fallback

Защо халогенните крушки на фаровете изгарят често

Причините за преждевременната им „смърт“ са няколко

Не е тайна, нито пък е изненада, че халогенните крушки на фаровете изгарят. А предвид застаряващият ни роден автопарк, с подобни крушки са оборудвани голяма част от автомобилите в страната. И очти всеки автомобилен ентусиаст е изпитвал това в даден момент. Ако за няколко години ви се е налагало да смените една или две крушки, тогава не трябва да се притеснявате - това е нормално. Но какво да направите, ако тези крушки се повреждят на всеки две седмици, например.

Обикновено в такива случаи казват, че самите собственици са виновни. Например, работата по подмяната трябва да се извършва с ръкавици. В противен случай мазни отпечатъци от пръсти, оставени върху стъклото и основата, бързо ще извадят от строя електрическата крушка. Наистина, това може да се случи и трябва да се внимава. Но ние имаме предвид по-сложен проблем, когато скъпата крушка Philips или Bosch "живее" толкова дълго, колкото евтиният китайски "no name" продукт - 2-3 седмици.

Първото, което трябва да проверите цялостта на фара. Ако, да речем, се забележи малка пукнатина върху тялото му, тогава е ясно, че влага и прах влизат вътре през нея. Ето първата (най-проста) причина за проблемите. Да не забравяме, че например блок-фаровете могат да се замъглят отвътре дори и при нова кола. Малко количество влага е приемливо и абсолютно нормално. Но ако тя е повече, то крушките ще изгарят.

А в случай, че крушките на фаровете изгарят периодично и на двата фара, то тоганва проблемите са свързани с бордовото напрежение в електрическата верига. Ако реле-регулаторът, който е на генератора, е повреден, тогава вместо 13.5-14.5 V в мрежата може да има 15-16 V. Такова високо напрежение буквално изгаря нажежаемата жичка на абсолютно всички "халогени". Марковите издържат повече, но резултатът е същият - шофьорът ходи до магазина за нови консумативи на всеки 2-3 седмици.

Ако говорим за по-модерни автомобили, тогава специално електронно устройство за управление се грижи за основните светлини. Също така дава сигнал какво напрежение да се подаде към определена крушка. Ако този уред не работи, обикновената подмяна на крушки отново не е достатъчна. Ще трябва да отидете в сервиза, за да диагностицирате възела или да го смените.

И накрая, оксидирането на цокъла на крушката също допринася за преждевременната и смърт. Изглежда, че в този случай съпротивлението се увеличава, тоест напрежението в лампата намалява. Тоест, трябва да "живее" по-дълго. Контактът обаче става нестабилен, а за нажежаемата жичка това е много лошо.

fallback
  • #11
    Милен ( преди 1 година )
    #2 Ти пишеш от с. Корило и по точно от диспансера.Имам Корола на 16 години,до сега лампа не съм сменял,дори и в интериора.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    23 годишна бангия карам nissan primera P11. Вече 4 години ползвам едни халогенни крушки на филипс ,тогава ги закупих за около 50 лева комплекта. Досега не са изгорели.
  • #9
    Хари ( преди 1 година )
    #2 Писал си в 2ч Сиднийско време,явно сън не те лови да пишеш за горенето на лампите.Ти наистина си за лудницата.Тежко им на близките ти,австралийци.Психопат!
  • #8
    Тензух ( преди 1 година )
    Не е вярно не изгарят често,това са простотии
  • #7
    Ел Техник ( преди 1 година )
    По принцип е така,ако релето презарежда,но не можеш да кажеш,че ако всичко е ОК по инсталацията,че китайската лампа ще издържи колкото Бош или Филипс.
  • #6
    Joker ( преди 1 година )
    #2 Ти не Сидней,но Австралия не можеш да намериш на географската карта.Явно трябва тук и не само тук да пишат хора с психо тест или поне да си взимат редовно медикаментите.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Колата на снимката е Авенсис и лампите му горят веднъж на 2-3 години, което е доста дълго според мен. Оригинално се продава с Филипс крушки и препоръчвам да се кара със същите. С други марки не издържат толкова. И хора не се лъжете да слагате китайски ксенони, ЛЕД лампи и т.н. Не само, че е скъпо, но и изгарят много бързо и не светят както трябва в повечето случаи и обикновено заслепявате насрещните водачи, което е предпоставка за ПТП.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Вярно е, че крушката не трябва да се пипа с ръце. С ръкавици е малко спорно, защото трябва да са идеално чисти, а те в повечето случаи не са. Аз ползвам тоалетна хартия за тази цел. С нея хващам и монтирам крушката. Също така за изгарянето влияе ел.системата на колата. Има модели при които крушките горят на няколко месеца, а има и такива при които издържат по няколко год. Говора за едни и същи крушки в различни коли. Марката не е от особнено значение. Китайски са ми издържали 2 г. а Осрам 1 мес.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    А какви са крушките в австралийския говермент ?
  • #2
    от Сидни Австралия ( преди 1 година )
    халогените на автоматика ми що не горят е? А да, защото го карам в Сидни, и през деня не светя като фар, просто защото тук е цивилизовано място, зимам си 5 цифри на месец долари чисто и обикалям из джунгли, коралови рифове и къде ли още не и проблеми нямам, живея си живота. Не са ви крушките проблема, не са....
fallback
Последни