Компанията Tesla е изправена пред нов съдебен процес - този път от клиенти, които твърдят, че монополът на производителя в поддръжката, ремонтните услуги и резервните части е довел до високи цени и дълго време за чакане. Клиентите твърдят, че са били принудени да търпят тези проблеми, когато превозните им средства се нуждаят от ремонт, съобщи Teslarati.
Във федералния съд на Сан Франциско в САЩ е заведен колективен антитръстов иск от името на Вирджиния М. Ламбрикс - собственик на Tesla Model S. В жалбата Ламбрикс заявява, че собствениците на конвенционални автомобили имат няколко възможности за поддръжка и ремонт. Те дори могат сами да ги извършват. В иска се отбелязва, че при ремонт на традиционни автомобили могат да се използват оригинални части, но и такива, произведени от други компании.
В жалбата се казва, че собствениците на Tesla нямат тези опции. Когато става въпрос за обслужване и ремонт, притежателите на Tesla трябва да използват само части на компанията.
Превозните средства също трябва да се обслужват само чрез компанията или от одобрени от Tesla сервизни центрове. В иска се твърди, че това ограничение се дължи на факта, че Tesla използва пазарната си мощ, за да ограничи услугите за поддръжка и ремонт.
Както се отбелязва още, практиките на Tesla, когато става дума за ремонти и поддръжка, са довели до това, че собствениците на електромобили страдат от „дълги забавяния в ремонта или поддръжката на своите превозни средства“. В оплакването се казва също, че собствениците „плащат свръх конкурентни цени за тези части и ремонти, след като те най-накрая бъдат предоставени.“
От Tesla не са коментирали новото съдебно дело.