fallback

Седанът VW Passat официално e мъртъв в Европа

Следващото поколение ще е само комби, разработено от Skoda

Слуховете се оказаха верни – Volkswagen спира седанът Passat и в Европа. Моделът от следващо поколение, който ще дебютира през следващите седмици или месеци, ще се продава само като комби, потвърди шефът на германската компания Томас Шефер пред Automotive News Europe.

Топ-мениджърът допълни, че крайното решение е взето, въпреки че добрият стар седан беше най-продаваният модел в сегмента си в Европа през миналата година. В САЩ продажбите на Passat бяха прекратени още през 2021 г.

Шефът на VW каза още, че доставките на новия Passat са планирани да започнат през септември, което предполага, че официалната премиера ще се състои през лятото. Комбито обаче няма да се произвежда в Емден (Германия), а в Братислава (Словакия). Там ще се сглобява и новото поколение на Skoda Superb (сегашното се прави в Квасини, Чехия).

Новият Superb ще се предлага както като лифтбек, така и като комби, което технически ще е идентично със следващия Passat. Продажбите на чешкия модел, който беше втори по продажби в сегмента си след Passat през миналата година, ще стартират през септември.

Смъртта на седана Passat следва съдбата на няколко популярни модела от този клас, които в последно време напуснаха пазарите в Европа. Това са Opel/Vauxhall Insignia и Ford Mondeo. Друг модел - Peugeot 508, наскоро премина през фейслифт в средата на жизнения си цикъл, което означава, че ще остане още няколко години. Въпреки сериозната си възраст, Mazda6 все още се продава.

Volkswagen обаче ще продължи да предлага лифтбека Arteon, който е достъпен и като комби, наречено Shooting Brake. От думите на Шефер става ясно, че следващото поколение Passat е разработено от Skoda, но подробности за модела не бяха разкрити. Предполага се, че комбито използва платформата MQB, като ще получи по--чисти бензинови и дизелови двигатели, проектирани да отговарят на изискванията на Eвро 7.

Що се касае до Superb, за него се знае, че ще получи plug-in хибридно задвижване, така че би трябвало то да се предлага и за Passat. Да не забравяме, че VW ще пусне и електрически седан ID.7, който ще има същите размери. На по-късен етап този модел ще получи и комби-версия в стила на концепцията Space Vizzion.

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Вие май не схванахте, защо направих сравнение със смартфоните. Нямат общо с автомобилите да, но маркетингови трикове има и при двете ниши. Хората купуват това, което се рекламира за надеждно или съответно от другата страна - за луксозно. От почти всички марки има и евтини и скъпи продукти, били те с най-високо оборудване или с всички екстри. Глупаво е да се сравняват двете просто. Президент не би се возил в евтина кола, като обикновен човек, а в по-скъпа - защото е еталон за лукс и заможност.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    С Xiaomi съм от около 6г. Това ми беше и е първият от тях. Ъпдейти има и в момента. След като си го взех, всички в семейството са с Xiaomi. По долу някой бе писал, че са по достъпни. Xiaomi има и телефони с цена като iPhone, само че са достатъчно по добри. А iPhone вкараха екстри в новия модел, които на Андроид ги имаше от около 10г. Толкова за големия им софт!
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Xiaomi имат много добър хардуер, но софтуерът им е доста по-зле от Samsung и аналогични производители и няколко години след като си закупил телефона просто става неизползваем заради лагване, бавене и т.н.Колкото до автомобилите - Пасат е еталон в класа си. Защото за парите си получаваш автомобил, който ще ти служи дълги години напред! Мазда 6 и Камри също са добри автомобили, но нямат толкова възможности за екстри като Пасат и са малко по-скъпи за поддръжка от него, понеже не са толкова масови ...
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Не знам как започнахте да сравнявате автомобили със смартфони, защото това не е коректно. А да твърдиш, че Xiaomi има по-добър софтуер от iPhone, значи iPhone си виждал само на реклами! Един iPhone получава обновления до 6-7 години, след като е пуснат на пазара. Също поне толкова години работи така, както е работил през първия ден - без лагване и без каквито и да било проблеми със софтуера. iMac също. Неслучайно екосистемата на тези продукти е толкова добра и цените им са такива.
  • #16
    Защо ? ( преди 1 година )
    Странно, но ми изтриха коментара, който гласеше, че сме свикнали да виждаме пасата като комби-работен кон. Какво грубо, недостойно или нецензурно имаше в коментара ми не знам.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Фолк с Ваген са Макдоналса на автоиндустрията. Всички знаят, че е бАкльок, която не става за ядене, но има заблудени, които все още купуват и консумират/карат.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    С какво сравняваш Айфон? Някой май-живее в далечното минало.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    В кой свят живееш? Xiaomi отдавна има по-добър хардуер и софтуер от iPhone, а цените почти се изравниха, което какво ти говори? Щом млада китайска марка може да продава на същите цени, явно само такива будали като теб са останали да смятат, че iPhone е лукс. Но като гледам къде си наредил Лескункс, ми е ясно, че нямаш реалистичен поглед над света.
  • #12
    До #11 ( преди 1 година )
    С Xiaomi бих сравнил VW, Mazda, Ford, Peugeot, Opel и много други марки масовки, коли за народа. А с iPhone - Lexus, Mercedes, BMW, Range Rover и т.н. Схвана ли картинката? Сега, друг е проблема, че българите с 1200 лв заплата си купуват последния модел iPhone, дори на лизинг, защото много обичат да си мерят достойнствата, но това не е грешка на нито един автомобилен производител.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    И кое според теб е iPhone? Мазда 6? Тойота Камри? Затова ли са по-евтини от аналогичен Пасат/Артеон! Много омраза към VW, много нещо! И Мазда, и Тойота правят добри автомобили! Но такива правят и VW! И резултатите го показват! След като Пасат е бестселър още от самото си начало, сигурно има защо! Иначе щеше да изчезне като Вектра, Авенсис, Акорд и т.н.!
fallback
Последни