fallback

ЕС отстъпи на Германия за синтетичните горива

Правилата за забрана на ДВГ през 2035 г. ще бъдат променени

Министрите на транспорта от европейските страни се срещат в Страсбург, за да обсъдят планираната от ЕС забрана на превозни средства с двигатели с вътрешно горене. ЕС ще предложи на Германия нова декларация, която би позволила използването на синтетични горива (e-Fuels), след като ограничението на ДВГ влезе в сила през 2035 г.

Европейската комисия, която е изпълнителният орган на ЕС, обаче засега не се ангажира с посочването на краен срок за включване на синтетичните горива и съответната промяна в плана за постигане на нулеви емисии, като не е ясно зали това ще може да убеди германското правителство. Най-вероятно новите правила ще бъдат предложени след изборите за Европейски парламент догодина.

Както е известно, Германия се обяви срещу приемане на пълната забрана на използване на ДВГ след 2035 г., след като регламентът срещу тях беше одобрен от 27-те държави-членки на ЕС и от Европейския парламент през октомври. Така окончателното гласуване, планирано за миналата седмица изтлеждаше само формално, но беше отменено, защото нямаше как да мине на фона на възражението на Берлин.

Декарбонизирането на транспорта се разглежда като ключов стълб на целта на ЕС да намали вредните емисии (CO2) с 55% до края на десетилетието и постигането на пълен климатичен неутралитет през 2050 г. Автомобилната индустрия в Германия обаче е най-важното звено в икономиката на страната, като осигурява работа на 800 000 души и носи приходи от 418 млрд евро.

Новата декларация ще промени правилата, които определят какви видове автомобили могат да се движат по пътищата в Европа. Това означава, че определени превозни средства, които могат да използват само e-Fuels, ще бъдат разрешени след влизане в сила на ефективна забрана за нови автомобили с ДВГ.

Поддръжниците на е-горивата казват, че те са по същество възобновяема електроенергия, която е преобразувана в запалимо течно гориво с помощта на CO2, уловен от атмосферата. Porsche и Ferrari са сред производителите на автомобили, които искат изключване на синтетичните горива от планираната забрана на двигателите с вътрешно горене в ЕС.

В същото време критиците казват, че този вид горива са загуба на възобновяема енергия и трябва да бъдат запазени за по-трудни за декарбонизиране индустрии.

fallback
  • #16
    смех ( преди 1 година )
    А бе къде ви намират такива "мозъци" бе синтетично означава че ще се синтезира сиреч обратен процес тоест ще се влага енергия в производсството му тоест няма да има ама никакъв смисъл от него.Че чак някой долу и го хвалят то бива без мозъчни хора в БГ ама това вече взима връх.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Цените на електрическите и колите с ДВГ наистина ще се изравнят до година-две за съжаление и то не защото ел. колите ще поевтинеят. По принцип в Западна Европа могат да си позволят да карат скъпи коли - ползват разни лизинги с голяма остатъчна стойност и реално за кола от 50 000 евро плащат по 400 евро на месец 5 години, после я връщат и вземат следваща. Тъй че тия напъни за колите с ДВГ са за пазарите в югоизточната част на ЕС, за да могат да ги държат под 20 000 евро.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    произведен автомобил с крайна цена под 30 евро не може да има
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    А пък зимата след една седмица облачно време дори на контакта вкъщи може да се окаже че ти е по-скъпо от е-бензин. Та средната цена на км няма да е много по-добра от тази в момента.
  • #12
    до 7 ( преди 1 година )
    Това което цитирам е крайна цена на колонката. Вярно че от държава до държава сигурно ще има разлики според данъците, но ще е нещо подобно. С многото фотоволтаици наистина лятото цените на тока ще са адски ниски. Чак отрицателна ме съмнява. Но от това ще можеш да се възползваш вкъщи. Ако си на зарядна никога няма да е 0 цената на кВч. Изключително вероятно е да фиксирана. А това че ел ще се изравни с ДВГ не означава че ел ще падне до ДВГ а по-скоро обратното. Та все лошо за джоба.
  • #11
    До 8 ( преди 1 година )
    А ти защо смяташ, че днес електромобили от 100 000 купуват такива които предишният им автомобил е бил за 15 000 евро? В общи линии електромобилите ги купуват такива които са приготвили 150 000 за мощен автомобил, но си взимат още по-мощен електрически за 100 000. Останалите продължават да си купуват автомобили с двг и никой не може да ги задължи до 2035 година. Но синтетичните горива ще засегнат 100% от шофьорите, защото ще са задължителни и за жигулита и волги и ще плащат бедните.
  • #10
    До 9 ( преди 1 година )
    Не виждаш ли че за антиелектриците цифрите и фактите нямат значение. Всеки знае, че когато говорят за бъдеще време след пет години обикновено като доказателство взимат цифрите и фактите от преди пет години и тенденциите въобще не ги интересуват. Въобще не се усещат, че ако от утре забранят да се продават автомобили с ДВГ, то електромобилите по улиците няма да се увеличат драстично нито ще са необходими толкова много зарядни станции, защото само 2-3% ще са електромобили.
  • #9
    До 8 ( преди 1 година )
    В ЕС за сега няма по-бедна и с по-голямо неравенство страна от нас по-скоро ти мислиш само за БГ сякаш всички са толкова глупави и късогледи. Пишеш пълни лъжи както голямото мнозинство тук за жалост от тях и такои в полза на тока и нито някого те задължава да караш на ток още 2035г нито електромобилите струват 100к евро освен ако ти не броиш нищо под нов EQS за кола щото си голямата претециозна работа. До 1-2 години масово ще се появят модели за под 30К евро а след 10 години кой знае какви
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Колегата, дето се е разписал така пламенно - ти защо си мслиш само за БГ? В ЕС жижеат 500мил. човека, има 27+ държави. Ти да не мислиш, че всички са цъфнали та вързали и ще извадят по 100к Евро за електро кола до 2035? Проблема със зареждането няма да се реши толкова лесно (нито в градовете, нито извън тях) А ток за без пари - колко по-рано научиш, че безплаетн обяд няма, толкова ще ти е по лесно в живота.
  • #7
    До 4 ( преди 1 година )
    Лошото е че дори себестойността на синтетичните горива да стане 2,70 за литър през 2050 г, като му сложат акцизи и данъци плюс печалби, както за производителите така и за търговците, цената ще е двойно по-висока от сега, когато според тебе ще е най-ниската цена на това гориво. Но в ранните години ще е десетина лева за литър в най-добрия случай. От друга страна, всички експерти предвиждат цените на електромобилите да се изравнят с ДВГ още през 2025, а цената на тока на моменти да е отрицателна
fallback
Последни