IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои са най-печелившите модели на пазара?

Лидер в тази класация не е кросоувър или ултраскъпа хиперкола, а легендарен спортен модел

Кои са най-печелившите модели на пазара?

Най-печелившата кола, пусната на пазара през последната една година, е новото поколение на Porsche 911, съобщава агенция Blooomerg.

Осмата генерация на превърналия се легенда автомобил е донесъл близо 30% от приходите на Porsche, въпреки че на него се падат едва 11% от приходите на марката. От новото 911 са продадени 38 750 бройки, които са донесли на германската марка  2,24 млрд. евро. Чистата печалба от всяка кола е 47%.

За сравнение, Aston Martin DBX носи 21% от приходите на британския производител, като маржът от всяка от продадените общо 4500 бройки е 40%. Приходите от модела за марка за 2019 г. са 195 млн. евро.

Най-голяма печалба от всяка продадени кола записва Ferrari с F8 Tributo - 50%, но като цяло този модели носи 17% от приходите на марката. От него са продадени 4000 единици, като те са донесли 307 млн. евро на Ferrari.

В класацията на Bloomberg попадат и два кросоувъра от премиум-марки. BMW X5 носи 16% от приходите на производителя, като печалбата от всеки продаден автомобил от модела е 25%. Общите приходи от X5 за BMW са 1,675 млрд. евро, като на пазара са реализирани 175 000 единици.

Подобно е положението и с Mercedes-Benz GLE. Кросоувърът носи 16% от приходите на компанията, а печалбата от всяка продадена бройка е 25%. Общият приход от GLE e 1,565 млрд. евро, а от модела са продадени 150 000 единици.

"Всичките тези модели генерират „непропорционално голямо ниво от общите приходи“, коментира Майкъл Дийн от Bloomberg Intelligence по време на автосалона във Франкфурт. Той допълни, че овото поколение на 911 ще увеличи продажбите в този премиум сегмент за Volkswagen Group.

“Това е много проста сметка: 911 е много печеливш сам по себе си, а като се прибавят и вариациите му, печалбите са грамадни“, казва Дийн, като отбелязва примамливи опции като керамични спирачки и турбо-версии, които помагат да се повиши продажната цена, без това да струва особено много на производителя.

Снимка: Porsche

 

 

0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Много повърхностно приемате печалбата като стойност. 25, 30, 50 %... Първо, че никой не би обявил официално тази цифра, и второ в цифрата влизат доста разходи освен себестойността на автомобила. Бъдещи гаранц. ремонти, издръжка на търг. и сервизна мрежа, развойна дейност, реклама... То и Айфона като сбор от части струвал 300 долара, ама сам не можеш да си го измислиш, произведеш и сглобиш.
  • #2
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Откакто клекнаха на турците и си нарекоха електрическото порше с турската дума Тайджан, за мен Порше вече не е марка.
  • #1
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Поршето е последната интересна кола от бастиона на ширпотребара VAG. А Ферари са ненадминати с тея маржове. Наскоро четох една статия, че за всеки продаден модел средно вземат по 80000 евро печалба. Демек - по едно Порше.