fallback

Анализаторите вярват в светлото бъдеще за Tesla

Ситуацията с ликвидността на компанията ще остане "много добра"

Специалистите от агенция Moody's Investors Service повишиха дългосрочния рейтинг на емитента на Tesla до инвестиционен клас Baa3. Най-общо казано това означава, че прогнозата за рейтинга на автомобилния производител е много стабилна.

Както се посочва в съобщението на агенцията, Moody's прогнозира, че доставките на Tesla през 2023 година ще възлизат на около 1.8 милиона електрически превозни средства, което ще надхвърли цифрата от 2022 година с цели 34%.

Moody's също така очаква маржът на EBITDA на компанията да бъде 15.8% през следващите дванадесет месеца, като ако това се случи, то той ще бъде един от най-добрите в автомобилната индустрия.

Ситуацията с ликвидността на компанията ще остане "много добра", казат от агенцията. Автомобилният производител е изплатил приблизително 10 милиарда долара дълг през последните три години. Освен това Tesla има "ограничен дълг с падеж през следващите две години" и "значителен паричен баланс и нарастващи инвестиции", отбелязват анализаторите на агенцията.

Те оценяват свободния паричен поток на Tesla на повече от 7 милиарда долара. Любопитно е, че след оценката на Moody's акциите на компанията на Илон Мъск за производство на електромобили скочиха с 5.9%.

През изминалата година пазарната стойност на Tesla е спаднала с 41.4% (до 580 милиарда долара), докато борсовият индекс Nasdaq се е понижил само с 16.5%. Това обаче не притеснява анализаторите, които вярват в сметлото бъдеще на компанията.

fallback
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    Другият факт е че Илон Мъск още преди повече от година каза че се разработват два отделни модела с цена 25 000 долара. По един за китайския и един глобален модел, като и двата се очаква да влязат в производство през 2025 година. Дали ще е тогава, поживьом увидим, така че спекулирам с тези всеизвестни факти и понеже това е моя интерпретация изрично го споменавам. Поне имам някакво лично конкретно и обосновано мнение по въпроса. А ти имаш ли мнение и на какво се основава!
  • #23
    До 22 ( преди 1 година )
    Чукча не читател, чукча писател. Май не искаш да четеш факти, но в същото време си имаш собствено мнение, което противоречи на фактите но ти се чувстваш длъжен да ни го натрапваш? А фактите са, че производството на прототипите на пикапа и техните тестове вече са започнали, а фабриката за неговото производство е близо до завършване и серийното производство започва до месеци, като още до края на тази година ще са излезли от производство първите бройки в не особено голям обем. Факт!
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    А цялата работа е "според теб". Или май си мислиш, че знаеш неща, които Мъск/Тесла не са обявили никога. На 2 пъти само загатва, че ще има малък модел, но ти си проницателен и знаеш че колата е напълно готова. За пикапа говори от години, но няма реален план. Но според теб и двата са напълно готови и си чакат реда - налети са едни милиони, да не кажа милиарди в разработка, но Мъск не бърза да ги капитализира.
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    Според мен за 2024 ще гледат да запълнят трите милиона с настоящите модели плюс пикапа, а чак за 2025 година ще пуснат евтиният автомобил за да вдигнат продажбите с още 50% до 4,5 милиона. Тогава и цените на батериите ще са паднали достатъчно и пазара на електромобили като цяло ще изпитва недостиг, защото никой няма да иска да купува по-скъпите автомобили с ДВГ и Тесла ще се възползва от ситуацията, защото ще е подготвена за 6-7 милиона през 2026 - следващите 50% ръст.
  • #20
    До 19 ( преди 1 година )
    Кое е пълен абсурд? Че щом тази година има батерии за два милиона електромобила, значи според тебе няма да има никакви проблеми да увеличи производството двойно и догодина освен 50% за старите модели което вече са 3 милиона, да намери и батерии за още два милиона от евтините модели? Ти сериозен ли си? Да ти напомня ли че toyota не може да намери от всички доставчици в световен мащаб батерии само за 10 000 електромобила миналата година и произвеждаше един и същ модел с батерии от два доставчика?
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Това което казваш е пълен абсурд при коли с батерии по 60 и 80 кВч има мощности за 2 милиона коли. Но за кола с по-малка батерия няма материали, така ли?
  • #18
    До 16 ( преди 1 година )
    Не мислиш ли че производството на пикапа не е по-разумното решение? А 300 хиляди автомобила от 25 000 долара ще са само капка в морето от поръчки. Този грозник пикапа вече е събрал 1,5 милиона поръчки, а си представи колко милиона поръчки ще събере евтиният електромобил. Няма да го пуснат докато не си осигурят батерии за поне един два милиона годишно само от този модел, за да не се налага да трупат поръчки за пет години напред. Само с настоящите модели в производство са възможни 2 милиона.
  • #17
    До 15 ( преди 1 година )
    Напълно разбирам защо не вярвате в бъдещето на електромобилите и съответно на тесла в частност. Всяко нещо трябва да ви се обяснява 20 пъти по- няколко различни начина за да схванете въобще какво ви говорят? Кое от плановете на тесла от 2014 година, когато каза че ще увеличава производството с 50% годишно не разбра? Още оттогава се подготвят партньорства и инвестиции за точно този ръст на производството и Тесла засега го изпреварва. Тоест всичко върви по план и не знам защо мрънкаш.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Модел У да направи милион, модел 3 да стигне 600к и му, S и Х я стигнат 100к я не. И му остават мощности за 300к коли. Предвид че дори още утре да представи малкия модел, никой няма да очаква да има нещо готово преди септември. Колкото и да е продаван, за 3 месеца едва ли ще надмине тези 300к бройки.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Чакай бе, нали Мъск си беше подсигурил и доставки и е готов с мощности за над 2 милиона коли. Сега изведнъж няма как, няма с какво.
fallback
Последни