fallback

Излизането от Русия не се отрази на германската автомобилна индустрия

Въпреки напускането на огромния пазар водещите компании отчитат рекордни печалби

BMW и Daimler Truck имат рекордна печалба, Mercedes-Benz отчита рекордно висока норма на печалба, а Volkswagen - рекорден дивидент. Всичко това показва, че излизането на германските автомобилни производители от Русия не им е попречило да подобрят финансовите си показатели и дори да постигнат рекорди.

Като цяло, BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen и Daimler Truck отчетоха приходи от милиарди евро за 2022 г. Според информация на DW, миналата година е била много успешна за германските автомобилни производители, особено във финансово отношение. Представените от тях отчети за 2022 г., в които се говори за приходи в милиарди евро, показват, че за германската автомобилна индустрия е във възход независимо от напускането на руския пазар.

Да вземем концерна BMW. Преди година, веднага след руската атака срещу Украйна, баварците спряха както износа на колите си за Русия, така и производството им в завода на Автотор в Калининград. И сега, на 9 март, баварският автомобилен производител представи финансовия си отчет за изминалата година. Ключовата цифра в него: нетната печалба нараства с 49% и достига безпрецедентните в историята на компанията 18.6 милиарда евро.

Друг пример: Daimler Truck. Най-големият производител на камиони и автобуси в света отчете на 10 март първата пълна година на независимо съществуване след разделянето на холдинга Daimler AG на две компании (втората е Mercedes-Benz, която произвежда леки автомобили). Преди година Daimler Truck не "замрази" бизнеса си в Русия за неопределено време, както направиха много други западни фирми, а веднага решително скъса всички отношения с партньора си КамАЗ. След като напусна съвместното предприятие "Даймлер КАМАЗ Рус" в Набережни Челни, където германският инвеститор остави всичките си активи, той трябваше да отпише загуба на стойност 200 милиона евро.

И сега Daimler Truck обяви, че приходите му в световен мащаб миналата година възлизат на 50.9 милиарда евро. Това е 28% увеличение в сравнение с данните за 2021 г. Но има и друго, с 55% до почти 4 милиарда евро, се е увеличил показателят за печалба EBIT. Това е рекорд, подчертават от концерна: в рамките на холдинга Daimler AG товарното подразделение никога не е печелило толкова много.

Такова значително подобрение на финансовите показатели се дължи на ръста на продажбите на камиони и автобуси с 14% до 520 300 единици, както и на факта, че Daimler Truck успя да продаде на по-високи цени своите продукти на пазарите на различни континенти. От друга страна, обемът на продажбите на производителите на леки автомобили, напротив, спадна: при BMW с почти 5%, а при Volkswagen с дори 7%.

И двата автомобилни производителя обаче подобряват финансовите си резултати. При BMW, както вече беше отбелязано, печалбата е нараснала почти наполовина, а оборотът - с 28%, достигайки 142.6 млрд. евро. При Volkswagen приходите са нараснали с 12% до 279.2 млрд. евро, а нетната печалба - с около 3% до 15.8 млрд. евро.

Факт е, че ефектът от 2021 г., когато поради прекъсването на веригите за доставка на компоненти и особено поради недостига на микрочипове, автомобилните производители заложиха на производството на най-скъпите и печеливши модели, продължава да действа.

Ясно е, че автомобилните производители, специализирани в производството на т.нар. премиум автомобили: BMW и Mercedes-Benz, са спечелили най-много от тази стратегия. Производителят на леки автомобили Mercedes като цяло следва мотото: "Маржът е по-важен от обема на продажбите". Въпреки това Mercedes успя през миналата година, за разлика от баварския си конкурент BMW, да увеличи продажбите на леки автомобили с 5%, а на миниванове и лекотоварни автомобили с 8%.

Подобно на BMW, нетната печалба на Mercedes-Benz нараства по-бързо през 2022 година - (с 34% до 14.8 милиарда евро. Това показва специфичната доходност на бизнеса. И наистина, в отчета за миналата година, публикуван на 17 февруари, концернът изрично отбеляза, че маржът (процентът на печалба) от продажбата на леки автомобили Mercedes достига 14.6%, каквито докато беше в холдинга Daimler AG никога не е достигал. Това е много висок показател за автомобилната индустрия.

fallback
  • #17
    До 13 ( преди 1 година )
    Бангладеш е 170 милиона :D и какво от това а тези 150 милиона търпят вече над 2 десетилетия диктатора си и сигурно ще му повярват и да каже, че Шолц е внук на Хитлер както вярват, че се борят с фашисти докато управлението им е като от учебник по фашизъм с най-близките съюзници - С. Корея и Иран. Скоро на някакво международно събитие в Индия с Лавров като обяснява как Украйна ги нападнала и буквално избухна смях в залата щото трябва да си много лесно манипулируем или платен да го вярваш
  • #16
    13 до 15 ( преди 1 година )
    Да, говоря за нормалната ситуация. В момента е всичко друго, но не и нормално и всяка прогноза граничи със "звездите ми го говорят".
  • #15
    До 13 ( преди 1 година )
    Пишеш сякаш всичко си е същото и за да сме по-точни пазара там беше 1.7 милиона годишно преди войната но миналата година беше 690 000 а тази година е съмнително дали ще ги стигне защото миналата година предвоенните януари-февруари бяха силни а тази година има голям спад за тези 2 месеца спрямо миналогодишните и ще е успех ако останат на над 600 000
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Германското автомобилостроене не е във възход, а просто се възползва максимално от купона с ниските лихви, който между другото приключи. Надуването на цените до небето, за да се оскубят максимално потребителите и отварянето по начин на вратата за китайците към пазара в Европа, не може да се нарече възход. Ще го разберат по трудният начин.
  • #13
    До Иво ( преди 1 година )
    150 милиона човека, но бедни. Там автопазара е едва 1.3 милиона годишно - 2 пъти по малък от германския само. И то доминиран от тотално бюджетни марки като Лада, Дачия, Китайци и евтини корейци. Като ги махнеш я остава половин милион за среден и луксозен клас я не. А в момента в който паднат санкциите мислиш ли че няма европейските няма да се върнат и да ги разграбят като топъл хляб.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Компенсираха по-ниските продажби с по-високи цени на европейския пазар. За които не е разбрал - контрата пак е в нас
  • #11
    иво ( преди 1 година )
    "''''Всичко това показва, че излизането на германските автомобилни производители от Русия не им е попречило да подобрят финансовите си "'''' Това може да го казва човек който толкова е ***, елементарен , лицемер за да не осъзнае да загубиш 150 милионен пазар и повече никога да нямаш възможност да се върнеш отново защото Китайците ще го заемат за 2-3 години.. ?
  • #10
    Смех ( преди 1 година )
    Че тя гермабската автоиндустрия има три пазара Германция Люксамбург и Китай
  • #9
    до 6 ( преди 1 година )
    И какъв е проблема? Швейцария какво произвежда освен тоблерони и часовници? Люксембург? Сингапур? И въпреки това са богати и проспериращи държави. A в Русия кой и какво произвежда - чужди фирми правят продукция изцяло за вътрешния пазар. Просто Русия е толкова голям пазар с евтина работна ръка и природни ресурси, че е изгодно да си направиш завод там.
  • #8
    До 6 ( преди 1 година )
    Между другото на Тесла завода в Германия вече работи с капацитет над 200 000 коли годишно и е подала заявление за разширение на завода до 1 милион годишно дългосрочно въпреки, че още далеч не е достигнала сегашния максимум от 500 000 който планира да доближи до края на годината. При това положение няма лошо и немските марки да имат нещо в САЩ :D
fallback
Последни