fallback

Какво се случва, ако не смените маслото на двигателя 130 000 км?

Американец подложи своето Audi TT на такова изпитание и последствията са трагични

Колко често трябва да сменяте маслото в двигателя на автомобила? Повечето инструкции на производителите за експлоатация на съвременни автомобили изискват смяна на маслото на всеки 10-15 хиляди километра. Някои компании препоръчват това да става на два пъти по-голям интервал.

Може ли обаче изобщо да не сменяте маслото? Уви, отговорът е „не“. И това ясно се вижда от снимките на 3,2-литровия двигател на Audi TT, публикувани във форума на TDI Club. Според потребителя Dannyboy, собственикът на тази кола е успял да измине 83 000 мили или малко повече от 135 000 км, без да смени маслото в двигателя.

Какво е принудило шофьора да предприеме подобна стъпка, не се съобщава. Ако обаче са били водени от желание да спестят пари, тогава е малко вероятно това да е било оправдано, защото сега единственият начин това Audi TT да се върне на пътя, е смяна мотора.

Най-изненадващото в цялата история е, че собственикът на автомобила е успял да закара колата на собствен ход до сервиза, където двигателят е свален и отворен от професионални механици. И както се вижда от снимките, последиците са него са трагични.

fallback
  • #13
    Анонимен ( преди 1 година )
    Нито накладки сменя някой , нито дискове , нито спирачни маркучи.нито цилиндърчета.Обикновено за да я продадат съединения е за сменя . Двигателя е омагьосан като му смениш маслото почва да пуши.Пълна скръб
  • #12
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това важи за 80%от собствениците на автомобили от България.Който е купувал употребяван автомобил от човек в България знае за какво става дума.Всичките са гаврили .Иначе колата е подържана ,,Качваш се и караш,,.И после разбираш че елементарни неща не се сменят и слагат течност за чистачки вместо антифриз
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    На Ауди ТТ обслужването сигурно е минимум 1000-2000 евро на година и човека е преценил че е по-евтино да не ходи, а направо нов двигател.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    кадита които се движат под 180 км.ч. не съм срещал летят като изтребители и не искат да се местят в дясната лента сменяйте си масло на заредено гориво не на километри ако имаш разход 10/100 зареждаш 700 - 800 литра и сменяш масло и всички филтри и най вече избягвайте предписаните 0W20 не живеете на северния полюс
  • #9
    Bobi ( преди 1 година )
    Ами не знаел човека, че маслото се сменя. Нали на електрическите коли масло не се сменя. Защо на тази да се сменя?
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Не знам какви коли шофирате, на мен лично ми се случи Форд транзит 2002-ра година да изгасне, в сервиза смениха филтър и масло и проблемът изчезна. Според механика имало някаква дюза, клапа или каквото е там, което да следи за качеството на преминаващото масло, повече от 25-30 хиляди км не бяхме изминали
  • #7
    Кольо ( преди 1 година )
    В познат сервиз случайно се натъкнах на едно Волво с 80 мисля си беше с отворен двигател беше в същото дередже попитах майстора какво се е случило и той каза от как я купил не е сменил маслото беше на 320 000 Хил километра...
  • #6
    Гошо с голфа ( преди 1 година )
    Със сигурност му е излязло по-евтино да смени мотора от колкото да сменя 13 пъти масло.. Да не говорим за спестените часове чакане пред сервиза.
  • #5
    Емо ( преди 1 година )
    Съвременните синтетични масла се сменят на 15 000 км, това не е М10Д, че да го сменяш на 6000 км. Абсолютния минимум е 11-12000 км, и ако двигателят се натоварва постоянно в най-високите обороти.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Нормално на Кадито температурата на двг е колкото на чайник все пак тая баничарка се кара в диапазона от 2-3к оборота и максимум с 70-80км/ч на някои участъци.
fallback
Последни