е скъпо. Ама като почнат да ги слагат на голфовете, няма да има дръжка, а ще се отваря от компресирани пушеци дето не са пуснати през ауспуха.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    В новото БМВ 7 серия е така но има и дръжка ако няма ток.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма начин такива решения да не са дублирани и с механика за екстремни случаи
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Колко нежноооо ....
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    в такава кола ще се качвам само с чук - за всеки случай... Нещо не ми харесва идията компютър да решава дали ще мога да изляза от колата или не + възможните проблеми със захранване, хакване, прегряване, катастрофа и какво ли не..
  • #1
    младен ( преди 1 година )
    После да не се чудят производителите защо Тойота продава най много. Защото са си оставили физическите бутони в колите както ще си оставят и дръжките.
fallback
Последни