fallback

Собственици на Tesla съдят компанията за скъпи части и обслужване

В Сан Франциско е заведен колективен иск с обвинения в монопол

Компанията Tesla е изправена пред нов съдебен процес - този път от клиенти, които твърдят, че монополът на производителя в поддръжката, ремонтните услуги и резервните части е довел до високи цени и дълго време за чакане. Клиентите твърдят, че са били принудени да търпят тези проблеми, когато превозните им средства се нуждаят от ремонт, съобщи Teslarati.

 

 

Във федералния съд на Сан Франциско в САЩ е заведен колективен антитръстов иск от името на Вирджиния М. Ламбрикс - собственик на Tesla Model S. В жалбата Ламбрикс заявява, че собствениците на конвенционални автомобили имат няколко възможности за поддръжка и ремонт. Те дори могат сами да ги извършват. В иска се отбелязва, че при ремонт на традиционни автомобили могат да се използват оригинални части, но и такива, произведени от други компании.

В жалбата се казва, че собствениците на Tesla нямат тези опции. Когато става въпрос за обслужване и ремонт, притежателите на Tesla трябва да използват само части на компанията.

 

 

Превозните средства също трябва да се обслужват само чрез компанията или от одобрени от Tesla сервизни центрове. В иска се твърди, че това ограничение се дължи на факта, че Tesla използва пазарната си мощ, за да ограничи услугите за поддръжка и ремонт.

Както се отбелязва още, практиките на Tesla, когато става дума за ремонти и поддръжка, са довели до това, че собствениците на електромобили страдат от „дълги забавяния в ремонта или поддръжката на своите превозни средства“. В оплакването се казва също, че собствениците „плащат свръх конкурентни цени за тези части и ремонти, след като те най-накрая бъдат предоставени.“

От Tesla не са коментирали новото съдебно дело.

 

 

fallback
  • #25
    Гост ( преди 1 година )
    До 23.Ремонта в сервиз неоторизиран от Тесла,ще ти струва отпадане на гаранцията.
  • #24
    Гост ( преди 1 година )
    Един носач струва 700 долара.
  • #23
    До 22 ( преди 1 година )
    Ти въобще изгледа ли видеото? Единственото по което нямаш право да пипаш на гаранционен автомобил е високоволтовата част, към която спада и батерията. Към нея спадат също двигателите и термопомпата. Ако е сменено нещо по окачването и не са правени свинщини, а всичко е направено като хората или си ходил на тенекеджия/бояджия, без да е деформиран корпуса на батерията или да са наранени високоволтовите кабели, гаранцията се запазва и никой не прави проблем и дори се препоръчва от Тесла.
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако не се поддържа колата от официален дилър Тесла с правото си да ви откажат гаранция за батерията, особен ако видят че е пипано от местен индианец.
  • #21
    До 13 ( преди 1 година )
    И за какво ти е въобще да ходиш в фирмен сервиз на Тесла, като можеш да си я обслужваш и в България както гаранционно така и извънгаранционно? За много малко неща се ходи задължително в фирмения сервиз. Изгледай видеото " Тесла сервиз в България НЯМА! Има ли къде да се поддържат?YouTube Car life by Dani"Там са описани случаите в които трябва да се ходи в такъв сервиз, като са дадени и цени за ремонти и поддръжка. Окачването е на цени на bmw 3 - нищо скъпо и сложно
  • #20
    До 19 ( преди 1 година )
    Не си много умен, за да пестиш от Тесла!Подсети ме за онзи виц за габровеца, който попитали защо тича след автобуса, а той казал, че ще спести левче за билет. Тогава онзи му казал "абе бунак, ако беше тичал след такси щеше да спестиш 10 лв" За какво ти е да пестиш някакви си 100 150 хиляди доларa? Големите играчи пестят милиони! Можеше да спестиш от bugatti veyron и щеше да си още по-богат!А представяш ли си какво ще е да спестиш от самолет?
  • #19
    Гатьо ( преди 1 година )
    Опелчето ми е на 25, тази година го постегнах за около 2000 лв и ще избута поне още 5 годинки. Дизелче, 5 на 100. Закарва ме от точка А до точка Б без никакви проблеми, а със спестените пари, които бих дал за Тесла, ще отида на почивка в Мексико със съпругата и ще направя ремонт на вече изплатената от десетилетия къща. Честито на собствениците ба Тесла, купувайте, за да пада цената на дизела, да има за Опела!
  • #18
    Турбо ( преди 1 година )
    Нашият врачок тесльо твърди точно обратното.
  • #17
    бг смешки 2 ( преди 1 година )
    да не са си купували Тесла ! скъпи са все още ...гледам че и у нас напоследък масово ги купуват ! а БГ съвсем не е за тези коли ...
  • #16
    Гост ( преди 1 година )
    Който си купи Теслъ,не повтаря.
fallback
Последни