BMW Group отчита солиден ръст в печалбите за 2022 година въпреки лекия спад в броя на продадените автомобили, стана ясно след годишната отчетна конференция на германския гигант в Мюнхен. Нетната печалба на компанията е скочила с 59% и достига почти 18.6 милиарда евро - най-високият показател в историята на компанията. Това ще позволи на BMW да разпредели над 5 милиарда дивидент сред акционерите си - на фона на Tesla например, която никога до момента не е изплащала дивидент.
"BMW демонстрира висока степен на устойчивост, особено при изпълнени с предизвикателства условия", коментира главният изпълнителен директор Оливер Ципсе. Компанията показа, че може едновременно да осъществява големия преход към електрическа мобилност и в същото време да поддържа нивата на печалба високи, добави финансовият директор на групата Николас Петер.
Резултатите и плановете на BMW в 15 точки (ГАЛЕРИЯ):
През 2022 BMW на практика е удвоила продажбите на чисти електромобили (BEV), пласирайки 215,000 автомобила. В това отношение тя изпреварва всичките си европейски конкуренти, и повечето нови играчи на този пазар от Азия и Америка.
Очакванията са през 2023 бумът на електромобилите да продължи и те да съставят поне 15% от общите продажби на BMW. През първите два месеца на годината продадените BEV са двойно повече от същия период на 2022, потвърди Ципсе. През 2025 електромобилите трябва да са вече над четвърт от всички продажби.