Не е тайна, нито пък е изненада, че халогенните крушки на фаровете изгарят. А предвид застаряващият ни роден автопарк, с подобни крушки са оборудвани голяма част от автомобилите в страната. И очти всеки автомобилен ентусиаст е изпитвал това в даден момент. Ако за няколко години ви се е налагало да смените една или две крушки, тогава не трябва да се притеснявате - това е нормално. Но какво да направите, ако тези крушки се повреждят на всеки две седмици, например.
Обикновено в такива случаи казват, че самите собственици са виновни. Например, работата по подмяната трябва да се извършва с ръкавици. В противен случай мазни отпечатъци от пръсти, оставени върху стъклото и основата, бързо ще извадят от строя електрическата крушка. Наистина, това може да се случи и трябва да се внимава. Но ние имаме предвид по-сложен проблем, когато скъпата крушка Philips или Bosch "живее" толкова дълго, колкото евтиният китайски "no name" продукт - 2-3 седмици.
Първото, което трябва да проверите цялостта на фара. Ако, да речем, се забележи малка пукнатина върху тялото му, тогава е ясно, че влага и прах влизат вътре през нея. Ето първата (най-проста) причина за проблемите. Да не забравяме, че например блок-фаровете могат да се замъглят отвътре дори и при нова кола. Малко количество влага е приемливо и абсолютно нормално. Но ако тя е повече, то крушките ще изгарят.
А в случай, че крушките на фаровете изгарят периодично и на двата фара, то тоганва проблемите са свързани с бордовото напрежение в електрическата верига. Ако реле-регулаторът, който е на генератора, е повреден, тогава вместо 13.5-14.5 V в мрежата може да има 15-16 V. Такова високо напрежение буквално изгаря нажежаемата жичка на абсолютно всички "халогени". Марковите издържат повече, но резултатът е същият - шофьорът ходи до магазина за нови консумативи на всеки 2-3 седмици.
Ако говорим за по-модерни автомобили, тогава специално електронно устройство за управление се грижи за основните светлини. Също така дава сигнал какво напрежение да се подаде към определена крушка. Ако този уред не работи, обикновената подмяна на крушки отново не е достатъчна. Ще трябва да отидете в сервиза, за да диагностицирате възела или да го смените.
И накрая, оксидирането на цокъла на крушката също допринася за преждевременната и смърт. Изглежда, че в този случай съпротивлението се увеличава, тоест напрежението в лампата намалява. Тоест, трябва да "живее" по-дълго. Контактът обаче става нестабилен, а за нажежаемата жичка това е много лошо.