IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Geely намери още един начин да стъпи на пазара в Европа

Концернът дава платформата си на полски производител на евтини електромобили

Полският производител на автомобили Izera беше създаден през 2021 г. от държавната компания ElectroMobility Poland с една основна задача – да произвежда електрически автомобили на много ниски цени. Постигането на тази цел е възможно по два начина – започване от нулата, което изисква много време и средства, или получаване на външна помощ от някой голям автомобилен производител.


Izera


В Izera се спряха на втория вариант и нейните бъдещи автомобили ще бъдат базирани на платформата SEA (Sustainable Experience Architecture) на китайската Geely Group, която за първи път прави нещо подобно. Досега концернът използваше архитектурата си само за собствените марки (Volvo, Polestar, Lotus, Smart, Zeekr и т.н.), но вече ще играе ролята и на външен доставчик.

Споразумението между поляци и китайци беше подписано във Варшава, като в него се предвижда разширяване на сътрудничеството. Първият модел на Izera, изграден на платформата SEA ще бъде SUV, който трябва да се появи през 2026 г. Не е ясно обаче дали в проекта отново ще участва ателието Torino Design, което създаде първите прототипи на полската марка, представени през 2021 г.


Izera


Със сигурност външният вид на бъдещия SUV няма да бъде променен, който благодарение на платформата SEA (родена за електрически автомобили) ще спечели повече пространство в купето и в багажника. Вече е известно, че серийния модел ще бъдат със задвижване на задните колела, като електрическият мотор ще се захранва от батерии с 51 и 69 кВт/ч.

След SUV ще се появят седан и комби, чийто размери могат да варират благодарение на голямата модулност на архитектурата. Самите модели ще се произвеждат в полския завод в Явожно - град в индустриалната зона на Горна Силезия, която включва и Тихи, където се намира фабриката на Stellantis.


Izera


Заводът на Izera ще изисква инвестиции от около 1,27 милиарда евро и ще създаде почти 15 000 работни места - 2400 в самото предприятие и 12 000 в свързаните с него индустрии. Производственият капацитет, след като започне да функционира напълно, ще бъде 200 000 автомобила годишно.


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    По скоро хеч бек с арки на калниците! Такива станаха много популярни последните години! За да е SUV трябва да го повдигнат още:)))
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    ПРХхп, каква съпротива от европейска компания?! Не виждаш ли, че във Франция вдигат възрастта с пенсиониране от 62 на 64 и "гражданите" са готови да унижощат собствената си държава заради това! Във всички други държави наближава 67 години възрастта за пенсиониране...
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ПРХхп ( преди 1 година )
    Китайците явно настъпват по няколко фронта на автомобилния пазар в Европа и е малко вероятно всичките им "офанзиви" да са успешни, но поне една ще бъде. Старите производители по-добре да се вземат в ръце, защото преди 50г японците не ги унищожиха, преди 20 години устояха и на корейците, но сега вече китайците са много като количество, а и като мощ.
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Тактиката на тия е ясна продават лицензи настанявят се в държавата почват да ивът местните жени които да им раждат катайци за да си оправят китайската раждаемост и по тоя начин да превземат Света.Тия са тапички хлибарки от Изток.ясни са като бел ден по обед.
  • #1
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Лошо няма. Цял живот са се провеждали коли по лиценз.