IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-могъщото BMW в историята: тестваме новото XM

Тази кола има кожени възглавнички на задната седалка, но и повече коне от Lamborghini Urus и Ferrari Purosangue. И харчи 1.5 литра на сто

Миналата година BMW M стана на 50 години. Но за този половин век спортното поделение на BMW един-единствен път си позволи да направи свой собствен модел - кола, която иначе BMW не произвежда. Това беше, естествено, легендарното М1: италианска сглобка, дизайн на Джуджаро, по-малко от 500 бройки, сглобени в края на 70-те и началото на 80-те. Сега, повече от 40 години по-късно, BMW М има своя втори уникален модел. Но той не е такъв, какъвто бихте очаквали.
   
   
 
   
    
Името му е XM и, както виждате с просто око, при него няма и помен от елегантния профил и ниския център на тежестта на класическите спортни автомобили. Всъщност никога досега BMW М не е създавала такава грамада. Но XM има много качества, с които компенсира колосалните си размери. Всъщност толкова много качества, че можете да се позабавлявате, като броите колко пъти ще използваме "най-" в това ревю.
   
    
BMW XM тест драйв
"Обикновеното" XM е най-мощното BMW в 107-годишната история на компанията. А XM Label Red ще е най-мощният SUV изобщо
   
       
Можем да започнем от очевидния фаворит: най-голямата решетка в историята на BMW M. Тя може да е черна, може и да е златна, но и в двата случая е осветена, така че дори и онези на километър пред вас на магистралата нощем веднага да разберат какво се задава зад тях.

Тази решетка и разделените на две части светлини предизвикаха доста спорове при новата Седма серия. Но тук те са някак си по-хармонични - просто защото XM е по-висок и изглежда много по-мащабен.
   
    
BMW XM тест драйв
Цената на BMW XM за България: 335 300 лева с ДДС
   
     
Това все пак не е най-голямото BMW в историята. Тази чест си остава за Х7, което е с около една педя по-дълго. Но все пак ХМ е по-голямо от електрическото iX. При 2.05 метра ширина и над 5.11 дължина, то изглежда, сякаш може да похапне две М1 за закуска. Всъщност изглежда, сякаш вече ги е похапнало, защото ХМ държи друг уникален рекорд - това е най-тежкото BMW в историята.
   
     
BMW XM тест драйв
  
    
Главната причина за това е в задвижването, което също е нещо невиждано до момента от М-поделението: плъг-ин хибрид. Под капака е същият чудовищен 4.4-литров V8, който задвижва и актуалното M5 - макар и с някои доработки като подсилен колянов вал и нова маслена помпа. Но в добавка към него XM има и електромотор с мощност 197 коня. Той се захранва от батерия с капацитет 29.5 киловатчаса, от които използваеми - близо 26 кВтч. Управлението на хибридната система е същото като в бъдещия болид на BMW за "24-те часа на Льо Ман".
  
   
BMW XM тест драйв
  
    
Батерията е достатъчна да движи този великан само на ток в продължение на около 80 километра. Но това си има и цена - теглото достига 2785 килограма без шофьора.  
 
 

BMW XM

653 к. с. максимална мощност

800 Нм макс. въртящ момент

4.3 секунди 0-100 км/ч

1.5 л/100 км среден разход

Това е два пъти повече, отколкото при оригиналното М1. Но охотно ще му простите излишните килца, защото мощността е два и половина пъти повече. А и, честно казано, излишните килца не са точно излишни. Но за това - малко по-късно.Мощността, когато електромоторът и V8 обединят сили, е 653 конски сили, при 800 нютонметра максимален въртящ момент. А след няколко месеца ще се появи и специалната версия Label Red, която ще има 735 коня. Нито една друга кола в сегмента на суперспортните SUV не може да ви предложи толкова - нито Aston Martin DBS, нито Lamborghini Urus, нито дори новото Ferrari Purosangue.
   
     
BMW XM тест драйв
   
    
Въпреки това XM далеч не е най-бързото BMW - ускорението от място до 100 км/ч отнема 4.3 секунди, с цели четири десети повече, отколкото при Х6 М. Максималната скорост е ограничена електронно на 250 километра в час, или евентуално на 270, ако доплатите за специалния спортен пакет. Но всъщност 4.3 секунди е много впечатляващо, когато се сетим, че такива икони като Aston Martin DB9, Ferrari 612 или Lamborghini Gallardo бяха по-бавни. XM си е пълноправна суперкола, въпреки необичайната форма.
   
    
BMW XM тест драйв
   
     
Разбира се, мощността не компенсира напълно теглото - поне докато някой не открие антигравитацията и не пенсионира законите на Нютон. Но инженерите на BMW M са направили истински чудеса, за да прикрият тези килограми. XM е с двойна вилка отпред и с многозвенно окачване отзад. Адаптивните амортисьори са серийно оборудване. Системата за активна стабилизация ползва 48-волтови електромотори.
  
  
BMW XM тест драйв  
   
     
Също като при i4 M50, и тук има електронно ограничаване на приплъзването, с актуатори максимално близо до колелата за по-бърза реакция. С прости думи това значи, че XM ще запази сцепление в завой дълго след като разумът ви се е паникьосал и ви е предупредил, че ще излетите в кактусите. За съжаление дълбокият ни респект към американската пътна полиция не ни позволява да ви покажем това в повече детайли. Ще трябва да го приемете на доверие - засега.
   
     
BMW XM тест драйв
   
     
Но този подвиг на инженерите по окачването не е бил достатъчен за началниците им. В добавка към удивителната динамика, те са поискали и добър комфорт. С ръка на сърцето ще кажем, че XM не може да се мери в това отношение с новата Серия 7 или с Х7. Но все пак е съвсем приятен за ежедневно ползване. А и вината за малко по-твърдото возене тук не е на окачването, а на абсурдния размер на колелата.
  
   
BMW XM тест драйв
 
     
Стандартният размер тук е 21 цола. Но ако ви обземе грандоманията, можете да си поръчате и 23 цола. И тогава само джантата ви ще е висока почти като оригиналното М1. И почти толкова скъпа.

Като изключим това, XM е кола, с която спокойно и удобно да карате децата на училище. И даже икономично, колкото и да не ви се вярва. Официалният разход на този автомобил според WLTP е... литър и половина на 100 км. Има уловка, естествено - за да го постигнете, трябва да зареждате батерията всяка нощ, и дневният ви преход да е не повече от 60-70 километра. На по-дълги дистанции големият V8 си харчи точно така, както предполагат осемте му цилиндъра - тоест нещо от порядъка на 14-15 на сто при умерено ползване.
   
    
BMW XM тест драйв
  
    
Има три режима на движение: само на ток, хибриден, при който компютърът определя кога да се включи двигателят с вътрешно горене, и накрая режим за пестене на батерията, така че да имате капацитета й за по-късно.

Какво имах предвид, като ви казах, че килцата не са излишни? Цялото това тегло се дължи на факта, че ХМ е най-комфортният, най-луксозният, най-технологичният автомобил, който М-поделението на BMW е правило някога.
  
    
BMW XM тест драйв
  
    
Знам, че в главите си повечето от нас не очакват точно това от една кола с буквата М. Но спортният отдел на BMW също се готви за новия свят, в който да се кара бързо ще става все по-сложно, а изобщо да се кара ще става все по-голяма рядкост.
  
    
BMW XM тест драйв
  
     
Интериорът е най-доброто доказателство. Някога М-колите имаха спартански салони, за да не отвлича нищо вниманието ви от самото шофиране. Тук получавате кожени възглавнички на задната седалка. А също и релефен таван със светлинни ефекти, каквито до момента бяхме виждали само в ценовия сегмент на Rolls-Royce. Както и спортни седалки с естествена кожа, добита и обработена обаче по особено екологичен начин. И познатия ни вече разделен на две екран за приборите и информационната система, с добавена реалност на навигацията и усъвършенствани гласови команди. Задните стъкла са фабрично затъмнени до почти пълна непрогледност отвън.
  
    
BMW XM тест драйв
  
    
Изобщо вътрешният дизайн - едновременно разточителен и минималистичен - се хареса единодушно на всички в екипа ни. Външният предизвика повече дискусии.
  
   
BMW XM тест драйв
  
    
Ако сте от класическите фенове на BMW - онези, които са имали М3 Е30 на стената на детската си стая - дизайнът на тази кола ще изглежда малко необичаен. Меко казано. Но нейната цел не е да насърчава носталгията. Нейната цел е да обръща главите даже на хора, които изобщо не се интересуват от автомобили. И да избие от главите им всякакви мисли за неща като Lamborghini Urus, Porsche Cayenne Hybrid и така нататък.
  
   
BMW XM тест драйв
  
    
В това отношение външният вид на XM уцелва десетката. От гигантския капак до издължените задни светлини, тази кола изпъква горе-долу така, както изпъкваше Арнолд Шварценегер в детската градина. Дори само четворният ауспух с уникален профил е достатъчен да я отличи от всичко друго на пазара. Начупените линии са нещо като съвременна версия на митичния "оригами" дизайн на Джуджаро. Има и още няколко преки податки към някогашното M1 - например емблемите в двата горни ъгъла на задното стъкло. С две думи, BMW XM е създадена да привлича вниманието към собственика си - и го прави с лекота. Естестиката тук е на втори план. На първи е зрелището.
  
    
BMW XM тест драйв
  
     
Неслучайно тестваме тази кола в Аризона, в страната, където милион и половина души толкова харесаха новия пикап на Теsla, че платиха капаро за него пет години преди изобщо да влезе в производство. В тази страна, за разлика от Европа, никога не е било срамно или неудобно да показваш успеха си.
  
   
Още снимки от теста на BMW XM вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
    

 

0 от 500
  • #37
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Xm ( преди 5 месеца )
    Имам XM от един месец средния разход градско/ извънградско е 9.3л/100 км . На ток минава над 80км в града с включен климатик на макс в жегите. Ускорява брутално , изпреварва от раз , супер комфортна и обезшумена по магистралата . Скоростта не се усеща и трябва да караш на автопилот че да не вдигаш над 150, ако се разсеяш отива на 180 неусетно. Уникална кола. Единствено с 21 ще е по комфортна от 23 цола , за дребни неравности и паважи. И вън и вътре на живо е невероятна .
  • #36
    1 rate up comment 1 rate down comment
    То могъщо, ама много ( преди 1 година )
    Изглежда като ремонтирано МПС след катастрофа, на което още не са му закачили решетката, фаровете, бронята. Много е грозно. Собственик съм на седмица, обичам БМВ-та, но това...?
  • #35
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Тиесто ( преди 1 година )
    По-грозно нещо едва ли някога е измислено някъде.Ужас
  • #34
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 33 - Трябва да е "футуристично". Иначе нямоло се продава. Нищо, че първата Телсла беше Lotus Elise, па S-ката, първото поколение, не можеше да мине за нещо Мазда 6 от 2004-а.
  • #33
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като технически характеристики,нямам съмнения,но тази ужасна визия......всичко ново е грозно,***.ХТИ модата ;)
  • #32
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Iliyan ( преди 1 година )
    Първата ми асоциация от снимката беше една гигантска ***, но ако това е новото нормално, модерно, уникално и зрелищно в "Inclusion-and-Diversity-World", тогава добре. В моите очи не изглежда нито кола за мачовци, нито елегантно, а просто грозно.
  • #31
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Новите дрехи на царя ... Или съм безвъзвратно остарял и вече не разбирам кое е красиво и кое не, или дизайнерите на BMW, са сътворили ужасен кич.
  • #30
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    В света има много хора, които се възхищават на грубата и брутална сила...тази кола е предназначена за тях...
  • #29
    15 rate up comment 2 rate down comment
    ДрБр ( преди 1 година )
    Егати грозилището!
  • #28
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не знам дали е "Най-могъщото BMW в историята", но със сигурност има най-могъщите ноздри :D как може да има такива дизайнери...