И през февруари Dacia Sandero е най-продаваният нов автомобил в Европа, показват обобщените данни на DataForce за пазарите в ЕС, Великобритания, Швейцария и Норвегия. Румънският модел, който е най-евтиното предложение в В-сегмента, дори успява да увеличи аванса си на върха. Пазарният дял само на Sandero е вече над 2.2% - повече, отколкото бе делът на цялата марка Dacia преди десет години.
На ползващия френска платформа кросоувър Tonale се падат 66% от всички продажби на Alfa Romeo от началото на годината
Началото на 2023 е оптимистично за европейския пазар - затрудненията с микрочипове и други компоненти постепенно се преодоляват и доставките растат с 12% на годишна база, до 1.709 млн. нови автомобила (статистиката на DataForce не включва България и още два от най-малките пазари в ЕС).
VW - 189,115 |
Шест марки дори могат да се похвалят с трицифрен ръст спрямо 2022 година: китайските BYD, MG, Lynk & CO, производителят на спортни автомобили Lotus и Alfa Romeo, за която това е най-големият скок в продажбите, откакто се води статистиката, тоест от зората на 80-те години. Трябва обаче да се отбележи, че този ръст е спрямо доста ниска база в началото на миналата година. Точно две трети от продажбите на Alfa се падат на новия кросоувър Tonale, построен на платформата на Peugeot 3008.
От масовите марки двуцифрен ръст отчитат Dacia, Nissan, Mazda, VW и Renault. В галерията долу можете да видите и кои са 40-те най-търсени модела в Европа през първите два месеца на годината.
Най-продаваните модели в Европа през 2023 (ГАЛЕРИЯ):
Все повече клиенти се насочват към румънското супермини в Европа, отблъснати от безсрамно повишените цени на по-утвърдените имена в сегмента. Цената на Sandero също се качи доста, но то си остава най-достъпният автомобил за семейни нужди на континента. 30% ръст на годишна база.