fallback

Mercedes-Benz 630K La Baule е най-бързият сериен автомобил за времето си

Само 12 такива кабриолета са построени, един беше продаден за 730 000 долара

Много специален кабриолет Mercedes-Benz 630K La Baule от 1928 г. и на солидна цена беше продаден наскоро на търг Bonhams в САЩ - 730 000 долара. Специален е, защото от този модел са построени едва 12 екземпляра с каросерия La Baule, направен е по поръчка на клиент в САЩ и има рядко срещани детайли.

 

 

Mercedes-Benz 630K La Baule Torpedo Transformable е продукт на дизайнера от украински произход Яков Савчик, който емигрира във Франция с родителите си в края на 19 век. Жак или Яков Савчик (истинско му име е Савчук) основава в предградията на Париж собствено ателие за каросерии Saoutchik и проектира ексклузивни автомобили Mercedes-Benz, Hispano Suiza, Delahaye, Cadillac и други.

Савчук е бил обучен за дърводелец и каросериите, които той произвежда преди и след Втората световна война, са известни с изключителното си ниво на завършеност и фини детайли, обхващащи както екстериора, така и вътрешните покрития.

 

 

Сега творбите на Яков Савчик са високо ценени от колекционери. Автомобилите се отличават с авангарден стил, нестандартни решения и ярки цветове на каросерията. Mercedes 630K La Baule не прави изключение в това отношение.

Автомобилът е с две предни стъкла, а платненият покрив е двусекционен - може да се сгъва напълно или само над предните седалки. В интериора наред с кожа и дърво има скъп плат, използван за гоблени.

 

 

Кабриолетът е оборудван с 6,3-литров, 6-цилиндров двигател SOHC, проектиран от Фердинанд Порше, който е съчетан с 4-степенна ръчна скоростна кутия и развива 140 к.с. С максимална скорост от 145 км/ч в този период 630 K е най-бързият сериен автомобил в света. Само 267 шасита са произведени между 1926 и 1932 г. и едва 12 са монтирани с каросерията La Baule.

Автомобилът е произведен по поръчка на клиент от САЩ, за който няма категорична информация. По-късно се озовава в компанията за отдаване под наем Pacific Auto Rentals, която за около четири десетилетия е най-големият доставчик на по-необичайни автомобили за холивудските филмови студия, поддържайки завиден автопарк от класически модели.

 

 

Впоследствие колата е придобита от M.L. „Бъд“ Кон - бизнесмен от Южна Калифорния, един от най-известните ранни колекционери в САЩ на ретро автомобили Mercedes-Benz. Самият Кон обаче разкрива, първоначалният собственик е бил френски посланик, което предполага, че това е Пол Клодел - поет, драматург и дипломат, който е бил в САЩ от 1926 до 1933 г.

След това Кон продава 630K La Baule на фондацията Craven в Онтарио, която в началото на 70-те години на миналия век е събрала завидна бройка от най-добрите автомобили от класическата ера, част от които са изложени в обществен музей в Торонто. После има и други собственици на автомобила, който е реставриран и е в идеално състояние.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Тази грация, която имат старите машини - дизайн, форми, материали не може да се сравни със сегашните сплескани пластмасови клосети!
  • #1
    Рено фен ( преди 1 година )
    Проблема е че на никой не му пука за тези немски клосети
fallback
Последни