Колкото и да е страхотно да караш колата на мечтите си, още по-страхотното чувство изпитваш при мисълта, че си я построил сам. Просто попитайте Гюнтер Ерхарт, разказва Autoevolution, той е мозъкът и ръцете зад един от най-странните, най-лудите и страхотни кемпери с най-необичайния покрив.
Гюнтер Ерхарт и неговият екип създават RoadYacht - дом на колела тип „направи си сам“, който е базиран на автобус Neoplan Skyliner NH22L от 1971 г. „Яхтата за път“ е конструирана с намерението да бъде кемпер, какъвто никой друг не притежава.
Ерхарт купува евтино въпросния Neoplan Skyliner NH22L от пункт за вторични суровини. И тъй като е пълна разруха и не може да се ремонтира, той купува друг автобус, който използва за части. И в началото няма идея за дизайна, което изиграва съществена роля след това.
Ерхарт изгражда RoadYacht общо 20 години и през това време непрекъснато е имал нови идеи, които е реализирал - предимно функции, подходящи за RV, но никога не са били виждани внедрени.
RoadYacht се задвижва от 6-цилиндров двигател Henschel, съчетан с 6-степенна трансмисия на ZF, но на Гюнтер са нужни три години, за да го накара да работи.
След две десетилетия Гюнтер има своята RoadYacht - кемпер, в който може да спят до осем души и предлага най-странния покрив на който и да е RV досега. В лагерен режим може да побере и до 25 души.
От една страна дългото време за изработка е недостатък, който той не е очаквал. От друга страна обаче, днес RoadYacht изглежда модерен като функционалност и комфорт. В кемпера има всичко – кухня с необходимото оборудване плюс съдомиялна машина, трапезария, баня с вана и душ, тоалетна. Има салон на горния етаж и още две помещения, подобни на салони, които могат да се превърнат в спални.
Най-зрелищната част от RoadYacht е вторият етаж и неговият трисекционен покрив, който се разделя в средата, за да предложи височина за изправяне и оптимална вентилация, което е много важно, тъй като няма климатик на борда.
В предния край цялата секция се плъзга и се отваря напълно. Четирите седалки там се накланят докрай и може да се свалят сгъваемите легла, за да се превърне пространството в подходящи места за спане.
В другия край на автобуса има друга спалня, която става открита след отваряне на част от покрива, подобно на багажника на кола. Гюнтер не препоръчва да се спи на открито, но по желание тази зона може да се преустрои в тераса.
RoadYacht носи 850 л прясна вода в два отделни резервоара и има 400-литров резервоар за мръсна вода и отделен резервоар за отпадъци от около 450 л. Осем слънчеви панела на покрива му позволяват да си бъде самодостатъчен, а на борда има отопление и разнообразие от опции за забавление, включително няколко Xbox, HDTV, сателитна телевизия и DVD плейър, свързани към различни аудио системи.
Наличното пространство може да се разшири навън чрез сенници. Багажното отделение разполага с товарен кран, а в гаража има място за съхранение на два мотоциклета и два велосипеда.
RoadYacht е служил за различни поводи - от ергенски партита до летни фестивали и е много гъвкав за различен вид дейности. Покритията са с високо качество, включително фурнир от истинско кленово дърво, дървен паркет и естествена кожа, което обяснява защо интериорът се е запазил добре, въпреки 20-те години.
Що се отнася до целта зад този 20-годишен проект Гюнтер казва, че е това, което бихте могли да наречете „противник на консуматорството“. Така че той вярва, че трябва да използваме повторно колкото се може повече от старите неща.
Това не означава да живеем „като бедните“, но обръща повече внимание на това, което се таксува като скрап, но все още има голям потенциал. „Просто не е правилно да купуваме всичко ново, а също така да купуваме и най-големите глупости“, обяснява той.
През 2020 г. RoadYacht преминава през втората си реставрация, която включва надстройки за подобряване на комфорта и функционалността на борда.
RoadYacht може да бъде наета за действително използване на пътя или за престой в имота на Гюнтер в Италия. За всички, които не планират наем, RoadYacht си остава само визуално удоволствие.
Още снимки - вижте в галерията