IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-могъщото BMW в историята: тестваме новото XM

Тази кола има кожени възглавнички на задната седалка, но и повече коне от Lamborghini Urus и Ferrari Purosangue. И харчи 1.5 литра на сто

Миналата година BMW M стана на 50 години. Но за този половин век спортното поделение на BMW един-единствен път си позволи да направи свой собствен модел - кола, която иначе BMW не произвежда. Това беше, естествено, легендарното М1: италианска сглобка, дизайн на Джуджаро, по-малко от 500 бройки, сглобени в края на 70-те и началото на 80-те. Сега, повече от 40 години по-късно, BMW М има своя втори уникален модел. Но той не е такъв, какъвто бихте очаквали.
   
   
 
   
    
Името му е XM и, както виждате с просто око, при него няма и помен от елегантния профил и ниския център на тежестта на класическите спортни автомобили. Всъщност никога досега BMW М не е създавала такава грамада. Но XM има много качества, с които компенсира колосалните си размери. Всъщност толкова много качества, че можете да се позабавлявате, като броите колко пъти ще използваме "най-" в това ревю.
   
    
BMW XM тест драйв
"Обикновеното" XM е най-мощното BMW в 107-годишната история на компанията. А XM Label Red ще е най-мощният SUV изобщо
   
       
Можем да започнем от очевидния фаворит: най-голямата решетка в историята на BMW M. Тя може да е черна, може и да е златна, но и в двата случая е осветена, така че дори и онези на километър пред вас на магистралата нощем веднага да разберат какво се задава зад тях.

Тази решетка и разделените на две части светлини предизвикаха доста спорове при новата Седма серия. Но тук те са някак си по-хармонични - просто защото XM е по-висок и изглежда много по-мащабен.
   
    
BMW XM тест драйв
Цената на BMW XM за България: 335 300 лева с ДДС
   
     
Това все пак не е най-голямото BMW в историята. Тази чест си остава за Х7, което е с около една педя по-дълго. Но все пак ХМ е по-голямо от електрическото iX. При 2.05 метра ширина и над 5.11 дължина, то изглежда, сякаш може да похапне две М1 за закуска. Всъщност изглежда, сякаш вече ги е похапнало, защото ХМ държи друг уникален рекорд - това е най-тежкото BMW в историята.
   
     
BMW XM тест драйв
  
    
Главната причина за това е в задвижването, което също е нещо невиждано до момента от М-поделението: плъг-ин хибрид. Под капака е същият чудовищен 4.4-литров V8, който задвижва и актуалното M5 - макар и с някои доработки като подсилен колянов вал и нова маслена помпа. Но в добавка към него XM има и електромотор с мощност 197 коня. Той се захранва от батерия с капацитет 29.5 киловатчаса, от които използваеми - близо 26 кВтч. Управлението на хибридната система е същото като в бъдещия болид на BMW за "24-те часа на Льо Ман".
  
   
BMW XM тест драйв
  
    
Батерията е достатъчна да движи този великан само на ток в продължение на около 80 километра. Но това си има и цена - теглото достига 2785 килограма без шофьора.  
 
 

BMW XM

653 к. с. максимална мощност

800 Нм макс. въртящ момент

4.3 секунди 0-100 км/ч

1.5 л/100 км среден разход

Това е два пъти повече, отколкото при оригиналното М1. Но охотно ще му простите излишните килца, защото мощността е два и половина пъти повече. А и, честно казано, излишните килца не са точно излишни. Но за това - малко по-късно.Мощността, когато електромоторът и V8 обединят сили, е 653 конски сили, при 800 нютонметра максимален въртящ момент. А след няколко месеца ще се появи и специалната версия Label Red, която ще има 735 коня. Нито една друга кола в сегмента на суперспортните SUV не може да ви предложи толкова - нито Aston Martin DBS, нито Lamborghini Urus, нито дори новото Ferrari Purosangue.
   
     
BMW XM тест драйв
   
    
Въпреки това XM далеч не е най-бързото BMW - ускорението от място до 100 км/ч отнема 4.3 секунди, с цели четири десети повече, отколкото при Х6 М. Максималната скорост е ограничена електронно на 250 километра в час, или евентуално на 270, ако доплатите за специалния спортен пакет. Но всъщност 4.3 секунди е много впечатляващо, когато се сетим, че такива икони като Aston Martin DB9, Ferrari 612 или Lamborghini Gallardo бяха по-бавни. XM си е пълноправна суперкола, въпреки необичайната форма.
   
    
BMW XM тест драйв
   
     
Разбира се, мощността не компенсира напълно теглото - поне докато някой не открие антигравитацията и не пенсионира законите на Нютон. Но инженерите на BMW M са направили истински чудеса, за да прикрият тези килограми. XM е с двойна вилка отпред и с многозвенно окачване отзад. Адаптивните амортисьори са серийно оборудване. Системата за активна стабилизация ползва 48-волтови електромотори.
  
  
BMW XM тест драйв  
   
     
Също като при i4 M50, и тук има електронно ограничаване на приплъзването, с актуатори максимално близо до колелата за по-бърза реакция. С прости думи това значи, че XM ще запази сцепление в завой дълго след като разумът ви се е паникьосал и ви е предупредил, че ще излетите в кактусите. За съжаление дълбокият ни респект към американската пътна полиция не ни позволява да ви покажем това в повече детайли. Ще трябва да го приемете на доверие - засега.
   
     
BMW XM тест драйв
   
     
Но този подвиг на инженерите по окачването не е бил достатъчен за началниците им. В добавка към удивителната динамика, те са поискали и добър комфорт. С ръка на сърцето ще кажем, че XM не може да се мери в това отношение с новата Серия 7 или с Х7. Но все пак е съвсем приятен за ежедневно ползване. А и вината за малко по-твърдото возене тук не е на окачването, а на абсурдния размер на колелата.
  
   
BMW XM тест драйв
 
     
Стандартният размер тук е 21 цола. Но ако ви обземе грандоманията, можете да си поръчате и 23 цола. И тогава само джантата ви ще е висока почти като оригиналното М1. И почти толкова скъпа.

Като изключим това, XM е кола, с която спокойно и удобно да карате децата на училище. И даже икономично, колкото и да не ви се вярва. Официалният разход на този автомобил според WLTP е... литър и половина на 100 км. Има уловка, естествено - за да го постигнете, трябва да зареждате батерията всяка нощ, и дневният ви преход да е не повече от 60-70 километра. На по-дълги дистанции големият V8 си харчи точно така, както предполагат осемте му цилиндъра - тоест нещо от порядъка на 14-15 на сто при умерено ползване.
   
    
BMW XM тест драйв
  
    
Има три режима на движение: само на ток, хибриден, при който компютърът определя кога да се включи двигателят с вътрешно горене, и накрая режим за пестене на батерията, така че да имате капацитета й за по-късно.

Какво имах предвид, като ви казах, че килцата не са излишни? Цялото това тегло се дължи на факта, че ХМ е най-комфортният, най-луксозният, най-технологичният автомобил, който М-поделението на BMW е правило някога.
  
    
BMW XM тест драйв
  
    
Знам, че в главите си повечето от нас не очакват точно това от една кола с буквата М. Но спортният отдел на BMW също се готви за новия свят, в който да се кара бързо ще става все по-сложно, а изобщо да се кара ще става все по-голяма рядкост.
  
    
BMW XM тест драйв
  
     
Интериорът е най-доброто доказателство. Някога М-колите имаха спартански салони, за да не отвлича нищо вниманието ви от самото шофиране. Тук получавате кожени възглавнички на задната седалка. А също и релефен таван със светлинни ефекти, каквито до момента бяхме виждали само в ценовия сегмент на Rolls-Royce. Както и спортни седалки с естествена кожа, добита и обработена обаче по особено екологичен начин. И познатия ни вече разделен на две екран за приборите и информационната система, с добавена реалност на навигацията и усъвършенствани гласови команди. Задните стъкла са фабрично затъмнени до почти пълна непрогледност отвън.
  
    
BMW XM тест драйв
  
    
Изобщо вътрешният дизайн - едновременно разточителен и минималистичен - се хареса единодушно на всички в екипа ни. Външният предизвика повече дискусии.
  
   
BMW XM тест драйв
  
    
Ако сте от класическите фенове на BMW - онези, които са имали М3 Е30 на стената на детската си стая - дизайнът на тази кола ще изглежда малко необичаен. Меко казано. Но нейната цел не е да насърчава носталгията. Нейната цел е да обръща главите даже на хора, които изобщо не се интересуват от автомобили. И да избие от главите им всякакви мисли за неща като Lamborghini Urus, Porsche Cayenne Hybrid и така нататък.
  
   
BMW XM тест драйв
  
    
В това отношение външният вид на XM уцелва десетката. От гигантския капак до издължените задни светлини, тази кола изпъква горе-долу така, както изпъкваше Арнолд Шварценегер в детската градина. Дори само четворният ауспух с уникален профил е достатъчен да я отличи от всичко друго на пазара. Начупените линии са нещо като съвременна версия на митичния "оригами" дизайн на Джуджаро. Има и още няколко преки податки към някогашното M1 - например емблемите в двата горни ъгъла на задното стъкло. С две думи, BMW XM е създадена да привлича вниманието към собственика си - и го прави с лекота. Естестиката тук е на втори план. На първи е зрелището.
  
    
BMW XM тест драйв
  
     
Неслучайно тестваме тази кола в Аризона, в страната, където милион и половина души толкова харесаха новия пикап на Теsla, че платиха капаро за него пет години преди изобщо да влезе в производство. В тази страна, за разлика от Европа, никога не е било срамно или неудобно да показваш успеха си.
  
   
Още снимки от теста на BMW XM вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
    

 

0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не виждам какво е това превъзнасяне за интериора. Автомобила е нов а интериора като от преди 10г. Интериора изобщо не отговаря да съвременния дизайн на автомобила. Не че да ги хваля Мерцедес, но интериорите на моделите им от преди 3г. изглеждат сакаш са правени 20 години след този на това БМВ, друга тема е че дизайните на Мерцедес са меко казано посредствени.
  • #6
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    Ужасно!!!!! Защо!!!!!
  • #5
    13 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вътре е като *** бръснарница, а отвън все едно някой е работил с моторна резачка, за да постигне такова нещо, като този модел. За тамошния пазар и азиатския сигурно ще се хареса, но за Европа едва ли. А и тук в ЕС този двигател няма да го пуснат. Ако е с 3 цилиндъра асматик може.
  • #4
    13 rate up comment 1 rate down comment
    q ( преди 1 година )
    1.5 l на празен ход съм съгласен че харчи. Дизайна е странен но пък и характерен. Тъй като ще се купува основно в САЩ и Китай мисля че ще има успех. Отвътре ми е малко старовремско и претрупано.
  • #3
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не ме кефи! А нещо за цената или тя не е за казване!
  • #2
    13 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    айде, естетЕтЕ с астрите се появиха
  • #1
    14 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Квазимодо на 4 колела.