fallback

Турският SUV на ток ще струва минимум 50 200 долара

Електрическият T10X ще се предлага във версии с един и два мотора

Турската компания TOGG обяви колко ще струва електрическия кросоувър T10X, като цените варират от 953 000 турски лири (около 50 200 долара) до 1,215 милиона лири (около 64 000 долара). В края на миналата година се прогнозираха цени между 43 000 и 54 000 долара.

 

 

Предварителните поръчки започват от днес, като кросоувърите ще излязат първо на вътрешния пазар, а след това ще започнат да се продават и в страните от ЕС, като ще се започне от Германия и Франция.

TOGG T10X ще се предлага във версии с един и два двигателя с пробег до 523 км. Засега се предлага само с един мотор, но има избор на батерия. По-късно ще бъде пусната опция за задвижване на всички колела.

 

 

Турската компания TOGG (Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu) е основана през 2018 г. за производството електрически коли. През 2019 г. бяха показани концепциите на кросоувър и седан и през есента на 2022 г. беше даден старт на производството на първия модел на новородената марка. Според местните медии индексът T10X означава следното: T е Togg и Türkiye (Турция), 10 - сегмент C (следващите модели ще имат обозначения 6, 8 и 12, тоест A, B и D-класове), а X означава кросоувър.

Студиото Pininfarina работи по дизайна на концепциите TOGG и като цяло серийният кросоувър повторя своя предвестник, въпреки че външният вид е опростен. Например, производственият модел е с традиционни външни огледала вместо камери и конвенционални дръжки на вратите вместо прибиращи се. Вътре - табло с ширината на целия преден панел, друг екран е монтиран под централните вентилационни отвори.

 

 

T10X е базиран на модулна платформа, обявена като собствена разработка. По отношение на размерите си моделът та TOGG се доближава до Volkswagen ID 4 и Skoda Enyaq iV - дължината е 4599 мм, широчината е 1886 мм, а височината е 1676 мм. В същото време турският модел значително превъзхожда „европейците“ по отношение на междуосието - 2890 мм срещу 2765 мм. Обемът на багажника е 441 л, а със сгънати задни седалки на втория ред - 1515 л. Моделът е с джанти 17, 18 или 19 цола.

На първия етап кросоувърът се предлага само със задно задвижване от електродвигател с мощност 218 к.с. (350 Нм). Обикновените версии имат батерия с капацитет 52,4 кВт/ч, а най-добрият T10X е с батерия с капацитет 88,5 кВт/ч. 

 

 

Обявеният пробег с едно зареждане е съответно 314 и 523 км (според цикъла WLTP). Автомобилът с базова батерия ускорява до 100 км/ч за 7,4 секунди, този с по-дълъг обхват - за 7,8 секунди. Максималната скорост е еднаква за всички версии - 185 км/ч.

По-късно ще се появи TOGG T10X със задвижване на всички колела, тоест с два електрически мотора, които заедно произвеждат 435 к.с. и 700 Нм. Твърди се, че такъв SUV ще ускорява до 100 км/ч за 4,8 секунди.

 

 

Списъкът на стандартното оборудване включва споменатите вече екрани, двузонов климатроник, седем въздушни възглавници, камера за обратно виждане, круиз контрол, автоматично спиране и системи за проследяване на маркировката. Скъпите версии имат кожен салон, отопляеми предни седалки, камери за кръгов обзор, адаптивен круиз контрол и система за наблюдение на мъртвите зони. Опциите включват панорамен покрив и отопляеми задни седалки. 

TOGG се стреми да построи 20 000 бройки тази година. Компанията казва, че чрез свързване към една от нейните станции за зареждане Trugo, собствениците могат да заредят батерията от 20% до 80% само за 30 минути.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

fallback
  • #5
    power ( преди 1 година )
    Браво на турците. Собствен 5 годишен ел. бранд и прави страхотно изглеждащ и обещаващ джип. А ние к'во правиме!?
  • #4
    Гого ( преди 1 година )
    До тюфлека под мен: Тези от години произвеждат автомобили ( Форд, Тойота, Хюндай, Фиат, Рено, Мерцедес и др). Това тесногърдие и плюене по другите нищо хубаво няма да ни донесе.
  • #3
    Пфффф ( преди 1 година )
    Тези пък вчера от клона слязоха, днес коли ли ще правят ? Че и 50к искат. Бреййй.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    И това е ако не се налага допълнителна хомологация и промени за да влезе в евро стандартите. Иначе и повече ще скочи. Хубавото е, че поне от Турция не би трябвало да има мита или съществени транзитни такси.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Доста зле откъм цена за характеристики при положение, че сега лирата е рекордно слаба тоест ако лирата се вдигне до по-нормално ниво и цената в евро ще се покачи.. Значи в Турция започва от над 45 000 евро за 300 км пробег от 52 квтч батерия а при това положение най-вероятно в З. Европа ще е към 50 000 евро базово а и багажника и зад първи и зад втори ред е значително по-малък от на Ениак и Тесла У
fallback
Последни