Търсите премиум-кросоувър за сравнително разумни пари. Второто поколение на Land Rover Freelander (2007-2014 година) е едно от предложенията на пазара. То има модерен външен вид, не ръждясва, а способностите му за офроуд са на високо ниво. Frelander II се води компактен кросоувър, но всъщност е по-голяма от Nissan Qashqai и Kia Sportage, например.
Всъдеходът е създаден по време на управлението на Jaguar Land Rover от Ford, което води до обща платформа и агрегати с много модели на Ford и Volvo. И въпреки че собственикът скоро се промени, при втория фейслифт на модела новият двигател отново се оказа на Ford.
Land Rover Freelander на старо – какво да очакваме? (ГАЛЕРИЯ):
Шестстепенната механична скоростна кутия M66 се комбинира само с дизелов двигател. Тя е много издръжлива и рядко може да поднесе неприятни изненади на собственика.
Във всички останали версии е поставен шестстепенна автоматична кутия AF21, известна още като Aisin TF-81SC. Тя се сочи като „неубиваема“, но има някои условия. Желателно е интервалът на смяна на маслото да се намали до 50 000-60 000 км. В противен случай прахът от съединителите на преобразувателя на въртящия момент бързо ще унищожи всичко останало.
Понякога се запушва топлообменникът и като цяло агрегатът е склонен към прегряване. Затова препоръчителното подобрение е монтиране на външен радиатор. Също така сред слабите места е втулката на маслената помпа. Обикновено кутията може да издържи 200 000 км без намеса, а общият ресурс надхвърля 350 000.