fallback

Излизането от Русия не се отрази на германската автомобилна индустрия

Въпреки напускането на огромния пазар водещите компании отчитат рекордни печалби

BMW и Daimler Truck имат рекордна печалба, Mercedes-Benz отчита рекордно висока норма на печалба, а Volkswagen - рекорден дивидент. Всичко това показва, че излизането на германските автомобилни производители от Русия не им е попречило да подобрят финансовите си показатели и дори да постигнат рекорди.

Като цяло, BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen и Daimler Truck отчетоха приходи от милиарди евро за 2022 г. Според информация на DW, миналата година е била много успешна за германските автомобилни производители, особено във финансово отношение. Представените от тях отчети за 2022 г., в които се говори за приходи в милиарди евро, показват, че за германската автомобилна индустрия е във възход независимо от напускането на руския пазар.

Да вземем концерна BMW. Преди година, веднага след руската атака срещу Украйна, баварците спряха както износа на колите си за Русия, така и производството им в завода на Автотор в Калининград. И сега, на 9 март, баварският автомобилен производител представи финансовия си отчет за изминалата година. Ключовата цифра в него: нетната печалба нараства с 49% и достига безпрецедентните в историята на компанията 18.6 милиарда евро.

Друг пример: Daimler Truck. Най-големият производител на камиони и автобуси в света отчете на 10 март първата пълна година на независимо съществуване след разделянето на холдинга Daimler AG на две компании (втората е Mercedes-Benz, която произвежда леки автомобили). Преди година Daimler Truck не "замрази" бизнеса си в Русия за неопределено време, както направиха много други западни фирми, а веднага решително скъса всички отношения с партньора си КамАЗ. След като напусна съвместното предприятие "Даймлер КАМАЗ Рус" в Набережни Челни, където германският инвеститор остави всичките си активи, той трябваше да отпише загуба на стойност 200 милиона евро.

И сега Daimler Truck обяви, че приходите му в световен мащаб миналата година възлизат на 50.9 милиарда евро. Това е 28% увеличение в сравнение с данните за 2021 г. Но има и друго, с 55% до почти 4 милиарда евро, се е увеличил показателят за печалба EBIT. Това е рекорд, подчертават от концерна: в рамките на холдинга Daimler AG товарното подразделение никога не е печелило толкова много.

Такова значително подобрение на финансовите показатели се дължи на ръста на продажбите на камиони и автобуси с 14% до 520 300 единици, както и на факта, че Daimler Truck успя да продаде на по-високи цени своите продукти на пазарите на различни континенти. От друга страна, обемът на продажбите на производителите на леки автомобили, напротив, спадна: при BMW с почти 5%, а при Volkswagen с дори 7%.

И двата автомобилни производителя обаче подобряват финансовите си резултати. При BMW, както вече беше отбелязано, печалбата е нараснала почти наполовина, а оборотът - с 28%, достигайки 142.6 млрд. евро. При Volkswagen приходите са нараснали с 12% до 279.2 млрд. евро, а нетната печалба - с около 3% до 15.8 млрд. евро.

Факт е, че ефектът от 2021 г., когато поради прекъсването на веригите за доставка на компоненти и особено поради недостига на микрочипове, автомобилните производители заложиха на производството на най-скъпите и печеливши модели, продължава да действа.

Ясно е, че автомобилните производители, специализирани в производството на т.нар. премиум автомобили: BMW и Mercedes-Benz, са спечелили най-много от тази стратегия. Производителят на леки автомобили Mercedes като цяло следва мотото: "Маржът е по-важен от обема на продажбите". Въпреки това Mercedes успя през миналата година, за разлика от баварския си конкурент BMW, да увеличи продажбите на леки автомобили с 5%, а на миниванове и лекотоварни автомобили с 8%.

Подобно на BMW, нетната печалба на Mercedes-Benz нараства по-бързо през 2022 година - (с 34% до 14.8 милиарда евро. Това показва специфичната доходност на бизнеса. И наистина, в отчета за миналата година, публикуван на 17 февруари, концернът изрично отбеляза, че маржът (процентът на печалба) от продажбата на леки автомобили Mercedes достига 14.6%, каквито докато беше в холдинга Daimler AG никога не е достигал. Това е много висок показател за автомобилната индустрия.

fallback
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    150 милионен пазар, от който 5-10 хиляди души могат да си позволят нов автомобил...
  • #26
    румен ( преди 1 година )
    Румене ако лицемериш е нормално явление за предателите но ако вярваш и пишеш такива глупости не лошо да се преглаждаш докато не късно- съвет от приятел .
  • #25
    емил ( преди 1 година )
    "''излизането на германските автомобилни производители от Русия не им е попречило да подобрят финансовите"'''Човек колко трябва да бъде *** и невеж лицемер и предател за да твърди,че да загубиш 150 милионен пазар не загуба напротив е печалба.
  • #24
    сепуко харакири ( преди 1 година )
    Значи, ако ти отрежат един пръст на ръката, ти пак си работиш, даже още по добре.Това четово е за *** за България,съкратено ДБ.И простокировци.Според тая логика, ако затворят още фабрики, направо ще процъфтят.Ехоооо...
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Деиндустриализацията е в пълен ход драги дами, господа и най-вече третополови, които вярвате на тази опорка. Те и за инфлацията казват, че е 7 % в Германистан за миналата година, а влизайки в магазина виждам, че много стоки са в пъти по-скъпи. Повтарям в пъти, което казано в цифри е увеличение над 200%. Също така няма стока, която да не е скочила с едноцифрен %. Всичко е от 10% нагоре. Стъкмистиката обаче казва, че инфлацията е 7 . Смях в залата...
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Статия за абсолютни наивници. Всъщност не е статия, а най-елементарна пропаганда за още по-елементарни хора. Всеки човек с поне мъничко мозък ще си зададе въпроса, как така става със загубана голям пазар, загуба на големи мощности, намалени продажби, висок скок на цените на метали и материали, както и повишение на ел.енергията и 3 пъти по-висока цена на газа си с още по-големи печалби от крайния продукт. Явно много евро-атлантически планктон е създаден за да пущат платените медии подобен писквил
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    Но се отрази на купувачите, защото марките надуха цените за сметка на продажбите и печалбите им не паднаха. Балъците купуват ли купуват.
  • #20
    До 19 ( преди 1 година )
    Само, че това което пишеш няма общо с реалността която е, че не държавите от ЕС а Русия има рязък спад на приходите и рязък ръст на разходите като за 2 месеца вече има 90% от планирания годишен дефицит поне според Росстат ако им вярваш поне не са ститнали до там да крият. Много обичате да обиждате на *** и какви ли не но точно този който се държи арогантно и праволинейно без да отчита промените е такъв (Путин и подчинени сега не са като преди години или поне са го криели колко са зле..)
  • #19
    Статия за глупаци, а ( преди 1 година )
    Германистан е във фалит, както и цяла Европа!Сметката дойде и не ония оттатък Атлантика ще я плащат!
  • #18
    Проправям 17 ( преди 1 година )
    Не е до 13 а до Иво :D
fallback
Последни