fallback

Анализаторите вярват в светлото бъдеще за Tesla

Ситуацията с ликвидността на компанията ще остане "много добра"

Специалистите от агенция Moody's Investors Service повишиха дългосрочния рейтинг на емитента на Tesla до инвестиционен клас Baa3. Най-общо казано това означава, че прогнозата за рейтинга на автомобилния производител е много стабилна.

Както се посочва в съобщението на агенцията, Moody's прогнозира, че доставките на Tesla през 2023 година ще възлизат на около 1.8 милиона електрически превозни средства, което ще надхвърли цифрата от 2022 година с цели 34%.

Moody's също така очаква маржът на EBITDA на компанията да бъде 15.8% през следващите дванадесет месеца, като ако това се случи, то той ще бъде един от най-добрите в автомобилната индустрия.

Ситуацията с ликвидността на компанията ще остане "много добра", казат от агенцията. Автомобилният производител е изплатил приблизително 10 милиарда долара дълг през последните три години. Освен това Tesla има "ограничен дълг с падеж през следващите две години" и "значителен паричен баланс и нарастващи инвестиции", отбелязват анализаторите на агенцията.

Те оценяват свободния паричен поток на Tesla на повече от 7 милиарда долара. Любопитно е, че след оценката на Moody's акциите на компанията на Илон Мъск за производство на електромобили скочиха с 5.9%.

През изминалата година пазарната стойност на Tesla е спаднала с 41.4% (до 580 милиарда долара), докато борсовият индекс Nasdaq се е понижил само с 16.5%. Това обаче не притеснява анализаторите, които вярват в сметлото бъдеще на компанията.

fallback
  • #14
    До 12 ( преди 1 година )
    Изборът тогава беше дали да впрегне всички сили и средства в производството на roadster или да започне модел y 2 години по-рано от предвиденото? Мислиш ли че е сбъркал, предвид очакваните 1 милион продажби тази година само от този модел, при положение, че продажбите му трябваше да започнат тази година? Колко ли roadster щеше да е продал? И какъв е смисъла, при положение че модел s на много по-ниска цена постигна почти същите характеристики, а е семеен седан?
  • #13
    До 11 ( преди 1 година )
    Май си пропуснал смисъла на целия ми коментар? Дори пазарът в момента да може да поеме 5 милиона електромобила тесла на цена 25 000 долара, какъв е смисълът този модел въобще да бъде представян, след като тесла нито има откъде да вземе толкова много батерии, нито пък има къде да го произведе. Спомняш ли си какво се случи с производството на модел У септември месец 2018 година каза че производството ще започне през септември 2019, но първият ПРОДАДЕН автомобил беше март 2019. Кога ли са почнали?
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    То нали и Роудстъра е готов, но звездите му го говорят и за това не го пуска на пазара.
  • #11
    до 10 ( преди 1 година )
    Повярвай ми който има 100к лв за кола и иска електричка ще си купи 3/У без значение за малкия модел. Я има едни 10% дето са на кантар дали могат да си ги позволят я не. А като излезе малкия модел ще направи много повече продажби от тези 10%. Така че те уверявам ако беше готов щеше да е на пазара. По същата логика защо показа CyberTruck-а с риск да изяде продажбите на Х-а? Дори само показването на малкия модел ще вдигне цените на акциите повече от потенциалните 10% пренасочване.
  • #10
    До 9 ( преди 1 година )
    Те сега както европейците така и китайците са в шок и ужас заради тесла въпреки че продават относително скъпи автомобили, а си представи какъв ще е шок и ужас когато излезе и евтината Тесла. А тя вече е готова и само си чака момента, в който те са вече няма да може да увеличава продажбите на модел 3 и У и и останат излишни батерии и производствен капацитет. И ако сега тесла е лидер на електромобилния пазар, с евтиния модел ще стане лидер на автомобилния пазар, предвид растящите цени за ДВГ
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Колкото повече Тесли има по улиците, толкова повече хора ще ги виждат, ще ги пипат, карат и ще се убеждават, че вековната топлинна машина, която имат в къщи, е безвъзвратна отживелица. Което, от своя страна, ще увеличава продажбите не Тесла още повече. Повтарям, на Тесла, защото другите производители са технологично доста назад, включително прехвалените китайци, които потънаха за броени седмици, след като Тесла свали цените.
  • #8
    До 3 ( преди 1 година )
    "Пирамидата Тесличка ще се срути в момента в който спрат да им растат продажбите." През последните три години Тесла е на печалба, като същевременно е върнала 10 милиарда дългове, построила е три нови завода които да произвеждат пет пъти повече автомобили, построила е 4 пъти повече зарядни станции които също струват милиарди, но ти смяташ, че тесла ще в момента в който спре да харчи милиарди за нови заводи, въпреки че има най-големия марж на печалба в индустрията?
  • #7
    До 3 ( преди 1 година )
    А не мислиш ли че ще стане точно обратното? От години ви го повтарям. Всеки път ви го казвах, когато питахте до кога те са ще работи на загуба. Обяснявах ви, че за да поддържа 50% ръст, както на производството така и на зарядните станции, са необходими огромни инвестиции всяка година подред и цялата печалба на тесла се инвестира именно в това, като теглят и кредити и печалбите ще дойдат чак когато спрат да реинвестират. Е, дойдоха по-рано от очакваното дори за мен. Тесла печели и инвестира.
  • #6
    До пръцльо ( преди 1 година )
    Само с последната част от изказването ти съм съгласен. Tesla ще постави абсолютно всички на мястото им. Както лъжливите дизелджии, които лъжат за емисиите, така и лъжливите хибридаджии/водородаджии които хвърлят милиарди на правителства и организации за лобиране. Тесла за разлика от тях се справя въпреки спънките от правителствата, и въпреки спрените субсидии трета година, си задържаха 70-80% пазарен дял в САЩ с огромни печалби. Сега печалбите само ще се увеличават за разлика от на останалите
  • #5
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    До 1: Браво на Илонката - напълни яко джобове с милиарди субсидии от бедни данъкоплатци. Шарлатанин от класа. Проблемът му единствено е че рано или късно всичко ще си дойде на мястото.
fallback
Последни