IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как електричеството променя имената на колите?

Audi ще използва четни и нечетни индекси, Ford връща исторически названия, а BMW залага на класиката

Електрическите коли вече са реалност и всеки производител на планетата има поне една в гамата. Тази революция не само ще промени мобилността, но е и нещо много повече. Освен всичко друго, преминаването към електричество е и въпрос на маркетинг. И стремежът за придаване на собствена идентичност на колите на ток променя и философия за избора на техните имена.


Peugeot e-308


Всичко това води до появи на нови подбрандове, нови названия, както и на такива, които са извадени от миналото. При някои производители, например, нещата са лесни – добавя се буква, суфикс или префикс към името на класически модел и готово – консервативният избор осигурява приемственост на гамата.

Пример за това е Renault Megane E-Tech Electric (на долната снимка) – кросоувър, който запазва историята на компактния модел, добавяйки двоен суфикс : E-Tech е това, с което Renault идентифицира електрифицираните модели, и Electric, за да бъде посочено, че това е автомобил само на ток. 


Renault Megane E-Tech Electric


Същото важи и за Citroen и Peugeot, където имената и акронимите остават класическите, предшествани от буквата "E". Така Citroen C4 става Citroen E-C4, докато Peugeot 208 става Peugeot e-208.

Fiat 500 също следва тази стратегия, без обаче да уточнява в името вида на използваното задвижване: електрическият (на долната снимка) се нарича Nuova 500. „Новото“ е достатъчно, за да декларира, че в колата има радикални промени в сравнение с традиционното.


Fiat 500e


След това имаме примера на Ford с Mustang Mach-E, който няма нищо общо с историческата muscle-car, но използвайки името марката иска да изрази веднага спортния характер на колата. В същото време се добавя „Е“ вместо числото 1, което вече е използвано през 60-те години, за да посочи най-мощните версии на оригиналния Mustang.

Други производители се възползват от прехода към чисто електричество, за да почистят праха от исторически имена, изоставени от години. Тук отново трябва да бъде посочен Ford, който се готви да използва името Capri, но този път за електрически кросоувър.


Ford Mustang Mach-E


Големият конкурент - General Motor,s реши да нарече своя огромен електрически SUV Hummer. Почит към и формата на всъдеход, създаден от военно превозно средство и произвеждан до 2010 г.

Има и производители, които са решили да създадат специални подмарки за електрически автомобили. Стратегия, която за някои позволява да запазят класическите имена, но ги разграничават от моделите с термични двигатели. За други марки това представлява възможност за пускане на напълно нови имена.


BMW iX1


Първата група включва BMW, които още през 2011 г. с i3 Concept представиха подмарката „i“, посветена на електрическите автомобили. След компактния спортен автомобил i8, буквата е използвана за класически номера и акроними на баварската компания - iX1 (на снимката), iX3, i4, i7. Всички те са захранвани с батерии копия на различните серии X1, X3, 4 и 7-Series, с които те споделят външен и вътрешен стил.

Същата философия, но с някои разлики, се следва от Mercedes, който в семейството EQ групира всички свои електрически автомобили, комбинирайки инициалите с буквите, използвани от десетилетия за модели с двигатели с вътрешно горене. Така че EQE е захранваната от батерии версия на E-Class, EQS е версията на флагмана S-Class и т.н.


VW ID.3


Volkswagen, от друга страна, залага на подбранда ID, комбиниран с цифри или букви - ID.3 (на снимката), ID.4, ID.5, ID.Buzz. В бъдеще обаче нещата ще се променят, защото производителят от Волфсбург не иска да се разделя с някои от най-популярните имена в гамата си. Така ще се появят ID.Golf и ID.Tiguan.

Стратегията, използвана от Audi, е различна, като семейството e-tron всъщност е в процес на трансформация. Първо се появи средноразмерният SUV e-tron, а след това гамата беше увеличена със седана e-tron GT. Последва обаче промяна, като беше приет принципа на именуване на стандартните модели в комбинация с новите. Така се появиха модели като Q4 e-tron (на долата снимка) и Q8 e-tron.


Audi Q4 e-tron


Сега предстои нова промяна за производителя от Инголщад. Всички модели от семейство e-tron, тоест електрическите ще получат четни числа в имената, а автомобилите в гамата с бензинови и дизелови двигатели ще бъдат обозначени с нечетни. Така още от следващото поколение Audi A4 ще се трансформира в Audi A5 - име, което досега беше запазено за купето (2 и 4 врати) на марката. Същото се отнася и за A6, което ще стане A7 (сега купе с 4 врати).

На свой ред, Hyundai и Kia се възползваха от преминаването към електричество не само за да създадат специални подбрандове - Ioniq за първия и EV за втория, но и за да преосмислят как да кръстят своите модели, захранвани с батерии. Така се родиха Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6 (на долната снимка).


Kia EV6


С увеличаването на 100% електрическите модели и изоставянето на термичните двигатели нещата могат да се променят още повече. От Mercedes вече обявиха, че скоро марката EQ вече няма да е необходима, защото електромобилите ще бъдат основата на гамата. Други производители вероятно също ще се откажат от подбрандовете, създадени да отличават електрическите модели.


0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Е кой някога ти е казал че тесла измислила електромобила или каквото и да било? Tesla просто измисля начини как да ги направи по-евтини, по-бързи, по икономични и ефективни, да се зареждат по-бързо и да изминават повече километри с едно зареждане. Тесла прави само това, но очевидно е достатъчно. Другите си ги мерят кой е по-голям еколог и кой може да хвърли повече милиарди за реклами и маркетинг. Имам мъск на цената на едно счупено стъкло получава повече реклама, отколкото някой може да плати.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Абсолютно безплатни са. Всеизвестен факт е че Тесла не дава и долар за реклама. Даже няма рекламен отдел. Няма pr отдел. Няма дори и един човек на щат връзки с обществеността и на практика никой не отговоря на въпросите на медиите и е така от години. За реклама може да се приеме само писането на Илон Мъск в twitter, което доколкото съм запознат е напълно безплатно. Въпреки че в неговия случай не е точно така, защото twitter му струваше 40 милиарда.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    казваш тези статии и видеа за тесла са безплатни нали или греша
  • #2
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Електромобила е измислен преди повече от 100 години,електрокари се ползват от много години за вътрешно заводски транспорт. Тесла не са измислили нищо ново.
  • #1
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Докато другите произвеждат брандове, марки и много модели, от тесла произвеждат единствено и само електромобили и дори нямат рекламен отдел. Вместо милиарди за маркетинг и реклама, хвърлят милиарди в разработката на полезни за клиентите технологии, а клиентите сами им правят реклама при сравнението на техническите показатели с останалите марки. Май това е по вярната рецепта за успех, защото е повече от очевидно че тесла продава най-много електромобили в световен мащаб. А нещо за китайците?