IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Брюксел се съгласява с използването на биогорива

Шумно обявената забрана на продажбата на нови коли с ДВГ от 2035 г. няма да се състои

Европейската комисия е готова да приеме исканията на Италия, Германия и други скептично настроени към забраната на ДВГ от 2035 г. държави. По информация на агенция Reuters, изпълнителният орган на ЕС вече преразглежда плановете си и ще позволи продажба на конвенционални двигатели, ако те се захранва с горива, които са определени като „климатично неутрални“.


ЕС - екология


За целта ЕК вече планира да създаде „нов тип превозни средства“ за Европа, които работят само с горива с нулеви вредни емисии. Тези превозни средства трябва да използват технологии, които не им позволяват да се движат, ако се зареждат с други горива. Те включват „индукционна система за зареждане с гориво“, която би попречила на автомобилите да запалят, ако не работят с неутрални горива.

С този ход властите в Брюксел се опитва да преодолеят задънената улица, създадена в Съвета на ЕС, където Италия, Германия, Полша и още няколко държави, сред които е и България, казаха „не“ на изцяло електрическото задвижване за автомобилите, продавани след 2035 г. и поискаха позволяване на използването на био и синтетични горива, както и на водород.

Очакваше се, че гласуването на забраната на продажба на автомобили с ДВГ е само формалност, но то така и не се състоя след протеста, воден от Германия и Италия. Автомобилните производители, на свой ред, поискаха властите в ЕС да се ангажират повече в сектора.

„Европа и нейната автомобилна индустрия са в повратна точка. Предизвикателствата са огромни, както и натискът върху автомобилната индустрия. Днес европейските производители на автомобили са изправени пред много асиметрично предизвикателство. Вече не сме в челните редици на технологичната надпревара. В същото време, тъй като стимулите за закупуване на превозни средства с нулеви емисии намаляват в ЕС, виждаме огромна подкрепа за нашите конкуренти в Китай и САЩ", заяви Лука де Мео, президент на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA).


0 от 500
  • #56
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Дизела ( преди 11 месеца )
    Кадито е 2015 година.Дори и новото Кади е 2,0 TDI.
  • #55
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    #54, говоря за колите, които са на пазара последните 4-5 години с трицилиндрови мотори по 1000 кубика и 170 коня. Твойто кади е с дизелак поколение 2005 примерно. Много ясно, че има ресурс. Нищо че докато караш, врабчетата дето летят наоколо се трупясват от задушаване.
  • #54
    4 rate up comment 0 rate down comment
    q ( преди 11 месеца )
    Браво. Решението е правилно. До сега се подразбираше че след забраната на продажби на нови коли с ДВГ ще останат електрическите, а старите ще се карат кой с каквото намери. Сега е по справедливо електрофилите да си карат на ток, а феновете на "истинските" автомобили ще си плащат яко за екологичното синтетично био гориво. То ще е малко скъпичко, *** то кеф цена няма. Нали? Предполагам, че още от догодина ще почне влагането по малко от новото гориво в традиционното и повишаване на цената.
  • #53
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Дизела ( преди 11 месеца )
    До 50.Не издържали 200 000 км? Фолксваген Кади с навъртяни над 700 000 км и още си върви прилично.
  • #52
    1 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 11 месеца )
    Така или иначе E10 вече е..ва ***.мата на двигателите, а сега и това.
  • #51
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до 50 ( преди 11 месеца )
    Добрите днешни електромобили имат живот на батерията, приближаващ милион километра, което са мин. 30 години ползване. А колите с ДВГ на старо в България са на реални 350 хил., затова са толкова евтини. Невярващите да си намерят в мобиле.де кола от оторизиран дилър на 120 хил., да си добавят още 2000 лв. за внос и да видят колко струва реално. При колите пробегът е по-важен от годините, поне на нормалните пазари.
  • #50
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Със синтетичните горива ще стане като с водорода. ВСИЧКИ водородни станции в Европа бяха изградени с щедри субсидии, защото няма нито икономически, нито екологичен смисъл в тях. Въпреки това започнаха да затварят една по една, защото нямат достатъчно приходи, а някои започнаха да се повзривяват. За синтетичните горива пак ще изхарчат милиарди от нашите пари (добре де, не точно български пари, но европейски), ще построят някой завод, който след макс 10 години мъки ще затвори без много шум.
  • #49
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Бъдещето е в електрическите коли. Ако батериите издържат по 10 години, всичко е точно. Ясно е, че при нас ще е трудно да се купи електрическа кола, дори и да поевтинеят батериите. Но вече и нормалните коли са много скъпи. Ако мислите, че ще купувате коли втора употреба на 10 години, дето ще вървят още толкова, силно се заблуждавате. Новите коли нито имат ресурс за повече от 200 к. км, нито са ремонтопригодни. Тъй че само можем да се надяваме на ел. коли втора ръка, на които се сменят батериите.
  • #48
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 45 ( преди 11 месеца )
    "Нашият врачок тесльо пак не позна."Какво не е познал? Преминаването към скъпо синтетично гориво ще отблъсне много по-бързо хората от ДВГ, защото засяга абсолютно всички. Заради неговото производство ще се вдигне както цената на тока, така и на горивата а от цената на тока и горивата се вдигат цените на абсолютно всички стоки и услуги. Ти за такова бъдеще ли мечтаеш? Аз предпочитам бъдещето на тесльо с евтин ток и същите цени на горивата и да си карам и двг до 2050 със старите горива.
  • #47
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 46 ( преди 11 месеца )
    От фотоволтаични панели де. Но ще ми кажеш ли логиката, защо за изминаване на 13 000 км годишно само за един автомобил, трябва да се изградят 100 квадратни метра фотоволтаична централа с мощност 20 киловата, само за да осигури енергията за заводи за милиарди, които да произвеждат водород, да извличат въглерод от въздуха, а после и енергия за транспорт, съхранение и търговия с това гориво, вместо да се инсталират само 10 кв .м. фотоволтаици с мощност 2kWp и нищо друго?